Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tar gjerne imot innspill om hvordan det er å jobbe på Bup 

Anonymkode: 72030...194

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som hva da? Lege, psykolog, sosionom, miljøarbeider?

Anonymkode: dbc17...ac0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er blytungt. Arbeidet med barna er greit, men det er det at med barn kommer foreldre og skole.. Hadde vi ikke trengt å ha kontakt med de eller forholde oss til at foreldrene i litt for mange tilfeller er problemet hadde det vært greit. Ellers er det voldsomt arbeidspress, krav om å avslutte saker selv når du ikke synes tiden er inne, foreldre som ikke forstår noen ting og kjefter på deg for ting du ikke kan noe for, som at ting tar tid fordi du har 25-30 pasienter, som betyr 25-30 lærere som vil ha kontakt med deg, og 50-60 foreldre som ikke forstår hvorfor du ikke har tid til å ringe akkurat i dag.

Anonymkode: 64d72...4a9

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes det er blytungt. Arbeidet med barna er greit, men det er det at med barn kommer foreldre og skole.. Hadde vi ikke trengt å ha kontakt med de eller forholde oss til at foreldrene i litt for mange tilfeller er problemet hadde det vært greit. Ellers er det voldsomt arbeidspress, krav om å avslutte saker selv når du ikke synes tiden er inne, foreldre som ikke forstår noen ting og kjefter på deg for ting du ikke kan noe for, som at ting tar tid fordi du har 25-30 pasienter, som betyr 25-30 lærere som vil ha kontakt med deg, og 50-60 foreldre som ikke forstår hvorfor du ikke har tid til å ringe akkurat i dag.

Dette er så ekstremt gjenkjennelig. Har dessverre ved flere anledninger kjent at jeg er i ferd med å møte veggen, og ikke pga pasientene, men pga systemet som ikke legger til rette for forsvarlig behandling. Å jobbe på denne måten gjør at det ikke føles særlig givende

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Dette er så ekstremt gjenkjennelig. Har dessverre ved flere anledninger kjent at jeg er i ferd med å møte veggen, og ikke pga pasientene, men pga systemet som ikke legger til rette for forsvarlig behandling. Å jobbe på denne måten gjør at det ikke føles særlig givende

Både godt og trist å lese at du kjenner deg igjen i det. Jeg opplever også å være i ferd med å møte veggen, er der akkurat nå. Føler ikke at det er givende jeg heller, er noen øyeblikk, men det veier ikke opp for belastningen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trives veldig godt! Det er litt hektisk, men ikke uoverkommelig. Varierte oppgaver og mye muligheter til å jobbe med systemet rundt barnet i stedet for å bare jobbe med barnet. På DPS savnet jeg veldig å kunne jobbe med hele systemet rundt pasienten. 

Er psykologspesialist.

Anonymkode: 2c479...833

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg trives veldig godt! Det er litt hektisk, men ikke uoverkommelig. Varierte oppgaver og mye muligheter til å jobbe med systemet rundt barnet i stedet for å bare jobbe med barnet. På DPS savnet jeg veldig å kunne jobbe med hele systemet rundt pasienten. 

Er psykologspesialist.

Anonymkode: 2c479...833

Kan jeg få spørre. Vet du hvordan man får hjelp/ psykolog til et fosterbarn når BT bagatelliserer problemene var et har? Barnet har alvorlige problemer som bør tas tak i tidligst mulig. Handler om traumer, arv og miljø. 

Anonymkode: e8f57...482

AnonymBruker
Skrevet

Som all annet i offentlig sektor. Jobben er svært givende. Men det kommer stadig krav og flere brukere og mer krevende foreldre, som gjør at man ikke har tid til å gjøre det som faktisk er jobben. 

Mao akkurat likt som sykepleier, lege, lærer, barnehagelærer osv. Som alle er yrkesgrupper med uhorvelig givende jobb. Hvis vi bare hadde fått tid til å gjøre den skikkelig. 

Anonymkode: 8d64c...ac7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...