AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #1 Skrevet 26. mai 2022 Er det noen med grønne fingre her inne? Jeg trenger råd og tips! jeg har en koselig hage som har en del bart fjell. Det ligger lavt, så jeg undres på om det vil fungere å legge jord oppå for så plante f.eks pil der? Jeg har lite erfaring med hage, det må sies. jeg har lest at pil skal være hardfør, så min tanke ble å plante flettet pil på en plass på det ene lille fjellet, men da må jeg nok legge på litt jord. kan det fungere tro? Eller vil det bli vanskelig siden det tross alt er fjell under der? jeg bor i sone 3. Anonymkode: ad18a...80c
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #2 Skrevet 26. mai 2022 Legg fiberduk på, legg jord på, plant i vei Anonymkode: 9bf66...f89
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #3 Skrevet 27. mai 2022 Hvor godt det vil fungere å plante oppå fjell er blant annet avhengig av hvor tykt lag jord du fyller på. Med for tynt lag har ikke plantene nok jord til at røttene «får tak» og etablerer seg. Tynt lag jord vil også tørke fort, og det er ikke bra for plantene. Hva ønsker du å oppnå med å plante? Vil du bare dekke fjellet, eller vil du ha planter i høyden? En hekk? Er det mulig å plante i jord ved siden av fjellet, eks en klatreplante som kan bre seg utover og dekke fjellet? F eks en villvin eller klatrehortensia? Litt vanskelig å komme med forslag når man ikke har sett området. Anonymkode: 9a9e3...054 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå