Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har minstesats ufør og fikk beskjed om at jeg måtte vise til et avslag på søknad om lån i vanlig bank, for å kunne søke om startlån i husbanken. Det har jeg jo ikke gjort i og med at jeg tar for gitt at jeg ikke får lån i vanlig bank med ca 18.000 brutto utbetalt i måneden..Så dette er da altså bare en teit formalitet alle må igjennom først, for å kunne søke?

Anonymkode: e7dbd...5ad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

18.000 netto utbetalt*

Skrevet

Måtte ikke det jeg. Fikk også lån i vanlig bank men ikke nok til å kjøpe noe.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har du helt rett i. Bare å søke om lån i vanlig bank via nett så får du svar rimelig kjapt som kan legges ved søknaden.

Anonymkode: 7180e...1e6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har minstesats ufør og fikk beskjed om at jeg måtte vise til et avslag på søknad om lån i vanlig bank, for å kunne søke om startlån i husbanken. Det har jeg jo ikke gjort i og med at jeg tar for gitt at jeg ikke får lån i vanlig bank med ca 18.000 brutto utbetalt i måneden..Så dette er da altså bare en teit formalitet alle må igjennom først, for å kunne søke?

Her må det være noe du ikke forteller. Minstesats uføretrygd uten noen form for egenkapital er ikke nok til å få et tilstrekkelig lån i bank. Det vet "husbanken" så inderlig godt også. 
Så du må sitte på midler som du ikke nevner. Måtte ikke søke i bank først, sier seg selv man ikke får lån i banken med 0 egenkapital, 0 formue av noen slag og minstesats ufør. Så høres veldig sært ut at du må søke i vanlig bank først og kaste bort tiden til absolutt alle. 

Anonymkode: c1408...095

AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte også vise til avslagsbrev fra bank. Helt normalt

Anonymkode: a1940...6cc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk i banken og ba om et avslag på lån. Dama i banken flirte godt, men ordnet det skriftlig med en gang, jeg nevnte selvfølgelig inntekten min og husbanklån.

Anonymkode: f2cdd...906

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg gikk i banken og ba om et avslag på lån. Dama i banken flirte godt, men ordnet det skriftlig med en gang, jeg nevnte selvfølgelig inntekten min og husbanklån.

Anonymkode: f2cdd...906

Samme gjorde jeg ikke noe problem. 

Anonymkode: 6dae6...647

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg måtte også vise til avslagsbrev fra bank. Helt normalt

Anonymkode: a1940...6cc

Jepp, samme her. Og jeg hadde AAP så jeg hadde om mulig enda mindre enn TS her, allikevel måtte jeg ha avslag (måtte vel faktisk ha to hvis jeg ikke husker helt feil). Det er en ren formalitet, og det tar tre sekunder å få avslag hvis man søker på nett.

Anonymkode: 37466...b2f

AnonymBruker
Skrevet

Ok, da får jeg vel gjøre det samme 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...