AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #1 Skrevet 26. mai 2022 Hei, hva er best - familiebarnehage eller et kommunalt barnehage? Jobber på Ahus så har også mulighet å bruke Ahus barnehagen. Anonymkode: c0262...967
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #2 Skrevet 26. mai 2022 Spørs jo veldig på barnehagen. Men litt rart du spør om familiebarnehage vs kommunalt når du vurdere en privat (ikke kommunal) barnehage. Anonymkode: bd124...f3a
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #3 Skrevet 26. mai 2022 Prøvd begge deler fornøyd med begge Anonymkode: bc375...a8f
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #4 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Spørs jo veldig på barnehagen. Men litt rart du spør om familiebarnehage vs kommunalt når du vurdere en privat (ikke kommunal) barnehage. Anonymkode: bd124...f3a hvorfor er det rart? Jeg så bare en oversikt over alle barnehager i kommunen jeg bor i, og jeg så bare familiebarnehage/kommunalt. Anonymkode: c0262...967
Sofakona Skrevet 26. mai 2022 #5 Skrevet 26. mai 2022 Familie barnehage (her) er jo liten barnehagen...med kanskje 4-6 barn ... Kommunale barnehager får ofte mer støtte i forhold til mat, aktiviteter,ting etc en familie barnehage. Kommunale barnehager har jo også mer bemanning, jeg har jobbet i noen familie barnehager og der er det ofte 1 voksen på 4-5 barn, jeg var førskolelærer og jobbet da 1-2 ganger i uken hos de da de måtte ha en som var utdannet Det viktigste er jo hvordan barnehagen er .hvordan er det pedagogiske arbeidet...er det mye sykefravær ... uteplass...grupper.. mat... årsplan... Etc 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #6 Skrevet 26. mai 2022 Sofakona skrev (Akkurat nå): Familie barnehage (her) er jo liten barnehagen...med kanskje 4-6 barn ... Kommunale barnehager får ofte mer støtte i forhold til mat, aktiviteter,ting etc en familie barnehage. Kommunale barnehager har jo også mer bemanning, jeg har jobbet i noen familie barnehager og der er det ofte 1 voksen på 4-5 barn, jeg var førskolelærer og jobbet da 1-2 ganger i uken hos de da de måtte ha en som var utdannet Det viktigste er jo hvordan barnehagen er .hvordan er det pedagogiske arbeidet...er det mye sykefravær ... uteplass...grupper.. mat... årsplan... Etc Takk for svar. Er det mulig å finne ut om sykefravær før man velger barnehage? Anonymkode: c0262...967
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #7 Skrevet 26. mai 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: hvorfor er det rart? Jeg så bare en oversikt over alle barnehager i kommunen jeg bor i, og jeg så bare familiebarnehage/kommunalt. Anonymkode: c0262...967 Men du lurer jo på ahus som er en privat. Så jeg lurer på hva du egentlig lurer på. Jeg ville ikke valgt en familiebarnehage med mindre du har veldig lyst, syns det er unødig å velge en barnehage du vet du må bytte fra. Ofte har de også mye vikarer og lite pedagogisk tilstedeværelse. Hvilken kommune er det du har sett på som ikke har private barnehager? Anonymkode: bd124...f3a 2
Sofakona Skrevet 26. mai 2022 #8 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Takk for svar. Er det mulig å finne ut om sykefravær før man velger barnehage? Anonymkode: c0262...967 Du kan jo alltids høre med barnehagen eller foreldre som har barn der. Dessverre er det mye sykefravær i alle barnehager..men kommunal barnehage har ofte mer midler til vikarer...en privat barnehage. Om den ene personen i familien barnehagen blir syk i flere dager..må du holde ditt barn hjemme i de dagene
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #9 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men du lurer jo på ahus som er en privat. Så jeg lurer på hva du egentlig lurer på. Jeg ville ikke valgt en familiebarnehage med mindre du har veldig lyst, syns det er unødig å velge en barnehage du vet du må bytte fra. Ofte har de også mye vikarer og lite pedagogisk tilstedeværelse. Hvilken kommune er det du har sett på som ikke har private barnehager? Anonymkode: bd124...f3a Nå er jeg forvirret. Jeg spør bare om det er best å gå for en privat eller kommunal barnehage. Jeg viste ikke at i tillegg til familiebarnehager, har man private. Jeg har fått barn for noen måneder siden, så alt er nytt for meg. Jeg lurer bare på hva folk mener...akkurat som det er forskjell på private skoler og kommunale skoler, så er det sikkert forskjell på private/familiebarnehager og kommunale barnehager. 😅 Anonymkode: c0262...967 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #10 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå er jeg forvirret. Jeg spør bare om det er best å gå for en privat eller kommunal barnehage. Jeg viste ikke at i tillegg til familiebarnehager, har man private. Jeg har fått barn for noen måneder siden, så alt er nytt for meg. Jeg lurer bare på hva folk mener...akkurat som det er forskjell på private skoler og kommunale skoler, så er det sikkert forskjell på private/familiebarnehager og kommunale barnehager. 😅 Anonymkode: c0262...967 Tror kanskje du må Google hva en familiebarnehage er. Det er noe helt annet enn en privat barnehage. Eller i allefall en annen type privat barnehage. Anonymkode: e789d...bd6 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #11 Skrevet 26. mai 2022 Jeg ville gått for kommunal barnehage:) men ja les litt om private barnehager ( de er ofte startet av foreldre el) Kommunale er ofte en kjede med barnehager eller da starter av kommunen Og familie barnehage er liten barnehagen med 3-6 barn og en voksen i et vanlig hjem Anonymkode: f85b1...fc4
Amossa Skrevet 26. mai 2022 #12 Skrevet 26. mai 2022 I min kommune er den kommunale best, men det er sikkert forskjellig fra kommune til kommune. Det kommer også an på hvilke kriterier du vektlegger mest i vurderingen din. For noen år siden hadde VG et innlegg til en lenke hvor alle landets barnehager ble beskrevet, og det framgikk bl.a. også om barnehagen hadde dispensasjoner. Husker at den ene private barnehagen hadde for lite uteareale, en annen hadde golvtrekk. Alle kontrollrapporter var tilgjengelig.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #13 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville gått for kommunal barnehage:) men ja les litt om private barnehager ( de er ofte startet av foreldre el) Kommunale er ofte en kjede med barnehager eller da starter av kommunen Og familie barnehage er liten barnehagen med 3-6 barn og en voksen i et vanlig hjem Anonymkode: f85b1...fc4 Kommunale er ikke en kjede med barnehager. Kommunale barnehager er kommunale barnehager. Private barnehager er ofte kjeder av barnehager. Store private selskap. Mindretallet er startet av foreldre og veldedige organisasjoner. Anonymkode: e789d...bd6 2
-venter- Skrevet 26. mai 2022 #14 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ville gått for kommunal barnehage:) men ja les litt om private barnehager ( de er ofte startet av foreldre el) Kommunale er ofte en kjede med barnehager eller da starter av kommunen Og familie barnehage er liten barnehagen med 3-6 barn og en voksen i et vanlig hjem Anonymkode: f85b1...fc4 Om bhg er startet av en kjede, så er den privat, IKKE kommunal. Kan godt være den er med på felles opptak, men den er likefullt privat.
Sofakona Skrevet 26. mai 2022 #15 Skrevet 26. mai 2022 -venter- skrev (Akkurat nå): Om bhg er startet av en kjede, så er den privat, IKKE kommunal. Kan godt være den er med på felles opptak, men den er likefullt privat. He he sant..jeg bytter de om
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #16 Skrevet 26. mai 2022 Det kommer helt an på den enkelte barnehage, så det finnes ikke noe enkelt svar. Jeg anbefaler gladelig familiebarnehagen som jenta vår gikk i. Men du vil sikkert ikke ha en i Groruddalen … Vårt inntrykk var at det var gode, flotte jenter som jobbet der. De så og var glad i barna. Rolige forhold for barna. Mer personlig enn da vi begynte på småbarnavdeling i kommunal barnehage. Kommunal barnehage ga oss mer samlebåndfølelse. Men for all del, barnet trives der og! Min beste venninne hadde også barn i en familiebarnehage (ikke samme som vår), og det var ikke en god barnehage. Så det kommer altså helt an på hvordan barnehagen drives, og hva slags mennesker som jobber der. Anonymkode: 8f58d...6fc
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #17 Skrevet 26. mai 2022 Jeg får kanskje svare på det jeg tror er spørsmålet. Vi har barnet i en privat barnehage. Den er foreldre eid. Vi er veldig fornøyd med det og det er ratet som områdets beste barnehage. Alle private og kommunale barnehager blir scoret av foreldre i bruker undersøkelse som du finner på kommunens nettside. Her kan du se hvilken barnehage som scorer best der dere bor Anonymkode: e789d...bd6 1
Rhodiola Skrevet 26. mai 2022 #18 Skrevet 26. mai 2022 Ryddet for latterliggjøring, avsporing og siteringer av slettede innlegg. Rhodiola, mod.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #19 Skrevet 26. mai 2022 Ville styrt unna familiebarnehage. De driver som regel på dispensasjon og har 4 småbarn per voksen, minimalt med pedagogtetthet, få ansatte, ofte bare én voksen på jobb på morgen og kveld. Hva skjer da om ett av barna får et illebefinnende? I tillegg så må barna bytte til en ordentlig barnehage innen de er 3 år. Anonymkode: 248f2...cc1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #20 Skrevet 26. mai 2022 Har byttet barnehage to ganger. Min erfaring er at det ikke spiller noen rolle hvilken barnehage det er, men hvordan de ansatte er mot barnet. Og lite gjennomtrekk. Jeg kan ikke få rost barnehagen vår godt nok. De ser barnet og følger opp så fort det er noe. Flinke og dyktige mennesker og er genuint glad i barn. Barnet vårt har blomstret, etter at vi byttet over til denne barnehagen. Vi flyttet hit pga skolen vi sokner til visstnok er veldig bra, men barnehagen har fått for lite kred. Anonymkode: df84a...6e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå