Gå til innhold

Fra sovebaby til våkenbaby over natta. Ikke baby lenger da, men finner ikke bedre ord ❤️

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Gutten min er 15 måneder og har lært seg å gå denne uken 🤩 det er en enorm milepæl for ham. 

Med det følger et spørsmål.. Fra å være sovebaby som sovnet på et blunk kl 19, våkner kl 0700 og stuptrøtt til dupp kl 10 og sover fint til 1230, har han over natten ikke villet legge seg😅 han skal herje i sengen. Her om dagen la jeg ham som vanlig kl 19, men det gikk ikke, så vi drøyet det en time. I går la jeg ham kl 20, han herjet fordet og i dag det samme 😅 

Er forsåvidt helt greit at han legger seg senere, han skal ikke tidlig opp, men det er denne viljen til å sove. Kan det være at det er mye som skjer at han ikke helt finner roen? Kan det være at han bare helt av det blå ikke trenger så mye søvn lenger? Har noen noe lignende erfaring med dette? 

Anonymkode: 2bb6f...cf4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er helt vanlig ved milepæler, er min erfaring hvertfall. Om en liten stund går det nok over og han vil igjen kjenne at det at han er trøtt trumfer kulheten i å gå og base i sengen 😄

Da min lærte å gå var hun veldig opptatt av å øve, så vi gikk en tur ute mellom middag og kveldsmat hver dag for å gjøre henne sliten og la henne få øve skikkelig. Synes det hjalp en god del!

Anonymkode: af851...1f2

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig. Dere har vært utrolig heldige siden dette er første runden deres! Med mine har det blitt legge-kaos når de har lært å snu seg, sitte, reise seg og gå 🙈 og når de plutselig har gjort store fremskritt mentalt. Så de fine leggingen har vel heller vært unntaket. . Men det går over igjen etter hvert. Bare å ta det med ro og innfinne seg med situasjonen en stund

Anonymkode: ff51e...838

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er helt vanlig ved milepæler, er min erfaring hvertfall. Om en liten stund går det nok over og han vil igjen kjenne at det at han er trøtt trumfer kulheten i å gå og base i sengen 😄

Da min lærte å gå var hun veldig opptatt av å øve, så vi gikk en tur ute mellom middag og kveldsmat hver dag for å gjøre henne sliten og la henne få øve skikkelig. Synes det hjalp en god del!

Anonymkode: af851...1f2

Det var jo kjempelurt å få inn en liten gåtur 😍 han er veldig ivrig hjemme, men i hagen er det litt vanskelig å gå (mannen har ikke klippet gresset enda), og jeg har ikke tort på asfalten for det er så hardt. Men kanskje lurt for å øve 😊 han er veldig stolt, så kan nok være at han føler seg too cool to sleep 😅❤️

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er helt vanlig. Dere har vært utrolig heldige siden dette er første runden deres! Med mine har det blitt legge-kaos når de har lært å snu seg, sitte, reise seg og gå 🙈 og når de plutselig har gjort store fremskritt mentalt. Så de fine leggingen har vel heller vært unntaket. . Men det går over igjen etter hvert. Bare å ta det med ro og innfinne seg med situasjonen en stund

Anonymkode: ff51e...838

Ja vi har vært veldig heldige, vi var forberedt på det motsatte siden vår første var litt mer trøblete med legging 😊

Tenkte kanskje nå som han allerede er i den "jeg har ikke tid til å sove" fasen så kunne vi prøve å utsette leggingen til 20 nå som det snart er sommerferie 😅

Anonymkode: 2bb6f...cf4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...