AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #1 Skrevet 26. mai 2022 Jeg bruker femar/Letrozol. Hadde 10 folikker da jeg var på kontroll, men kun 4 av disse var store nok/klare. Vil jeg da få mensen som vanlig neste gang uansett, sånn for å bli kvitt de som evt ikke er befruktet? Hvis jeg er så heldig at 1 av disse blir befruktet så er det jo en del kroppen må kvitte seg med, det skjer vel kun ved mensen eller? Anonymkode: 59476...800
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #2 Skrevet 26. mai 2022 Fikk du «lov» å gjennomføre forsøket med så mange modne follikler? Jeg hadde to modne follikler på UL tidligere denne uken, og gyn sa da at dersom det hadde vært flere modne, hadde vi måttet avbryte forsøket pga. faren for flerlinger. Får du også Ovitrelle eggløsningssprøyte i tillegg til Letrozol? Litt avsporing fra det du faktisk lurte på. Jeg tipper at man ikke får noen menstruasjon dersom de andre eggene ikke fester seg. Det er jo pga. at livmorslimhinna støtes ut at vi blør. Dersom det er et av eggene som fester seg vil jo slimhinna bestå 😊 Anonymkode: 8b76a...20d
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #3 Skrevet 26. mai 2022 Hvis ett egg fester seg så vil hormonet HCG lages og da får du ingen menstruasjon, uansett om du har flere follikler eller ev egg som er satt inn ved IVF. De går til grunne inni kroppen. Anonymkode: ad74c...e4b 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #4 Skrevet 26. mai 2022 Jeg fikk heller ikke lov til å prøve ved fler enn 2 modne. Hvis alle eggene skulle la seg befrukte og feste seg vil du få et ekstremt risikosvangerskap. Men nei, hvis noen fester seg får du ikke mensen. Anonymkode: e8143...bbd
Laura80 Skrevet 26. mai 2022 #5 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg bruker femar/Letrozol. Hadde 10 folikker da jeg var på kontroll, men kun 4 av disse var store nok/klare. Vil jeg da få mensen som vanlig neste gang uansett, sånn for å bli kvitt de som evt ikke er befruktet? Hvis jeg er så heldig at 1 av disse blir befruktet så er det jo en del kroppen må kvitte seg med, det skjer vel kun ved mensen eller? Anonymkode: 59476...800 Nei du får IKKE mensen om du er gravid. Man modner mange folikler hver syklus men mensen får man kun hvis man Ikke er gravid. De ubrukte eggene vil bare forsvinne ved evt befruktning av ett.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #6 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fikk du «lov» å gjennomføre forsøket med så mange modne follikler? Jeg hadde to modne follikler på UL tidligere denne uken, og gyn sa da at dersom det hadde vært flere modne, hadde vi måttet avbryte forsøket pga. faren for flerlinger. Får du også Ovitrelle eggløsningssprøyte i tillegg til Letrozol? Litt avsporing fra det du faktisk lurte på. Jeg tipper at man ikke får noen menstruasjon dersom de andre eggene ikke fester seg. Det er jo pga. at livmorslimhinna støtes ut at vi blør. Dersom det er et av eggene som fester seg vil jo slimhinna bestå 😊 Anonymkode: 8b76a...20d Nei, bare lurte hva som skjedde sånn just in case. Men nei, vi skal ikke prøve i frykt for å ende opp med 4 stykk. Venter på neste periode. Anonymkode: 59476...800
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå