Gå til innhold

Dilemma - hvordan forholde seg til venner som tror på konpirasjonsteorier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som f.eks. en venn som hardnakket tror Trump vant valget, at mektige krefter (illuminati?) står bak, som bruker utrolig mye tid på dette. Og snakker veldig mye om det. Blir slitsomt i lengden. Bare å kutte kontakten?

Anonymkode: a4dcc...059

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke orket. Livet er for kort til å tilbringe tid med folk som man er helt uenig med.

Anonymkode: d8665...e77

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lat som at du er litt dum og at du ikke aner hva politikk er. 

Hvis man skal beholde venner skal man visst holde seg unna politikk og religion, man kommer jo ikke frem til noe uansett, man bare sitter der og produserer lyder. Hvis han elsker Trump har det ingenting å si for hva Trump gjør i morgen.. 

Anonymkode: cba73...20e

AnonymBruker
Skrevet

Personlig samler jeg ikke på slike. Jeg og mine venner har faset ut et par stykker grunnet Trump/5G/Covid.

Anonymkode: bf39c...979

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som f.eks. en venn som hardnakket tror Trump vant valget, at mektige krefter (illuminati?) står bak, som bruker utrolig mye tid på dette. Og snakker veldig mye om det. Blir slitsomt i lengden. Bare å kutte kontakten?

Anonymkode: a4dcc...059

Ja, kutt kontakten. 

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet

Du kan si at du vil snakke om noe annet. At dere er forskjellige men kan snakke om de ting som er givende for begge. Folk må tro hva de vil for min del og forskjellige mennesker kan fint være venner. Verre er det når folk skal drive en slags vervekampanje for å få deg med på laget med unnskyldning om at de må få være den de er og tro hva de vil. Så glemmer de å la andre være den de er. 

AnonymBruker
Skrevet

Har flere i familien som er i den gata. Har slettet de fra SoMe, og vi snakker ikke om sånt når vi treffes. De vet hvorfor.

Anonymkode: 4a466...a22

Skrevet

Sorry, slike klarer jeg bare ikke. En god venninne begynte plutselig å snakke om vaksinen eller "kvakksinen" som hun kaller. Hver eneste dag skulle hun advare om det ene etter det andre. Trump vant valget, Hillary er med i en sexkult, Bill hates manipulerer oss. Altså, nei takk! 

• Liker 1
Gjest theTitanic
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lat som at du er litt dum og at du ikke aner hva politikk er. 

Hvis man skal beholde venner skal man visst holde seg unna politikk og religion, man kommer jo ikke frem til noe uansett, man bare sitter der og produserer lyder. Hvis han elsker Trump har det ingenting å si for hva Trump gjør i morgen.. 

De har du rett I. De mest intelligente jeg kjenner snakker aldri politikk, religion eller om sine kollegaer med venner. 

Skrevet

Har heldigvis ikke så sprø venner. Men hadde en bekjent som syns jeg var naiv og ukritisk fordi jeg trodde på Korona. 

Gjest theTitanic
Skrevet

Dette handler faktisk ikke om å tro på noe, men om å skue sitt publikum. Det er respektløst å snakke tirade opp og tirade ned om noe samtalepartneren misliker, finner kjedelig og uinteressant.  

AnonymBruker
Skrevet

Som noen andre sier her; jeg ville snakket om noe annet. Det er ikke verdt å kaste bort et godt vennskap selv om dere er uenige i visse ting. Om vedkommende er pågående så ville jeg (som også andre har sagt her) spilt dum. :)

Anonymkode: 518a6...bc5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...