Gå til innhold

Hvis kjøper ikke kan overta bolig til fastsatt dato

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer om kjøper ikke kan overta bolig til fastsatt dato på grunn av at selger har blitt syk? 

Anonymkode: bf2d9...b3d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva skjer om kjøper ikke kan overta bolig til fastsatt dato på grunn av at selger har blitt syk? 

Anonymkode: bf2d9...b3d

Nå vet jeg ikke, men vil da tro selger uansett må gi fra seg bolig på den fastsatte dato.

Anonymkode: d1e70...0d0

AnonymBruker
Skrevet

En kontraktsfestet dato gjelder uansett, så da må selger finne noen som kan bistå og hjelpe til med det som trengs i forbindelse med flytting. Og megler kan ordne selve overtakelsen.

Anonymkode: 96f02...704

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flytta ut og vaska ut min leilighet med 40 i feber, tror ikke det er lett å få endret overtagelsesdato. De har jo og gjerne en bolig de må ut fra. 

Anonymkode: b32b7...5a6

AnonymBruker
Skrevet

Er det akutt sykdom, f eks feber og oppkast, men pengene overført, så må man nok finne en løsning.

Om det ikke skjer så akutt, og man har tid til å omgjøre avtale, slik at kjøper beholder pengene sine frem til ny dato, kan det nok gå bra så lenge det er praktisk mulig for kjøper.

Men utgangspunktet er nok at avtalt dato skal holdes. Mener å huske at det sto noe om dagsbøter ved forsinkelse fra min side sist jeg solgte?

Anonymkode: 444e5...a98

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror kjøper da i så fall kan kreve erstatning. Mange vil jo for eksempel ikke ha noe sted å bo om de ikke får overta et nytt hjem til avtalt tid. Sjekk med megler og eventuelt boligkjøperforsikringen din!  

Anonymkode: 52b27...e99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...