Elinroe Skrevet 26. mai 2022 #1 Skrevet 26. mai 2022 Jeg har gått på betablokkere( metoprolol) i 3 mnd og skal nå trappe ned og slutte på dem( i samråd med lege). Jeg har gått på en ganske lav dose, og skal nå trappe gradvis ned over et par uker, men i følge legen trengte jeg ikke det da dosen var så lav, men velger å gjøre det likevel, for å redusere evt bivirkninger. Så mitt spørsmål er om noen andre har erfaring med å slutte på betablokkere og evt hvilke bivirkninger dere fikk? Er litt engstelig i denne prosessen, så hadde vært fint å høre fra andre som har vært gjennom det samme.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #2 Skrevet 26. mai 2022 Jeg trappet ned på metoprolol for en mnd siden. Du gjør riktig i å trappe ned sakte. Nevrologen min lagde først en litt for brå nedtrappingsplan og jeg endte da opp med hvilepuls på 167. Eneste bivirkningen jeg hadde var at pulsen ble litt høyere enn normalt, men kroppen greide etterhvert å regulere den ned til normalt. Anonymkode: f04cf...90c
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #3 Skrevet 26. mai 2022 Jeg gikk på laveste dose og kunne også slutte uten nedtrapping. Jeg kan også ta laveste dose når jeg vil ved behov. Merker ikke noen bivirkning av å slutte. Det eneste jeg får er fravær av de bivirkningene jeg får av å bruke Metoprolol... Anonymkode: 5cf1f...a0f
Elinroe Skrevet 27. mai 2022 Forfatter #4 Skrevet 27. mai 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg trappet ned på metoprolol for en mnd siden. Du gjør riktig i å trappe ned sakte. Nevrologen min lagde først en litt for brå nedtrappingsplan og jeg endte da opp med hvilepuls på 167. Eneste bivirkningen jeg hadde var at pulsen ble litt høyere enn normalt, men kroppen greide etterhvert å regulere den ned til normalt. Anonymkode: f04cf...90c Tusen takk for svar. Kan jeg spørre hvor brå denne nedtrappingen var? Og hvor lang tid tok det før du følte deg som normal igjen, var det dager eller uker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå