AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #1 Skrevet 26. mai 2022 Når min nye venninne ikke får det som hun vil, får jeg ofte høre hvor 'rar' jeg er. Og det gjentas gjerne flere ganger. Det er nok humoristisk ment. Men innerst inne lurer jeg på om det ligger noe hersketeknikk bak, for jeg merker at jeg føler meg litt nedtrykt og usikker av dette her. Syns dere det er litt 'på jordet' av meg å tenke sånn? Anonymkode: 71297...253
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #2 Skrevet 26. mai 2022 Bra du reagerer på dette! Det er herseteknikk, ja. Anonymkode: 848af...68d 4 2
Magnifique Skrevet 26. mai 2022 #3 Skrevet 26. mai 2022 Høres veldig merkelig ut. Husk at å bruke humor for å skjule en slags fornærmelse er ansvarsfraskrivelse. Neste gang hun sier det, hadde jeg direkte spurt henne: «Hva mener du med det? Dette må du utdype, fordi jeg skjønner ikke hva du mener» 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #4 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bra du reagerer på dette! Det er herseteknikk, ja. Anonymkode: 848af...68d Det føles sånn. Har mistanke om at hun sliter i relasjoner, virker å ha få venner. Selv har jeg flere gode venninner, men sliter med selvtilliten. Lurer på om hun har senset dette, og trykker på knapper. Min måte er vanligvis å ta avstand til sånne mennesker, da jeg sliter med å si ifra og sette sunne grenser der og da. Blir heller gående og tenke etterpå, og det bryter meg ned. Så jeg lurer mest av alt på om jeg ønsker å fortsette vennskapet. Ts Anonymkode: 71297...253
Gjest theTitanic Skrevet 26. mai 2022 #5 Skrevet 26. mai 2022 Lurer på hva som kvalifiserer til å være rar.. ? Enig med de over. Hun dytter issues fra seg over på deg. Svært sjelden man trenger å opplyse noen om at de er rare.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #6 Skrevet 26. mai 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det føles sånn. Har mistanke om at hun sliter i relasjoner, virker å ha få venner. Selv har jeg flere gode venninner, men sliter med selvtilliten. Lurer på om hun har senset dette, og trykker på knapper. Min måte er vanligvis å ta avstand til sånne mennesker, da jeg sliter med å si ifra og sette sunne grenser der og da. Blir heller gående og tenke etterpå, og det bryter meg ned. Så jeg lurer mest av alt på om jeg ønsker å fortsette vennskapet. Ts Anonymkode: 71297...253 Du har iallfall kommet langt når du reagerer på det og forstår at det er hun som har et problem og ikke du som er rar. Hun er nok den med den dårligste selvtilliten, ellers hadde hun ikke sagt slik. Om du føler at du blir nedbrutt av henne, så er det ikke lurt å fortsette relasjonen. Venner løfter hverandre. Alternativt om du tror der er håp for vennskapet, kan du prøve å parkere henne når hun sier slik. Si at du ikke finner deg i slike herseteknikker, og at hun må respektere at dere har ulike meninger. Anonymkode: 848af...68d 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #7 Skrevet 26. mai 2022 Er hun veldig A4 selv? Er ikke sikkert det er negativt? Jeg liker selv rare mennesker og er nok litt rar selv, selv om jeg ikke prøver åp fremstå som det, men jeg ser heller ikke på det som negativt.. Anonymkode: 95da8...751
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #8 Skrevet 26. mai 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Er hun veldig A4 selv? Er ikke sikkert det er negativt? Jeg liker selv rare mennesker og er nok litt rar selv, selv om jeg ikke prøver åp fremstå som det, men jeg ser heller ikke på det som negativt.. Anonymkode: 95da8...751 Har du lest HI? Når venninnen ikke får viljen, så kaller hun TS for rar. Det er helt klart negativt Anonymkode: 848af...68d
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #9 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har iallfall kommet langt når du reagerer på det og forstår at det er hun som har et problem og ikke du som er rar. Hun er nok den med den dårligste selvtilliten, ellers hadde hun ikke sagt slik. Om du føler at du blir nedbrutt av henne, så er det ikke lurt å fortsette relasjonen. Venner løfter hverandre. Alternativt om du tror der er håp for vennskapet, kan du prøve å parkere henne når hun sier slik. Si at du ikke finner deg i slike herseteknikker, og at hun må respektere at dere har ulike meninger. Anonymkode: 848af...68d Ja jeg bør vel øve meg på å sette grenser på en jeg kan tåle å miste, hvis hun ikke aksepterer det. Vennskapet er ferskt, og jeg har andre tette og gode vennskap. Idag handlet det om noe å trivielt som at jeg ville kjøre bil til et arrangement vi skulle på sammen, mens hun ville gå. Vi hadde avtalt å dra sammen, (men ikke hvordan). Det regnet det meste av dagen, og ettersom arrangement var utendørs, orket jeg ikke gå et par km i regnet for å komme dit. Da var jeg 'rar'. Jeg ga henne tilbudet om å sitte på i min bil, eller gå, og møte meg der. Hun ble med i min bil, men gud hjelpes så rar jeg var! Ts Anonymkode: 71297...253
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #10 Skrevet 26. mai 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ja jeg bør vel øve meg på å sette grenser på en jeg kan tåle å miste, hvis hun ikke aksepterer det. Vennskapet er ferskt, og jeg har andre tette og gode vennskap. Idag handlet det om noe å trivielt som at jeg ville kjøre bil til et arrangement vi skulle på sammen, mens hun ville gå. Vi hadde avtalt å dra sammen, (men ikke hvordan). Det regnet det meste av dagen, og ettersom arrangement var utendørs, orket jeg ikke gå et par km i regnet for å komme dit. Da var jeg 'rar'. Jeg ga henne tilbudet om å sitte på i min bil, eller gå, og møte meg der. Hun ble med i min bil, men gud hjelpes så rar jeg var! Ts Anonymkode: 71297...253 Voksne venninner sier ikke slik til hverandre. Man har levd lenge nok til å forstå at mennesker har ulike ønsker og behov. Det der er på fjortis stadiet Anonymkode: 848af...68d 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #11 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Voksne venninner sier ikke slik til hverandre. Man har levd lenge nok til å forstå at mennesker har ulike ønsker og behov. Det der er på fjortis stadiet Anonymkode: 848af...68d For meg virker det som hun forventet å få sin vilje igjennom. Da hun ikke fikk det, furtet hun, rett og slett. Ts Anonymkode: 71297...253
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #12 Skrevet 26. mai 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: For meg virker det som hun forventet å få sin vilje igjennom. Da hun ikke fikk det, furtet hun, rett og slett. Ts Anonymkode: 71297...253 Hadde holdt det "vennskapet" på et minimumsnivå. Anonymkode: 848af...68d 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #13 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Har du lest HI? Når venninnen ikke får viljen, så kaller hun TS for rar. Det er helt klart negativt Anonymkode: 848af...68d Da hadde jeg svart tilbake hva jeg syntes om henne 😅 Anonymkode: 95da8...751
Gjest O.G. Skrevet 27. mai 2022 #14 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): For meg virker det som hun forventet å få sin vilje igjennom. Da hun ikke fikk det, furtet hun, rett og slett. Ts Anonymkode: 71297...253 Gi fanden i å være mye sosial med denne kvinnen.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #15 Skrevet 27. mai 2022 Tror jeg hadde svart lattermildt "av oss to er vel ikke jeg den som er rar" Anonymkode: c10a4...608 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå