AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #1 Skrevet 26. mai 2022 Kjæresten ble sur for at jeg ikke har på snapmap. En dag jeg skulle på et felles møte med resten av området så mente han at det kunne være løgn. Han følte at jeg sa ifra så seint om møtet, men fikk sein informasjon selv også. Så følte han på måten jeg var i tlf på vei avgårde. Så ringte han når jeg var omtrent fremme og lurte på hvor jeg var. Så måtte jeg igjen fortelle, men denne gangen sa jeg nøyaktig adresse. Han syns det var så stille rundt meg, jeg hadde parkert for å gå på do før jeg kom frem. Han ble så skeptisk så jeg sendte snap med bilen min og det jeg så ut vinduet med stedsplass skrevet på. Da roet han seg. Da jeg kom hjem hadde vi en liten krangel for dette. For når han er sånn så tenker jeg "jaha, da vet jeg hva han kan være i stand til." Den tankegangen mener han at er helt feil og at jeg bare legger like mye skyld på han. Da ble snapmap satt på i håp om at man kan komme over denne kneika. Han har aldri hatt noen grunn til å ikke stole på meg. Utroskap finnes ikke i vårt forhold, men etter at en kamerat opplevde noe lignende så har han fått helt angst. What to do? Anonymkode: 70352...85a 1
Hannah80 Skrevet 26. mai 2022 #2 Skrevet 26. mai 2022 Jeg hadde blitt rasende. Ubegrunnet sjalusi er absolutt det verste jeg vet. Hadde aldri skrudd på noe gps for at partneren min skulle følge med på hvor jeg er. Hva blir det neste du må gjøre for å roe han ned, tenker jeg.. 8 4
Gjest Luna Llena Skrevet 26. mai 2022 #3 Skrevet 26. mai 2022 Her må han ta seg sammen, selv om andre er utro betyr ikke det at du er. Hadde blitt fly forbanna.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #4 Skrevet 26. mai 2022 Hannah80 skrev (10 minutter siden): Jeg hadde blitt rasende. Ubegrunnet sjalusi er absolutt det verste jeg vet. Hadde aldri skrudd på noe gps for at partneren min skulle følge med på hvor jeg er. Hva blir det neste du må gjøre for å roe han ned, tenker jeg.. Mysterious Moon skrev (8 minutter siden): Her må han ta seg sammen, selv om andre er utro betyr ikke det at du er. Hadde blitt fly forbanna. Det sliter meg ut. Han er skeptisk hvis jeg prater med en kamerat, som har blitt en felles venn. Han prater like mye med meg som med kjæresten min. Og kjæresten vet at kompisen ikke er min type. Det skjedde også at han kjørte meg til et sted jeg skulle utføre et arbeid fremfor at jeg kjørte selv. Hvis jeg skriver mye så lurer han på med hvem, ja, noe jeg kunne lurt på og. Det var ei venninne som hadde problemer. Hun har angst så telefonsamtaler fungerer ikke, ellers kunne vi sikkert prata i flere timer fremfor å skrive. Om jeg pynter meg til jobb, altså sminker meg så lurer han på hvorfor. Jo, for det var noe spesielt møte den dagen. Om sminkemappa mi lå i bilen så lurte han, jo jeg skulle på et møte etter jobb en gang og glemte den igjen der. Jeg sminker meg sjeldent. En gang la jeg den igjen i bilen hans over flere uker også, da var han roligere. Om jeg er hjemme alene er han skeptisk til hva jeg driver med. Nei jeg vasker klær, huslige sysler eller ligger rett ut foran tvn. Jeg er med venner, er på jobb, er med familie eller hjemme. Vi fester sammen og da er jeg nervøs for å prate for lenge med felles venn. Vi har kun felles venner, så det burde jo ikke være noe problem. Han har til og med sagt til en kollega at han skal holde fingrene av fatet når det kommer til meg. Som om jeg hadde tillatt noe?? Anonymkode: 70352...85a
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #5 Skrevet 26. mai 2022 Jeg hadde aldri latt noen overvåke meg! Jeg er av dem som ikke overvåker barna mine heller. Jeg syns det er en uting. Anonymkode: b4545...50c 4
Gjest Luna Llena Skrevet 26. mai 2022 #6 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det sliter meg ut. Han er skeptisk hvis jeg prater med en kamerat, som har blitt en felles venn. Han prater like mye med meg som med kjæresten min. Og kjæresten vet at kompisen ikke er min type. Det skjedde også at han kjørte meg til et sted jeg skulle utføre et arbeid fremfor at jeg kjørte selv. Hvis jeg skriver mye så lurer han på med hvem, ja, noe jeg kunne lurt på og. Det var ei venninne som hadde problemer. Hun har angst så telefonsamtaler fungerer ikke, ellers kunne vi sikkert prata i flere timer fremfor å skrive. Om jeg pynter meg til jobb, altså sminker meg så lurer han på hvorfor. Jo, for det var noe spesielt møte den dagen. Om sminkemappa mi lå i bilen så lurte han, jo jeg skulle på et møte etter jobb en gang og glemte den igjen der. Jeg sminker meg sjeldent. En gang la jeg den igjen i bilen hans over flere uker også, da var han roligere. Om jeg er hjemme alene er han skeptisk til hva jeg driver med. Nei jeg vasker klær, huslige sysler eller ligger rett ut foran tvn. Jeg er med venner, er på jobb, er med familie eller hjemme. Vi fester sammen og da er jeg nervøs for å prate for lenge med felles venn. Vi har kun felles venner, så det burde jo ikke være noe problem. Han har til og med sagt til en kollega at han skal holde fingrene av fatet når det kommer til meg. Som om jeg hadde tillatt noe?? Anonymkode: 70352...85a Dette er jo sykelig, han burde virkelig skaffe seg hjelp. Dette er jo ekstremt slitsomt for deg også.
Gjest Luna Llena Skrevet 26. mai 2022 #7 Skrevet 26. mai 2022 Hadde det vært meg så hadde jeg bedt ham pakke sakene sine og flyttet ut om han ikke stolte mer på meg enn som så.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #8 Skrevet 26. mai 2022 Dette hadde ikke vært akseptabelt for meg. Har jeg ikke vært utro mot partneren, så hadde jeg ikke akseptert at han ikke stolte på meg. Og med det, så mener jeg at jeg hadde avsluttet forholdet. Anonymkode: 92f82...c67 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #9 Skrevet 26. mai 2022 Kommer de noen gang over en slik sjalusi? Anonymkode: 70352...85a
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #10 Skrevet 26. mai 2022 Det å date noen som er ubegrunnet sjalu, er veldig slitsomt. Hvis man var utro, eller flørtet/hadde grenseløs oppførsel, kunne man jo bedret seg. Men for en sjalu person er "perfekt" oppførsel det verste, for da skjuler man sikkert noe annet kjipt istedet. Så jeg har ikke perfekt oppførsel. Jeg forteller litt uoppfordra og litt på forespørsel, men få detaljer med mindre dette har praktisk nytte (feks hvis vi skal møtes rett etter jobb/møte). Jeg blir også sint hvis jeg synes han graver veldig om den typen detaljer han ikke naturlig deler selv. Noe tilgang til snapmap, dele koden til min mob og lignende kommer han aldri til å få, jeg deler ikke sånt med venner heller. Jeg skal vise forståelse for ham, det er ekkelt å være sjalu, men han kan ikke løse problemet med å få meg til å føle meg dritt istedet. Dessuten vil det heller ikke fungere for ham på lang sikt. Jeg setter foten ned. Anonymkode: fac65...6c2 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #11 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Kommer de noen gang over en slik sjalusi? Anonymkode: 70352...85a De kan lære å bedre leve med følelsen av usikkerhet. Anonymkode: fac65...6c2
Fremmed fugl Skrevet 26. mai 2022 #12 Skrevet 26. mai 2022 Til TS, Svaret på "what to do" baseres seg på at dette med denne typen av kontrollbehov faktisk er nytt, og at dette er et forhold som frem til dette var et godt forhold som du ønsket å bygge videre på. Livet har sine opp og nedturer. Her høres det ut som kjæresten din har en nedtur når det gjelder trygghet i forhold. Mitt forslag er å se på dette som en tilfeldig nedtur (frem til at du får bevis på at hans sanne jeg nå kom frem). Så hvorfor ikke: - Si at du merker at han har blitt skremt og utrygg på grunn av det med vennen hans. - La han se deg på Snapmap - Gi han tilbud å se igjennom dine ulike sosiale medier på mobilen - Passe på å gi han litt ekstra med positiv oppmerksomhet i en periode Hvis da ting blir normalt etter en liten stund, så tar du en samtale med han om ditt behov for å ikke føle deg kontrollert, og at du over tid ikke vil orke å være kjæreste med han hvis du MÅ være synlig på Snapmap som forutsetning for han skal kunne føle seg trygg. Hvis dette ikke hjelper så dumper du han. Ellers så blir du usynlig på Snapmap igjen, og dere som par har gått styrket gjennom denne trygghets krisen som han har. Neste gang er det kanskje du som er litt ute å kjøre å trenger at han i en periode nedprioriterer sine behov til fordel for dine. 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #13 Skrevet 27. mai 2022 Syns ikke dette er noe rart i det hele tatt. Han har sikkert sett dette paret som bunnsolid. Akkurat som han har tenkt på dere som bunnsolide. Så plutselig opplever en kompis at dama er utro helt ut av det blå. Naturlig for ham å tenke at det kan skje ham/dere også. Er vel bare et tegn på at han er redd for å miste deg? Jeg forsvarer ikke kontrollerende oppførsel, men som du sier, dette er helt nytt og han har tydeligvis hatt en veldig rystende opplevelse med dette og fått fundamentet sitt litt ødelagt. Han prater garantert med kompisen som kanskje sier at "hadde jeg bare vært mer obs bla bla bla" og han har ikke lyst til å havne i samme situasjon. Menn er jo heller ikke så flinke alltid til å uttrykke følelser... Prøv heller å ha litt sympati med stakkaren. Han er jo bare glad i deg! Det går nok over etter hvert når han får roet seg ned. Kanskje du bør forsøke å snakke med ham og trygge ham på at du ikke kommer til å gjøre noe sånn mot ham? Anonymkode: 80cbc...ff9 5
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #14 Skrevet 27. mai 2022 Hva i all verden feiler det folk som synes det er greit å bli overvåka på gps i et forhold??? Jeg hadde rømt så fort at jeg hadde satt ny verdensrekord i sprintmaraton.... Anonymkode: 64e96...925 2
911 Skrevet 28. mai 2022 #15 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 27.5.2022 den 5.06): Syns ikke dette er noe rart i det hele tatt. Han har sikkert sett dette paret som bunnsolid. Akkurat som han har tenkt på dere som bunnsolide. Så plutselig opplever en kompis at dama er utro helt ut av det blå. Naturlig for ham å tenke at det kan skje ham/dere også. Er vel bare et tegn på at han er redd for å miste deg? Jeg forsvarer ikke kontrollerende oppførsel, men som du sier, dette er helt nytt og han har tydeligvis hatt en veldig rystende opplevelse med dette og fått fundamentet sitt litt ødelagt. Han prater garantert med kompisen som kanskje sier at "hadde jeg bare vært mer obs bla bla bla" og han har ikke lyst til å havne i samme situasjon. Menn er jo heller ikke så flinke alltid til å uttrykke følelser... Prøv heller å ha litt sympati med stakkaren. Han er jo bare glad i deg! Det går nok over etter hvert når han får roet seg ned. Kanskje du bør forsøke å snakke med ham og trygge ham på at du ikke kommer til å gjøre noe sånn mot ham? Anonymkode: 80cbc...ff9 Helt enig med deg, i motsatt til alle disse ropene om at man aldri skal dele noe info med kjæresten. Om han er litt usikker etter hva kompisen har opplevd, synes jeg TS skal bruke alle midler til å trygge han. Etter hvert vil denne usikkerheten avta når han ser at TS er å stole på. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #16 Skrevet 28. mai 2022 911 skrev (2 minutter siden): Helt enig med deg, i motsatt til alle disse ropene om at man aldri skal dele noe info med kjæresten. Om han er litt usikker etter hva kompisen har opplevd, synes jeg TS skal bruke alle midler til å trygge han. Etter hvert vil denne usikkerheten avta når han ser at TS er å stole på. Man kan ikke "bevise" at man er til å stole på, hva skulle det beviset vært? Anonymkode: fac65...6c2
NiceOrNothing Skrevet 28. mai 2022 #17 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 26.5.2022 den 20.24): Kjæresten ble sur for at jeg ikke har på snapmap. En dag jeg skulle på et felles møte med resten av området så mente han at det kunne være løgn. Han følte at jeg sa ifra så seint om møtet, men fikk sein informasjon selv også. Så følte han på måten jeg var i tlf på vei avgårde. Så ringte han når jeg var omtrent fremme og lurte på hvor jeg var. Så måtte jeg igjen fortelle, men denne gangen sa jeg nøyaktig adresse. Han syns det var så stille rundt meg, jeg hadde parkert for å gå på do før jeg kom frem. Han ble så skeptisk så jeg sendte snap med bilen min og det jeg så ut vinduet med stedsplass skrevet på. Da roet han seg. Da jeg kom hjem hadde vi en liten krangel for dette. For når han er sånn så tenker jeg "jaha, da vet jeg hva han kan være i stand til." Den tankegangen mener han at er helt feil og at jeg bare legger like mye skyld på han. Da ble snapmap satt på i håp om at man kan komme over denne kneika. Han har aldri hatt noen grunn til å ikke stole på meg. Utroskap finnes ikke i vårt forhold, men etter at en kamerat opplevde noe lignende så har han fått helt angst. What to do? Anonymkode: 70352...85a Min umiddelbare tanke er som din: «da vet vi hva han er istand til. Ofte projiseres egen adferd over på hva man tenker andre vil gjøre. Altså har man selv tendenser til å snike å lure litt, beskylder man andre for å gjøre det samme. Dette fins det forskning på. Slitsomt å leve i en slik mistenkeliggjort relasjon . Hadde begynt å lure på hva HAN driver med her. Hva kompisen har opplevd skal ikke innskrenke hans tillit til deg/ din handle-frihet .
NiceOrNothing Skrevet 28. mai 2022 #18 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 27.5.2022 den 5.29): Hva i all verden feiler det folk som synes det er greit å bli overvåka på gps i et forhold??? Jeg hadde rømt så fort at jeg hadde satt ny verdensrekord i sprintmaraton.... Anonymkode: 64e96...925 Dette👆 har levd i en sånn relasjon i årevis . Måtte oppdatere , trygge og overbevise . Etterhvert kom det frem at denne «utrygge stakkaren « var notorisk utro selv , men projiserte alt over på meg . 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2022 #19 Skrevet 28. mai 2022 NiceOrNothing skrev (Akkurat nå): Ofte projiseres egen adferd over på hva man tenker andre vil gjøre. Altså har man selv tendenser til å snike å lure litt, beskylder man andre for å gjøre det samme. Det er ikke sikkert. Noen som har opplevd svik, kan være mistenksomme selv om de ikke er snikete selv. Man har ikke alltid utført det man er redd andre kan gjøre. Anonymkode: fac65...6c2 1
NiceOrNothing Skrevet 28. mai 2022 #20 Skrevet 28. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke sikkert. Noen som har opplevd svik, kan være mistenksomme selv om de ikke er snikete selv. Man har ikke alltid utført det man er redd andre kan gjøre. Anonymkode: fac65...6c2 Nei det fins alltid unntak 😘. Men generelt så er man mer kontrollerende selv , hvis man er kapabel til lignende adferd .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå