Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har opplevd et par ganger at jeg har sendt en SMS til en eller annen person, som ikke er venn, familie eller kjæreste, og så får jeg aldri svar.

Sist det skjedde var forrige lørdag, da jeg holdt på å avtale en handel med en fyr, som skulle kjøre varene hjem til meg. Så ble jeg usikker på datoen, og spurte når vi hadde avtalt. Har ennå ikke fått svar...

Riktignok så har jeg den avtalte datoen skrevet i en PM i et forum, men jeg synes det er uhøflig å bare ignorere en melding med spørsmål. Og det er altså ikke noe engangs tilfelle, så noen mennesker har kanskje en tendens til å gjøre det? Hvorfor det? Jeg mister egentlig litt lyst til å handle med en som ikke gidder å svare på en melding med spørsmål engang

Videoannonse
Annonse
Skrevet

GLemte forresten å si at før jeg spurte om den avtalte datoen, så hadde vi SMSt litt ellers om handelen... Han ble bare plutselig stille da jeg spurte om datoen, som om han ikke gadd å svare. Slik har det vært de andre gangene også, at plutselig bare blir personen stille, tilsynelatende uten noen grunn

Skrevet

Jeg er nok en av de som ikke alltid svarer på sms, iallefall ikke med en gang. Ofte har jeg lyden av, og sjekker kanskje ikke mobilen på mange timer. Og noen ganger sjekker jeg mobilen, men velger å vente med å svare. Da glemmer jeg som regel av hele meldinga, og det ender med at jeg ikke får svart i det hele tatt.

Kanskje det er det som har skjedde med din kamerat? Kanskje du bare skal sende han en ny sms for å minne ham på det igjen? Mange som er veldig glemske, jeg er blant dem. Og så har jeg enda ikke vent meg helt til livet med mobil (forventning om å være tilgjengelig hele tiden osv), selv om jeg har hatt mobiltlf i mer enn 5 år nå... ;)

Skrevet

Jeg svarer ikke alltid på sms. Sitter ikke på telefonen, så av og tl kan det gå mange timer før jeg ser en melding og det er ikke alltid jeg har tid til å svare der og da heller. Som oftest samler jeg opp og svarer om kvelden eller i helgene. Er det noe viktig så får folk jammen meg ringe.

Skrevet

Jeg er ikke så plaget av e\meldinger fra ukjente igrunn, for jeg har hemmelig nr. Men hvis jeg ikke aner hvem personen er så svarer jeg selvsagt ikke. Når det er snakk om kjøp/salg bør man jo svare dersom man er interessert i å få solgt varen, men da ville han kanskje ikke det likevel da...

Gjest lilletroll
Skrevet

Kanskje hadde h*n ikke muilghet til å svare AKKURAT da av en eller annen grunn, og så gikk hele meldingen i glemmeboken - fort gjort, men ja, veeldig irriterende for den som lurer på svar!!

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Ja han kan jo ha glemt det, men jeg hadde trodd han ville svare i ettertid... Jeg spurte tross alt om datoen til når vi skulle handle, og da bør han jo svare på det når han husker meldinga igjen. Og han bør jo huske meldinga etter noen dager:p

Jaja han kan vanskelig bli så ille som en annen selger, som jeg tilslutt ikke gadd å handle med likevel. Vi avtalte tid og sted for å gjøre handel, han møtte ikke opp, svarte ikke melding, tok ikke tlf, sendte heller ikke email. Som om ingenting var skjedd. Så prøvde jeg en gang til å handle med ham en stund senere, avtalte igjen tid og sted, han svarte verken sms eller telefon, men jeg fikk ihvertfall svar på email når jeg ble irritert. Da hadde han plutselig funnet ut at det passa visst ikke så bra, så vi fikk ta det senere... Da var det goodbye. Viser seg at jeg var langt ifra den eneste med problemer med å få tak i ham også.

Skrevet

Har man en travel hverdag (= har man barn) så har man ikke alltid tid å svare "ubetydelige" sms'er, man tenker at man skal ta det senere, men så glemmer man det av. Og når man husker på det, er det mange ganger gått så lang tid at det blir bare dumt å svare.

Ihvertfall er det sånn jeg har det nå mens jeg har småbarn. Det er andre ting som blir viktigere. Derfor har jeg selv som prinsipp at hvis det er spørsmål jeg må ha raskt svar på, så ringer jeg vedkommende istedet for å sende melding.

Skrevet

Jeg er en av de som ikke svarer med en eneste gang, eller svarer i det hele tatt. Er ofte hvis jeg gjør noe, og får melding, så leser jeg den og tenker at jeg skal svare senere, så bare går det forbi meg, så får jeg aldri svart uansett.

Men hvis det er så viktig for deg, så kunne du jo bare ha ringt vedkommende?

Skrevet

Som sagt så hadde jeg datoen i en PM på forumet hvor vi avtalte det, men jeg hadde ikke internett tilgjengelig akkurat da og lurte på det.

Det er prinsippet, at det ikke er første gangen jeg opplever at folk ikke svarer når de burde. Jeg er ikke mer enn 20 år selv, og de fleste har vært på DA min egen alder, dvs ikke hatt noen ærender som å hente barn, dra på jobb osv...

Når man får spørsmål fra en man skal handle med, så bør man jo svare på den uansett om man glemmer den en dag eller to...

Men det virker som det er flere her som ikke synes det er så viktig å svare på sånt, når man ikke gidder å svare fordi det har gått en dag eller to når man husker meldingen igjen.

Skrevet

sms'ingen har gått litt for langt, i noen tilfelle må folk rett og slett kunne RINGE!

Skrevet
sms'ingen har gått litt for langt, i noen tilfelle må folk rett og slett kunne RINGE!

Jeg fatter heller ikke hvorfor man ikke kan ringe om det er noe viktig???

Skrevet

Sukk I repeat

Som sagt så hadde jeg datoen i en PM på forumet hvor vi avtalte det, men jeg hadde ikke internett tilgjengelig akkurat da og lurte på det.

Det er prinsippet, at det ikke er første gangen jeg opplever at folk ikke svarer når de burde.

Skrevet

Burde svare? Når bør man svare egentlig?

Jeg svarer når det passer sånn. Prioriterer det ikke så høyt, om jeg er på jobb eller holder på med noe annet så hender det at jeg glemmer å svare.

Om man vil ha svar umiddelbart må man bare finne seg i å ringe. Man er ikke pliktig å svare hverken på sms eller telefon, men det er da lettere å få svar på telefon.

Skrevet

Hvis du må ha svar med det samme, så ringer du. Sånn er det bare med den saken.

Skrevet

Spør du meg så virker det rimelig suspekt om sms er den eneste kontakten mellom selger og kjøper. Hvor lovlig kan man regne med at gaven er når man må anonymisere seg så til de grader?

Skrevet

Jeg synes ikke folk her klarer å få med seg poenget mitt...

- Vi har hatt kontakt både på sms, email og PM på forum

- Jeg hadde det skrevet i en PM hvilken dato vi skulle gjøre handelen

- Jeg hadde DER OG DA ikke tilgang til å se hvilken dato det var, fordi jeg var ute

- Det hastet IKKE, men jeg lurte på det fordi vi pratet om handelen på sms for øyeblikket

- Det handler IKKE om at jeg trengte å vite svaret, det handler om at jeg har følelsen av at noen folk bare ikke gidder å svar rett og slett, uten noen spesiell grunn. Selvfølgelig kan jeg ta feil og det er det jeg prøver å finne ut.

- Det er INGEN anonymisering, vi har begge fullt navn, adresse og mobilnummer til hverandre, og det er en handel, ingen gave.

Hvis dere ikke forstår hvorfor jeg ikke ringte, så bare glem hele eksempelet med selgeren, for dere blir tydeligvis forvirret av det. Poenget er: Er det noen her som noen ganger bare ikke gidder å svare på en melding, når det er tydelig at avsender venter på et svar tilbake?

Skrevet

En ting er jo å glemme å svare på hei-hvordan-går-det meldinger, men hvis man skal selge noe bør man vel ta vare på kunden sin..? Merkelige greier.

Skrevet
Poenget er: Er det noen her som noen ganger bare ikke gidder å svare på en melding, når det er tydelig at avsender venter på et svar tilbake?

Ja. Er det så viktig med svar så kan de ringe til meg.

Skrevet

Jeg svarer stort sett - men det hender jeg ikke kan få svart med en gang - og så hvis det er en stressende hverdag - kan det bli borte.

Er det veldig viktig å få svar - eller ting haster - ringer man.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...