Gå til innhold

Sølvkre-okkupasjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen viser har jeg fått et sølvkre-helvete her hjemme. Vil helst bli kvitt disse små usjarmerende dyrene. Betaler ikke leie og skiter på gulvet.
Gode tips?

Anonymkode: a0191...a92

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Limfeller med åte!

Skadedyr.no

Anonymkode: 46265...86d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Limfeller med åte!

Skadedyr.no

Takk!! Vet du om jeg får kjøpt dem i butikk? Jernia?

AnonymBruker
Skrevet

Det vet jeg ikke, dessverre. Du kan google litt rundt😊

AnonymBruker
Skrevet

https://www.clasohlson.com/no/p/31-8694?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=google surfaces&gclid=CjwKCAjwyryUBhBSEiwAGN5OCEOzvGulbSO0X3PhvhtUT4rzB4qFwWQR-T_WN4_azxqI5VcI1SqW_hoCRtAQAvD_BwE

vi har god erfaring med denne mot sølvkre. Spray nederst langs alle vegger, rundt sluket, rundt der rørene kommer inn under vaske , begge sider av tørterskelen. Spray alle rom du har sett den. Luft godt, ikke ha husdyr inne der du sprayer. Denne holder sølvkre unna i flere uker, vi sprayer ca to ganger i året og ser ca et sølvkre og da sprayer vi. 

Anonymkode: e586a...717

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

https://www.clasohlson.com/no/p/31-8694?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=google surfaces&gclid=CjwKCAjwyryUBhBSEiwAGN5OCEOzvGulbSO0X3PhvhtUT4rzB4qFwWQR-T_WN4_azxqI5VcI1SqW_hoCRtAQAvD_BwE

vi har god erfaring med denne mot sølvkre. Spray nederst langs alle vegger, rundt sluket, rundt der rørene kommer inn under vaske , begge sider av tørterskelen. Spray alle rom du har sett den. Luft godt, ikke ha husdyr inne der du sprayer. Denne holder sølvkre unna i flere uker, vi sprayer ca to ganger i året og ser ca et sølvkre og da sprayer vi. 

Tusen hjertelig! Gleder meg til å få has på dem.

Skrevet

Opp med varmen, ned med fuktigheten, på med lyset og støvsug ofte langs lister. Antar at det er på badet du har dem?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler limfeller også. Det er veldig tilfredsstillende å se de fylle seg opp!

De kommer raskt på døren.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Pikeliten skrev (7 timer siden):

Opp med varmen, ned med fuktigheten, på med lyset og støvsug ofte langs lister. Antar at det er på badet du har dem?

De er på kjøkkenet, og rundt badet/kjøkkenet. Har kun sett 2 stk inne på selve badet. Tror de går etter smuler. Har til og med sett de på kjøkkenbenken!

Ser dem bare på natta om jeg skrur på lyset:-)

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Anbefaler limfeller også. Det er veldig tilfredsstillende å se de fylle seg opp!

De kommer raskt på døren.

Ja, jeg tenker det hadde vært ypperlig!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

De er på kjøkkenet, og rundt badet/kjøkkenet. Har kun sett 2 stk inne på selve badet. Tror de går etter smuler. Har til og med sett de på kjøkkenbenken!

Ser dem bare på natta om jeg skrur på lyset:-)

Ja, jeg tenker det hadde vært ypperlig!

Sikker på at det ikke er skjeggkre?

Anonymkode: 7c3ed...e37

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Sikker på at det ikke er skjeggkre?

Anonymkode: 7c3ed...e37

Ja, jeg har fanget noen og de mangler den lange "halen" samt utseendet svarer mer til sølvkre. Var redd en stund det var skjeggkre for å si det sånn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ja, jeg har fanget noen og de mangler den lange "halen" samt utseendet svarer mer til sølvkre. Var redd en stund det var skjeggkre for å si det sånn.

Kreene er skjøre som f,  så halelengden kan være misvisende..

Anonymkode: b6f75...24d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kreene er skjøre som f,  så halelengden kan være misvisende..

Kravler ikke skjeggkre på vegg etc?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kravler ikke skjeggkre på vegg etc?

Det er skjeggkre her jeg bor, og jeg har bare observert på en vegg én gang. Resten langs gulvlister rundt om, noen på kjøkkenbenken ved ventilator. (Har ikke sett så mange etter at jeg fuget alle sprekker nært luftekanaler.) I begynnelsen trodde jeg det var sølvkre,  men nei da.

Skrevet

Dersom kreene ikke er så gamle, så kan skjeggkre fort ligne sølvkre. Klatring på kjøkkenbenk ligner ikke sølvkre. De holder seg stort sett på bad eller fuktige rom. Kjøkken kan være fuktig, men da er dette et større problem enn selve sølvkre/skjeggkre. 

Vi har skjeggkre i hus, som vi var klar over ved kjøp, og satt frem limfeller og sprayet med permetrin langs lister. I starten gikk de i fellene, og det var kanskje 4-5 stykker. De ble også bare observert på gulv på natt når lyset ble slått på, mens nå ser vi bare noen døde liggende på gulvet innimellom. Ved ett tilfelle var det en levende/halvdød en som ble med kosten. Vårt mål er derfor bare å holde det i sjakk, for nå er de absolutt ikke noe til bry. Ser vi de på kjøkkenbenk ol så er det noe annet. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tenker også at dette kan være skjeggkre. Utypisk sølvkre å være på kjøkken og tørre rom.

AnonymBruker
Skrevet

Sølvkre klatrer ikke på kjøkkenbenk. Kanskje har du fått begge to, TS? Sjekk med skadedyrfirma og fiks det. Det er enkelt og ikke veldig dyrt.

Anonymkode: ab3b4...f29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sølvkre kan være på kjøkkenet også, de kommer via rørene. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skaff en avfuktner med måler, hold luftfuktigheten under 50% over tid, bruk limfeller. 

Anonymkode: 8c3d3...2c4

AnonymBruker
Skrevet

Limfeller fås kjøpt på Europris, faktisk. 

Anonymkode: 6b377...639

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...