AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #1 Skrevet 27. mai 2022 Vil bare si at nei jeg er ikke i denne situasjonen, men jeg snakket med noen om det for litt siden...dette med opplæring og slikt. La oss si at ens sjef slutter og det skal komme en ny person inn. Du selv vil ikke ha sjefsstillingen (altså søker deg ikke til den av ymse grunner). Det kommer en ny person inn som blir ansatt av hovedsjefer (som ikke kan driften, de bare har ansvar). Kan de kreve at du lærer opp din egen sjef? Kan man si nei? Er det noen regler og forskrifter på slikt? Anonymkode: 0ae63...818
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #2 Skrevet 27. mai 2022 Så vidt meg bekjent, så kan man ikke si nei hvis man blir pålagt det, men jeg ville syntes at det var veldig merkelig hvis en medarbeider skulle lært opp sin egen sjef. Jeg mener, hvis de ikke skal gjøre driften men ha ansvar, så er det vel uansett ikke så mye du får lært vedkommende. Anonymkode: 6f2aa...4cb
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #3 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Så vidt meg bekjent, så kan man ikke si nei hvis man blir pålagt det, men jeg ville syntes at det var veldig merkelig hvis en medarbeider skulle lært opp sin egen sjef. Jeg mener, hvis de ikke skal gjøre driften men ha ansvar, så er det vel uansett ikke så mye du får lært vedkommende. Anonymkode: 6f2aa...4cb Kanskje jeg ordla meg litt feil men i tenkt situasjon har du: eiere av av konsert. er "uttafor", kan ingenting men skal ansette "din" sjef. en ledig sjefsrolle. en som skal kunne masse (skal ha samme kunnskap som deg av drift men med sjefsansvar) "deg". under sjefen. du kan alt av drift, men ønsker ikke søke deg i sjefsrollen, ergo kommer det en ny på banen. Kan eiere forvente at du i denne situasjonen skal lære opp din nye sjef i jobben? Anonymkode: 0ae63...818
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #4 Skrevet 27. mai 2022 Konsern, ikke konsert 🤪 Anonymkode: 0ae63...818
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #5 Skrevet 27. mai 2022 Man kan absolutt bli pålagt det, for det er arbeidsgiver som styrer hvilke oppgaver man skal utføre. I tillegg er det vel i egen interesse også. Når man får en ny leder inn så vil man jo gjøre sitt for å spille den personen god, og da er jo deling av egen kunnskap en fin måte å gjøre det på. Anonymkode: 9697e...a5a 1
Gjest Smeltemann Skrevet 27. mai 2022 #6 Skrevet 27. mai 2022 Jeg lærte opp den personen som skulle bli min sjef. Syntes ikke det var noe vanskelig i det heletatt,gikk systematisk til verks,standarder,prosedyrer,administrativt. Samt sette personen inn i drifta om hvordan ting var. Vil tilføye at jeg ville trekke meg tilbake og innta en posisjon lengre ned på hierarkiet,da familiere årsaker var grunnen til at jeg ikke ville ha den posisjonen jeg hadde.
Akryl Skrevet 27. mai 2022 #7 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Vil bare si at nei jeg er ikke i denne situasjonen, men jeg snakket med noen om det for litt siden...dette med opplæring og slikt. La oss si at ens sjef slutter og det skal komme en ny person inn. Du selv vil ikke ha sjefsstillingen (altså søker deg ikke til den av ymse grunner). Det kommer en ny person inn som blir ansatt av hovedsjefer (som ikke kan driften, de bare har ansvar). Kan de kreve at du lærer opp din egen sjef? Kan man si nei? Er det noen regler og forskrifter på slikt? Anonymkode: 0ae63...818 Hvis du lærer opp din sjef så vil du få helt spesielt forhold til sjef. Du vil være det man kaller for kingmaker. Du vil være makten bak sjefen. Få alle lønnsøkninger osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå