AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #1 Skrevet 27. mai 2022 Faren min har sviktende helse, så vi må ta over hans fire år gamle stafforshire bull terrier. Er glad i hund, så ser egentlig ikke så mørkt på det, men jeg har aldri hilst på denne. Har hørt litt av hvert om rasen, men er det noen her som har personlige erfaringer med den? Det er en tispe, om det har betydning. Anonymkode: 38dc1...e70
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #2 Skrevet 27. mai 2022 Samkjønnsaggresjon er veldig utbredt. Staff egner seg heller ikke som "hundepark-hund", dvs. dette er ikke en rase man randomly slipper løs sammen med andre hunder. Vær bevisst på å alltid ha den i bånd og ikke hilse på andre hunder, så går det nok helt fint. Anonymkode: a96ea...3b8 6 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #3 Skrevet 27. mai 2022 Da kjenner du kanskje til hunden fra før, men samkjønnsaggresjon er greit å ha i bakhodet (typisk verre blant hannhunder enn tisper, men forekommer også en del blandt staffetisper). Og kan være litt ymse oppførsel mot hunder generelt også, så jeg hadde ikke startet med tur til hundepark hvert fall... Ellers ofte greie hunder, ikke noe spesielt å tenke på mtp rase som jeg kan komme på. Anonymkode: ba87b...aa1 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #4 Skrevet 27. mai 2022 Det kan være en hund som trenger mye aktivitet. Kan fort være en hund som er morsom å trene med Anonymkode: 93229...702 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #5 Skrevet 27. mai 2022 Min hundefrisør har en sånn, tispe, og hun pleier å si at den er "støttekontakten" til alle hunder som kommer til salongen hennes for behandling. Den er stødig, trygg og snill og god, liker alle, både folk og hunder. Min egen hund som ellers alltid "kjefter" og bjeffer på alle hunder, bare logrer og snuser på denne staffen når vi kommer dit. Det er så uvanlig til min hund å være at jeg nesten blir sjokkert. Anonymkode: 72a52...4d2 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #6 Skrevet 27. mai 2022 Min er veldig glad i hjernetrim, og jeg tror det ofte går litt igjen i rasen at de må aktiviseres litt ekstra på det planet, og. En halvtime ekstra med tur spiller liksom ikke så stor rolle, men søk av godteri/leker, en aktivitet hvor hun må tenke litt osv, det hjelper gjerne på. Det er en glad hund med masse energi! Anonymkode: 459a1...64e 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #7 Skrevet 27. mai 2022 Som regel koselig med mennesker, men pass alltid godt på den i bånd rundt andre hunder, ellers kan det gå riktig så galt. Anonymkode: 11fd4...747 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #8 Skrevet 27. mai 2022 Som andre sier, de kan ha noe samkjønnsaggresjon, og man bør ikke slippe de rundt fremmede hunder (hundepark). Det betyr ikke at akkurat denne tispen har et problem med andre hunder, men du bør bli veldig godt kjent med henne før du lar henne hilse på andre hunder. Staff har også ganske stivt ansikt/kroppsspråk, og kan fort misforstås av andre hunder, noe som kan resultere i trøbbel om dere møter på en usikker hund som også er veldig skarp. Bli godt kjent med henne før du tenker på å la henne hilse på andre hunder. Absolutt flotte hunder. Veldig glade og energiske. Anonymkode: 5983e...d45 3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #9 Skrevet 27. mai 2022 Det er fantastiske hunder, og alle jeg kjenner elsker mennesker. Men som andre sier så har mange av de sammkjønns aggresjon, så det skal man være obs på. De fleste av de har også en intimsone på 2-3 meter ish rundt seg for fremmede hunder. Ikke at de angripe altså, men de vil være i fred. Vi er alt fra 3 til 7 Staffer på Tur og trenings gruppa for hunder som jeg er med på, og det er aldri noe tull med noen av Staffene. Jeg har selv en hann, og han er en mild og rar type. Han har ikke noe utpreget sammkjønns aggresjon, og vil heller trekke seg vekk. Men om en stor hannhund skulle hoppe opp på meg, da reagerer han. Aldri noe alvorlig, men mye lyd og kjefting, så der må jeg være var. Han får aldri leke med fremmede hanner, men er ikke noe problem om en kommer løpende til oss. De har knall harde hoder, så en head butt er sykt vondt, og halene er som pisker. Så kan være greit å være var over spesielt rundt barn. Har fått veranda leppe selv 2 ganger da han er blitt litt vel ivrig 🤕🥴 De er spinnville som unghund, men der er jo dere heldigvis ferdig 😅 Ellers så er de lett lærte på godt og vondt, takler noen rolige dager, elsker å være med flokken sin, og trenger en mild men bestemt oppdragelse 😊 Anonymkode: 870ab...1ce 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå