Gå til innhold

Tise, betaling, får de svindlet meg via telefonnr?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

En smule småstressa nå, ga akkurat telefonnr til en «kjøper» på tise som jeg plutselig fikk følelsen av at var svindel. Hun fikset liksom sending ved å få telefonnr mitt, sendte noen skjermbilder som virket ekte, men de kan være manipulert. Fikk en link jeg ikke har trykket på, men kan hun svindle meg fortsatt?

Anonymkode: db17a...880

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Da kunne man jo bare søkt opp alle og bare svindlet dem med nr. tipper det er helthjem det sendes med, så du har nok bare fått en sporingslenke. 
hvorfor tror du det er svindel? 

Anonymkode: 73db0...459

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Da kunne man jo bare søkt opp alle og bare svindlet dem med nr. tipper det er helthjem det sendes med, så du har nok bare fått en sporingslenke. 
hvorfor tror du det er svindel? 

Anonymkode: 73db0...459

Det er definitivt ikke lenke fra helthjem. Hun ønsket å kjøpe noe fra meg, fikk nr mitt og sendte skjermbilde av en sporingskode hos posten som ikke eksisterer hos posten.no. 
Linken består bla linkbe. Brukeren ble opprettet for 1 time siden og når jeg så nærmere på bildet så jeg at det var et typisk «internettbilde» altså noe som bare er hentet fra nett. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei var nettopp en sak om det. Her var du årvåken og magefølelsen din er nok rett. Ikke trykk på linken. Og blokker kontakten. Victoria ble svindlet ette rå ha gitt fra seg kortinfo. Rapporter kontoen også. https://www.nettavisen.no/livsstil/svindlere-tomte-bankkontoen-til-victoria-nadine-23-har-fatt-helt-noia/s/5-95-502374

Anonymkode: b5091...923

Jeg har rapportert og det hele, bare livredd for å komme borti linken med et uhell nå😅

AnonymBruker
Skrevet

Godt du fant ut av det. Men hvordan mener du vedkommende skulle klart å svindle deg av å ha telefonnummeret ditt? Alle har jo fornavn pluss etternavnet sitt på tise, og nummeret er etter tastetrykk unna på gulesider, osv.

Derfor spør jeg, hvordan så du får deg hun skulle svindle deg ved å ha nummeret ditt? 

Anonymkode: b9bcd...cef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har rapportert og det hele, bare livredd for å komme borti linken med et uhell nå😅

Hadde du komt borti hadde det nok gått helt fint også. Det skjedde etter Victoria ga kortinfoen sin.

Anonymkode: b5091...923

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Godt du fant ut av det. Men hvordan mener du vedkommende skulle klart å svindle deg av å ha telefonnummeret ditt? Alle har jo fornavn pluss etternavnet sitt på tise, og nummeret er etter tastetrykk unna på gulesider, osv.

Derfor spør jeg, hvordan så du får deg hun skulle svindle deg ved å ha nummeret ditt? 

Anonymkode: b9bcd...cef

Nei, det kunne jo tenkes at de på et eller annet vis hadde klart å få tilgang til mer da. Var en smule stressa da, så det ble litt krisemaksimering😅

AnonymBruker
Skrevet

Både posten og helt hjem spør jo etter telefonnummer til mottake, ikke noe rart med det. Jeg spør alltid etter telefonnummer når jeg skal sende pakke til kjøper.

Anonymkode: 9c752...575

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...