AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #1 Skrevet 26. mai 2022 Jeg jobber i helsevesenet og har en jobb som krever tredeltturnus. Mannen jobber ikke en typisk 8-4 jobb, så hans arbeidsdag kan begynne kl. 10 og slutte kl 19. Jeg tror jeg må søke ny jobb der jeg kan ihvertfall unngå nattevakte. Jeg er fortsatt i mammaperm, men begynner å lure på hvordan det er å jobbe turnus og ha et lite barn. Noen som har erfaring med å ha barnevakt noen dager i uken? Anonymkode: 2c807...e41
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #2 Skrevet 26. mai 2022 Håpløst hvis man ikke har nettverk som kan stille opp. Sluttet å jobbe turnus da jeg fikk barn. Er nå leder og ser hvor vanskelig det er for de som har barn. Aldri om jeg hadde orket det stresset. Evt. må mannen din ha en mer fleksibel jobb. Anonymkode: c5666...849
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #3 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Håpløst hvis man ikke har nettverk som kan stille opp. Sluttet å jobbe turnus da jeg fikk barn. Er nå leder og ser hvor vanskelig det er for de som har barn. Aldri om jeg hadde orket det stresset. Evt. må mannen din ha en mer fleksibel jobb. Anonymkode: c5666...849 Det var det jeg tenkte...vi har ikke mye hjelp rundt oss så vi vet at vi må finne en barnevakt. Anonymkode: 2c807...e41
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #4 Skrevet 26. mai 2022 Jeg fikk meg dagjobb rett før vi begynte prøvingen. Med en mann som kan være borte hele uken i sin jobb, hadde det ikke gått at jeg fortsatte med turnus. Vi har jo et greit nettverk rundt oss, men jeg ville ikke bruke opp besteforeldre/tanter på å være barnevakt et par kvelder i uken. Veldig deilig å ha fri i helger, ferier og helligdager. Gikk ned i lønn siden jeg mistet tillegget, men det er verdt det. Anonymkode: dc98a...1fd
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #5 Skrevet 26. mai 2022 Hvorfor kan du ikke jobbe natt? Mannen er hjemme på natten, står opp med barnet og leverer i barnehage. Du drar hjem, sover, henter i barnehage. Og mannen er hjemme innen du må på jobb. Du kan også jobbe redusert med en nattstilling. Anonymkode: 46013...837 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #6 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor kan du ikke jobbe natt? Mannen er hjemme på natten, står opp med barnet og leverer i barnehage. Du drar hjem, sover, henter i barnehage. Og mannen er hjemme innen du må på jobb. Du kan også jobbe redusert med en nattstilling. Anonymkode: 46013...837 Jeg har faktisk tenkt på det, MEN jeg er fryktelig dårlig på å jobbe natt....jeg klarer ikke å snu døgnet når jeg har fri, men det frister jo å få flere fridager.Det er et alternativ Anonymkode: 2c807...e41
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #7 Skrevet 26. mai 2022 Jeg tenker faktisk at nattarbeid fungerer bedre. Da er du på jobb en gang mellom 21-08. Han/du leverer barna alt ettersom hva som fungerer. Og du kan sove, for så å stå opp og hente barna. Pga nattillegg kan du jobbe noe redusert. Full stilling er ca 14 netter per måned. Så du vil nok ha ok lønn hvis du jobber ca 10 netter i måneden, og evt sper på med ekstravakter der det passer (dag, aften, natt alt ettersom når mannen jobber). Anonymkode: 685e5...114
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #8 Skrevet 27. mai 2022 Her jobber begge turnus. Han jobber 2-2, mens jeg jobber en blanding av lange vakter (opptil 14 timer) og dagtid. For oss fungerer det veldig bra, men vi får god hjelp av besteforeldre de to ukene han jobber. Når jeg går lange vakter henter de i barnehagen og passer han til jeg kommer hjem. Siden mannen alltid har 2 uker fri, så er det ikke veldig ofte vi trenger barnevakt. Dvs. at foreldrene våre kanskje må passe 1-3 ettermiddager i måneden hver. Mindre om jeg ikke jobber helg den perioden mannen er borte. Det fine med å jobbe slik er at begge har mye fri, og vi kan plutselig ha en hel uke fri sammen. Er veldig takknemlig for at de stiller opp, hadde vært helt umulig å jobbe slik uten hjelp🥰 om vi skal gå for en nr 2, vurderer jeg å gå til mer dagtid. Ser for meg det kan bli mer stress for besteforeldrene om de skal passe 2 små.. Anonymkode: 99f59...210
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #9 Skrevet 27. mai 2022 Går ikke her. Er 1,5 år siden mammapermen min var over og jeg har måttet kaste inn håndklet. Har fått meg jobb på dagtid med fleksitid nå, og det er utrolig mye enklere og bedre. Tar litt ekstravakter på gamlejobben når det passer Anonymkode: ae58b...a6f
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #10 Skrevet 27. mai 2022 Jeg jobber turnus, min mann har litt mer fleksibel jobb. Vi klarer oss veldig bra, har ikke trengt å ha hjelp fra andre. Jeg jobber 85% Anonymkode: ad205...1a4
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #11 Skrevet 27. mai 2022 Jobber turnus med en mann med litt mer fleksibel jobb. Det går kjempebra. Vi er enig i at det hadde vanskeligere å få tilværelsen til å gå opp dersom vi begge hadde hatt dagjobber. Han går tidlig på jobb de dagene jeg har seinvakt og kan levere. Da går han tidligere slik at han rekker henting i barnehagen. De dagene jeg har tidligvakt leverer han og jeg henter. Da kommer han ofte sent hjem. Når jeg har nattevakt pleier han som regel å levere, slik at vi akkurat møtes i døren når jeg kommer, og jeg henter. det fungerer helt ypperlig! Det er dessuten nydelig å ha noen timer alene før senvakt. Anonymkode: b73cb...031 1
Dynetrekket Skrevet 27. mai 2022 #12 Skrevet 27. mai 2022 Vi jobbet begge turnus når vi fikk barn. Det ble veldig vanskelig. Måtte hele tiden bytte vakter og ordne med barnevakt for å få hverdagen til å gå opp. Det ble utrolig mye lettere når en av oss fikk dagtidsjobb. Har ei venninne som hadde det likedan som oss, begge jobbet turnus. For de ble løsningen at den ene av de gikk over til å jobbe kun natt, mens den andre jobbet turnus med dag/aften.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #13 Skrevet 27. mai 2022 Nytter ikke fullt, men redusert. Skulle ønske jeg kunne gå 80. Jeg er utslitt. Har aldri fri. Jobber 5 og 6 vakter hver eneste uke året rundt samt hver 3.helg. Har 4 uker fri på sommeren, thats it. Jobber både påske, 17.mai og jul 😢😟 Anonymkode: 67cb8...f16
Petra200 Skrevet 27. mai 2022 #14 Skrevet 27. mai 2022 Jobber 2-delt turnus, ca 115%, det går veldig fint med en 2-åring! Mannen jobber en blanding av tidligvakter og vanlige dagvakter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå