AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #1 Skrevet 27. mai 2022 Syns det er så mange av de som kvalifiserer til millennials som bare oppfører seg dårlig! Svarer ikke på meldinger om det ikke er noe som interesserer dem der og da og tar heller ikke telefonen. Det kan jo tenkes at noen trenger å snakke med dere? Det føles som at dere tror alt handler om dere og deres følelser. Hva om den personen som meldte dere eller forsøkte å ringe virkelig sliter med noe og trengte å snakke med deg? Egoistisk å la være å svare. En annen ting er at de ikke tåler noen form for kritikk. Da blir man "cancelled" og utestengt. Jeg mener det er viktig å få både positive og negative/konstruktive tilbakemeldinger. Om man oppfører seg dårlig, bør faktisk folk få lov til å si det til deg og du bør ta ansvar og si unnskyld til vedkommende. Jeg skjønner rett og slett ikke noe av denne oppførselen. Er jeg den eneste som irriterer meg over dette? Eller kan kanskje noen av dere som oppfører dere slik opplyse meg om hvorfor derre gjør det? Anonymkode: 7619a...959 7 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #2 Skrevet 27. mai 2022 Siden dette er kritikk, tror jeg ikke noen vil svare på det...😅 Anonymkode: 7619a...959 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #3 Skrevet 27. mai 2022 Er ikke cancel culture litt mer vanlig for gen z? Jeg «kvalifiserer» som millenial, men kjenner få som er slik du beskriver. Er du sikker på at du ikke bare har dårlige venner? Evt har du brukt de opp kanskje? Anonymkode: 64d5b...ee4 22
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #4 Skrevet 27. mai 2022 Dette er absolutt en greie, men som ab over sier, så er det mer en gen z greie enn millenials. Anonymkode: 9c4bc...a33 14
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #5 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Syns det er så mange av de som kvalifiserer til millennials som bare oppfører seg dårlig! Svarer ikke på meldinger om det ikke er noe som interesserer dem der og da og tar heller ikke telefonen. Det kan jo tenkes at noen trenger å snakke med dere? Det føles som at dere tror alt handler om dere og deres følelser. Hva om den personen som meldte dere eller forsøkte å ringe virkelig sliter med noe og trengte å snakke med deg? Egoistisk å la være å svare. En annen ting er at de ikke tåler noen form for kritikk. Da blir man "cancelled" og utestengt. Jeg mener det er viktig å få både positive og negative/konstruktive tilbakemeldinger. Om man oppfører seg dårlig, bør faktisk folk få lov til å si det til deg og du bør ta ansvar og si unnskyld til vedkommende. Jeg skjønner rett og slett ikke noe av denne oppførselen. Er jeg den eneste som irriterer meg over dette? Eller kan kanskje noen av dere som oppfører dere slik opplyse meg om hvorfor derre gjør det? Er vel ikke heller du som er i ferd med å bli en gammel grinebiter? Anonymkode: a4839...47c 7 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #7 Skrevet 27. mai 2022 Hvor gammel er du, da? Jeg tilhører generasjon X, og svarer på meldinger når jeg har tid, med mindre jeg ser meldingen dreier seg om noe svært viktig. Jeg tar telefonen, men sjelden hvis det er ukjent nummer. Har jeg ikke mulighet for å ta telefonen, setter jeg på «ikke forstyrr». Anonymkode: 9c349...e5d 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #8 Skrevet 27. mai 2022 Gen x. Tar telefonen hvis det er kjent/lagret nummer. Søker opp ukjent nummer før jeg evt. ringer tilbake, Sms, messenger, snap og slikt svarer jeg på når det passer meg, da jeg anser disse som mindre viktige. Anonymkode: b1467...f14 7 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #9 Skrevet 27. mai 2022 Vokste opp med å høre at jeg brukte for mye tid på PC og telefon. Nå bruker jeg visst for lite tid på telefonen. Unnskyld for at jeg ønsker å være utilgjengelig av og til. Svarer om jeg får med meg at noen ringer. Anonymkode: f053b...515 7
Katten.2.0 Skrevet 27. mai 2022 #10 Skrevet 27. mai 2022 Man kan ikke kreve andres tid i dagens samfunn, om det ikke er en legitim grunn. 10 1
Bingeline Skrevet 27. mai 2022 #11 Skrevet 27. mai 2022 Jeg veit ikke om det har med når folk er født eller ikke, men det er en klar tendens til at folk ikke gidder å svare på e-post eller å ta telefonen. Jeg synes det er skikkelig dårlig folkeskikk. Får man en personlig stila e-post med et spørsmål i, så mener jeg at en faktisk har plikt til å svare. 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #12 Skrevet 27. mai 2022 Er også en såkalt millennial. Telefoner svarer jeg på, men har sjelden tid til å prate mens jeg er på jobb. Det hender seg derfor at jeg noen ganger glemmer å ringe opp igjen. SMS svarer jeg bestandig på, men ikke nødvendigvis helt med en gang. Det kan jeg ikke skjønne er så uvanlig. Opplever samtidig at mange prøver å kontakte meg på Messenger, som jeg ikke bruker og som jeg har gitt beskjed om at jeg ikke bruker. Selv om jeg har gitt beskjed til enkelte ørten ganger om at de ikke kommer i kontakt med meg der, så fortsetter de å prøve og så blir de irritert hvis jeg ikke svarer. Dette er mennesker som er en del eldre enn meg. Holder meg unna sosiale medier og kuttet bruk av f.eks. facebook for mange år siden. I tillegg er det en del som sender e-post og forventer svar umiddelbart. Det kan fort gå noen uker mellom hver gang jeg sjekker e-posten. Da er det ekstremt irriterende når folk har sendt en e-post med ting som skal følges opp neste dag og forventer at man skal hoppe umiddelbart. Dette har skjedd noen ganger nå, og det er rimelig irriterende. Har et yrke der jeg må være veldig påkoblet, og svare umiddelbart i flere kanaler. Er nok derfor jeg vil koble av på fritiden. Kan jeg ikke få lov til det? Har for øvrig ikke en telefon jeg sitter på 24/7, så det ikke er sånn at jeg ignorerer noen med vilje. Cancelling er det vel forresten primært de yngre enn oss som driver med? Anonymkode: 5479d...8e2 6
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #13 Skrevet 27. mai 2022 Kan ikke folk skrive ca. hvilken aldersgruppe de mener, i stedet for å strø om seg med generasjon X, Y, Z, millenials, boomer og alt sånt vås? Jeg gidder ikke slå opp hva som er hva. Anonymkode: da4d0...b3c 8 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #14 Skrevet 27. mai 2022 Født i 82 - år så er en gammel millenial. Jeg tar nå telefon når den ringer, med mindre det ikke passer. Jeg svarer og på meldinger - men ikke midt i middagen eller midt i en film - om det ikke er noe som haster. Er det krise så ringer nå folk på nytt. Jeg ber om unnskyldning hvis jeg har gjort noe galt, men unnskylder ikke for ting jeg ikke har gjort. Jeg kan kun ta ansvar for hva og hvordan jeg sier ting - og ikke for hvordan mottaker tar det. Anonymkode: e6437...724 4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #15 Skrevet 27. mai 2022 Født i 85 så er også en eldre millenial. Mobilen min er stort sett på lydløs så ingen kan forvente svar. Ringer ukjente slår jeg opp nummeret. Mamma på den annen side forventer svar døgnet rundt, og følger opp ubesvarte sms/meldinger med "svar nå! Svar med en gang!" og bryr seg ikke om grunnen til at jeg eventuelt ikke kan svare(som jobb feks). Jeg finner det provoserende og frekt å forvente svar med en gang som om det er en selvfølge at jeg sitter klar til å ta imot en samtale eller besvare en melding.. skulle det noensinne være en "viktig" telefon så ville jeg ikke tro på det siden alle telefoner høres livsviktige ut og så er det ingenting.. Anonymkode: be998...d73 7
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #16 Skrevet 27. mai 2022 Bingeline skrev (5 timer siden): Jeg veit ikke om det har med når folk er født eller ikke, men det er en klar tendens til at folk ikke gidder å svare på e-post eller å ta telefonen. Jeg synes det er skikkelig dårlig folkeskikk. Får man en personlig stila e-post med et spørsmål i, så mener jeg at en faktisk har plikt til å svare. Men hva slags e-post snakker du om her? I jobbsammenheng? Det er ihvertfall ingen som kommuniserer via e-post med meg privat. På jobb svarer jeg selvsagt på eventuelle e-poster. Man er da ikke forpliktet til å ta telefonen dersom man er opptatt med noe annet? De siste dagene har jeg hatt maling på hendene de par gangene telefonen har ringt, og jeg har da gjort meg ferdig før jeg har sjekket telefonen og ringt tilbake. Forventer du at folk skal ta telefonen akkurat du ringer, eller reagerer du på at de eventuelt heller ikke ringer tilbake? Anonymkode: 9c349...e5d 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #17 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Født i 85 så er også en eldre millenial. Mobilen min er stort sett på lydløs så ingen kan forvente svar. Ringer ukjente slår jeg opp nummeret. Mamma på den annen side forventer svar døgnet rundt, og følger opp ubesvarte sms/meldinger med "svar nå! Svar med en gang!" og bryr seg ikke om grunnen til at jeg eventuelt ikke kan svare(som jobb feks). Jeg finner det provoserende og frekt å forvente svar med en gang som om det er en selvfølge at jeg sitter klar til å ta imot en samtale eller besvare en melding.. skulle det noensinne være en "viktig" telefon så ville jeg ikke tro på det siden alle telefoner høres livsviktige ut og så er det ingenting.. Anonymkode: be998...d73 Så du svare aldri? Evt BARE når det passer DEG? Anonymkode: 9c4bc...a33 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #18 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 27.5.2022 den 4.02): Syns det er så mange av de som kvalifiserer til millennials som bare oppfører seg dårlig! Svarer ikke på meldinger om det ikke er noe som interesserer dem der og da og tar heller ikke telefonen. Det kan jo tenkes at noen trenger å snakke med dere? Det føles som at dere tror alt handler om dere og deres følelser. Hva om den personen som meldte dere eller forsøkte å ringe virkelig sliter med noe og trengte å snakke med deg? Egoistisk å la være å svare. En annen ting er at de ikke tåler noen form for kritikk. Da blir man "cancelled" og utestengt. Jeg mener det er viktig å få både positive og negative/konstruktive tilbakemeldinger. Om man oppfører seg dårlig, bør faktisk folk få lov til å si det til deg og du bør ta ansvar og si unnskyld til vedkommende. Jeg skjønner rett og slett ikke noe av denne oppførselen. Er jeg den eneste som irriterer meg over dette? Eller kan kanskje noen av dere som oppfører dere slik opplyse meg om hvorfor derre gjør det? Anonymkode: 7619a...959 Hvis du stort sett ringer folk enten fordi DU har behov for dem, eller for å kritisere dem, med den holdningen at de må de bare tåle, så skjønner jeg godt at de ikke gidder å svare deg. Å kutte ut en energivampyr fra livet sitt er ikke cancelling eller utestengning. Hilsen en generasjon Y Anonymkode: 4e868...23b 9 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #19 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Så du svare aldri? Evt BARE når det passer DEG? Anonymkode: 9c4bc...a33 Med mindre du betaler meg for å ha vakttelefon, så ser jeg ikke at jeg er forpliktet til å bære med meg tlf og svare umiddelbart for å tilfredsstille ditt behov, nei. Når det er sagt er jeg alt for mye på tlf, og svarer normalt, men om jeg innimellom legger vekk tlf skal jeg ha meg frabedt at folk blir sure, med mindre vi hadde en avtale om at vedkommende skulle ringe/melde. Anonymkode: 4e868...23b 9
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #20 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Med mindre du betaler meg for å ha vakttelefon, så ser jeg ikke at jeg er forpliktet til å bære med meg tlf og svare umiddelbart for å tilfredsstille ditt behov, nei. Når det er sagt er jeg alt for mye på tlf, og svarer normalt, men om jeg innimellom legger vekk tlf skal jeg ha meg frabedt at folk blir sure, med mindre vi hadde en avtale om at vedkommende skulle ringe/melde. Anonymkode: 4e868...23b Så man må ha helst en AVTALE om å melde eller ringe deg for å kunne forvente svar? Jeg mener ikke at man alltid må svare umiddelbart, men er du i det hele tatt tilgjengelig og mulig å få tak i på fritiden? Anonymkode: 9c4bc...a33 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå