Gå til innhold

Jeg har ingen egenskaper som er negative som syns på jobb

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg er profesjonell i jobbsammenheng. Så ingen personlige egenskaper som er negative for jobbene jeg søker, men jeg har noen ting jeg mangler erfaring med rent faglig. Kan jeg si det på spørsmål om negative/svake sider? 

Anonymkode: 764ae...7d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svarer du dette bekrefter du i alle fall at du har høye tanker om deg selv og litt dårlig selvinnsikt. :fnise: 

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi jeg er profesjonell i jobbsammenheng. Så ingen personlige egenskaper som er negative for jobbene jeg søker, men jeg har noen ting jeg mangler erfaring med rent faglig. Kan jeg si det på spørsmål om negative/svake sider? 

Det er jo veldig negativt ihvertfall. Så jo, nevn det. 

Anonymkode: a79e7...ff6

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Alle har noen negative/svake sider. Hvis du stiller på intervju og sier at du ikke har noen svake sider så kommer de nok til å bli skeptiske til deg.

Anonymkode: 8e82d...d52

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke meningen at du skal være ærlig her! Si noe som kan vinkles til noe bra, som at du tar med deg jobben hjem, at du jobber for mye osv 

Anonymkode: 74a5c...8a2

AnonymBruker
Skrevet

Om noen hadde sagt det på intervju med meg hadde de mest sannsynlig ikke fått jobben. Det lyser av dårlig selvinnsikt, overdrevet selvtillit, lite ydmykhet for at andres kompetanse og personlige egenskaper kan komplementere dine (siden du har «alt»), og/eller at du er fryktelig dårlig forberedt til intervjuet og ikke har tenkt over egne evner og egenskaper.

Anonymkode: 7eba2...c4f

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Ja, ts, d er akkurat slikt uttalelser som gjør at søkere ikke blir vurdert videre for utlyste stillinger. Just saying!

Anonymkode: 9109f...04f

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Ullvott skrev (2 minutter siden):

Svarer du dette bekrefter du i alle fall at du har høye tanker om deg selv og litt dårlig selvinnsikt. :fnise: 

Jeg har kollegaer jeg ikke finner noe negativt ved…. Skal de dikte på seg en «feil»?

Anonymkode: bc27a...7aa

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Svar det, og du blir ikke med videre.

Du kan svare «jeg kan nok være litt blind på egne dårlige sider i jobbsammenheng fordi jeg ikke alltid tenker så komplekst om sosiale koder osv». 

Er du ALDRI utålmodig? Du blir ALDRI irritert om noen alltid kommer forsinket/leverer sent? Du samarbeider superdupert med absolutt enhver personlighet? 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, ts, d er akkurat slikt uttalelser som gjør at søkere ikke blir vurdert videre for utlyste stillinger. Just saying!

Anonymkode: 9109f...04f

Ja, bedre å lyge, altså? ;) 

AnonymBruker
Skrevet
DundreMilfin skrev (Akkurat nå):

Svar det, og du blir ikke med videre.

Du kan svare «jeg kan nok være litt blind på egne dårlige sider i jobbsammenheng fordi jeg ikke alltid tenker så komplekst om sosiale koder osv». 

Er du ALDRI utålmodig? Du blir ALDRI irritert om noen alltid kommer forsinket/leverer sent? Du samarbeider superdupert med absolutt enhver personlighet? 

De dårlige egenskapene du nevner er sååå oppbrukt…. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har kollegaer jeg ikke finner noe negativt ved…. Skal de dikte på seg en «feil»?

At du ikke finner noe negativt ved dem betyr ikke at de ikke har negative sider. Ingen er perfekte, verken som person eller som arbeidstaker. Spørsmålet er ikke spesielt godt i jobbintervjusammenheng, da  det er vanskelig å svare noe som er greit, originalt og samtidig uangripelig. Dermed ender man som regel med noe piss om utålmodighet og at man har lett for å si ja. 

Endret av Ullvott
  • Liker 2
Skrevet

Ikke si sta og utolmodig, i alle fall. Bare sauer sier det. Alle skjønner at man sier det fordi det liksom egentlig er positivt. 

AnonymBruker
Skrevet

Alle har negative sider, selv om man er profesjonell. Men ville vinklet det opp mot noe som ikke var så prekært. Feks sier man ikke at man er et rotete hvis det er essensielt for stillingen å rekke deadliner. 

Anonymkode: 184fe...84d

• Liker 2
Skrevet

Kanskje de vil tolke det svaret i en narsissistisk retning? Det vil jeg påstå er særdeles negativt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Ullvott said:

At du ikke finner noe negativt ved dem betyr ikke at de ikke har negative sider. Ingen er perfekte, verken som person eller som arbeidstaker. Spørsmålet er ikke spesielt godt i jobbintervjusammenheng, da  det er vanskelig å svare noe som er greit, originalt og samtidig uangripelig. Dermed ender man som regel med noe piss. 

Ja, spørsmålet burde vært fjernet. Nærmest alle har jo bare pugget seg til en standardfrase.  Det er vel nesten bare trådstarter som ikke har fått med seg hva man bør svare på slike spørsmål og nå har jo hun også funnet ut hva hun ikke bør svare. 

Anonymkode: 67b21...9ef

AnonymBruker
Skrevet

Syns dette er kjempevanskelig. Jeg er en rolig person som gjør det jeg skal og mer til. Jeg er godt likt i nåværende jobb. Mine personlige egenskaper som er negative er jo ting som kommer mer til syne på privaten, men heller ikke der har jeg noen nevneverdige utfordringer. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier at jeg har lett for å lyve for å fremstå bedre enn jeg er om jeg blir nervøs. 

Anonymkode: a80e4...3ec

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde måten spørsmålet ble stilt som at de snakket om egenskaper som går på meg som person. Jeg har aldri vært i trøbbel i form av konflikt med noen jeg jobber med. Derfor sa jeg at jeg ikke trodde jeg hadde noen egenskaper som var negative på jobb, men at jeg jo manglet erfaring med noe sentralt som er viktig for jobben. Bør jeg ringe opp på mandag å si no om det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...