AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #1 Skrevet 26. mai 2022 Vennepar av meg har flyttet i nytt hus og har med dette fått nye naboer. En av naboene er en gutt på lik alder som deres barn. Denne gutten ringer visst på flere ganger daglig, og ønsker leke. Mine venner vil ikke at barna skal leke, eller at sitt barn skal hjem til denne gutten da de har hørt ekstrem krangling, skriking, bråk fra hjemmet hans. Denne familien har kommet til Norge som flyktninger og bor i kommunal bolig. Mor i huset ser de aldri, hun er visst bare inne med de minste barna og kommer aldri ut. Denne gutten som ringer på har forferdelig dårlig tenner, og ikke kledd riktig etter årstidene. Mine venner nekter gutten leke med sitt barn og det synes jeg er fryktelig sårt å se på. Han står å venter når de kommer hjem og de sier bare "nei, dere kan ikke leke sammen". Han har jo ikke gjort noe galt. Når jeg kommer kjørende i gata står han nesten alltid utenfor huset til mine venner og håper vel på å få leke eller komme inn. Jeg får vondt i magen og vet ikke hva jeg kan gjøre for denne gutten som aldri vil hjem til seg selv. Han er alltid alene ute i gata.. Anonymkode: 2cb97...d99 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #2 Skrevet 26. mai 2022 Ta denne gutten inn og gi han den omsorg han så sårt trenger , og la han leke. Det er ikke nødvendig å sende egne barn inn dit. Utvikler dette seg så varsler dere Barnevernet og legg frem saken Anonymkode: 69dfc...7df 12
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #3 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ta denne gutten inn og gi han den omsorg han så sårt trenger , og la han leke. Det er ikke nødvendig å sende egne barn inn dit. Utvikler dette seg så varsler dere Barnevernet og legg frem saken Anonymkode: 69dfc...7df Helt enig. Jeg har sagt de burde la han komme inn å leke. De ønsker ikke dette. Anonymkode: 2cb97...d99 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #4 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vennepar av meg har flyttet i nytt hus og har med dette fått nye naboer. En av naboene er en gutt på lik alder som deres barn. Denne gutten ringer visst på flere ganger daglig, og ønsker leke. Mine venner vil ikke at barna skal leke, eller at sitt barn skal hjem til denne gutten da de har hørt ekstrem krangling, skriking, bråk fra hjemmet hans. Denne familien har kommet til Norge som flyktninger og bor i kommunal bolig. Mor i huset ser de aldri, hun er visst bare inne med de minste barna og kommer aldri ut. Denne gutten som ringer på har forferdelig dårlig tenner, og ikke kledd riktig etter årstidene. Mine venner nekter gutten leke med sitt barn og det synes jeg er fryktelig sårt å se på. Han står å venter når de kommer hjem og de sier bare "nei, dere kan ikke leke sammen". Han har jo ikke gjort noe galt. Når jeg kommer kjørende i gata står han nesten alltid utenfor huset til mine venner og håper vel på å få leke eller komme inn. Jeg får vondt i magen og vet ikke hva jeg kan gjøre for denne gutten som aldri vil hjem til seg selv. Han er alltid alene ute i gata.. Anonymkode: 2cb97...d99 Ville kontaktet barnevernet. De trenger veiledning og hjelp. Anonymkode: 0d309...417 9
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #5 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ville kontaktet barnevernet. De trenger veiledning og hjelp. Anonymkode: 0d309...417 Ville også latt han være velkommen hos dere. Fy for noen venner du har! Er aldri barnas feil! Og de har muligens komt fra elendighet. Stakkars barn! Anonymkode: 0d309...417 7 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #6 Skrevet 26. mai 2022 Send en bekymringsmelding til barnevernet NÅ. Når foreldrene ikke klarer å pusse tennene til barna, og barna ikke er kledd for været, bør barnevernet ta seg en tur unnom dem for å se hvordan forholdene er. Kanskje er det helt krise, kanskje er det ikke så gale. Men, de trenger uansett veiledning på barnas tannhygiene. (Vil jeg tro) Jeg ville latt barnet leke med mitt barn, men er helt enig at hun ikke skal sende egne barn dit. Anonymkode: a89de...4e3 6
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #7 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt enig. Jeg har sagt de burde la han komme inn å leke. De ønsker ikke dette. Anonymkode: 2cb97...d99 Men da gjør du det i stedenfor. Varsler og sier det du føler ang denne gutten Anonymkode: 69dfc...7df 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #8 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt enig. Jeg har sagt de burde la han komme inn å leke. De ønsker ikke dette. Anonymkode: 2cb97...d99 For et uempatisk foreldrepar du drar på besøk til? De som foreldre, ihvetfall hun som mor burde ha fått vondt av den stakkar gutten. Jeg ville ringt til barnevernet og anbefalt venneparet å gjøre det samme. De har faktisk et ansvar når de ser og vitner til slikt, eller har de ingen form for empatiske ferdigheter? Kjenner jeg rett og slett blir forbannet når jeg hører om mennesker som dine venner. Du burde be de skamme seg! Anonymkode: 07d16...272 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #9 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For et uempatisk foreldrepar du drar på besøk til? De som foreldre, ihvetfall hun som mor burde ha fått vondt av den stakkar gutten. Jeg ville ringt til barnevernet og anbefalt venneparet å gjøre det samme. De har faktisk et ansvar når de ser og vitner til slikt, eller har de ingen form for empatiske ferdigheter? Kjenner jeg rett og slett blir forbannet når jeg hører om mennesker som dine venner. Du burde be de skamme seg! Anonymkode: 07d16...272 Jeg er helt enig. Og sjokkert over at de ikke gjør noe. Jeg skal ei de barnevernet å fortelle saken. Anonymkode: 2cb97...d99 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #10 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er helt enig. Og sjokkert over at de ikke gjør noe. Jeg skal ei de barnevernet å fortelle saken. Anonymkode: 2cb97...d99 Ringe skulle det stå Anonymkode: 2cb97...d99
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #11 Skrevet 26. mai 2022 For noen forferdelige venner du har Anonymkode: e70fc...2b5
Silla123 Skrevet 26. mai 2022 #13 Skrevet 26. mai 2022 Helt forferdelig å fryse ut et lite barn fordi man dømmer etter klær, tenner og foreldrene?? Fysj at det finnes slike voksne. 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #14 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vennepar av meg har flyttet i nytt hus og har med dette fått nye naboer. En av naboene er en gutt på lik alder som deres barn. Denne gutten ringer visst på flere ganger daglig, og ønsker leke. Mine venner vil ikke at barna skal leke, eller at sitt barn skal hjem til denne gutten da de har hørt ekstrem krangling, skriking, bråk fra hjemmet hans. Denne familien har kommet til Norge som flyktninger og bor i kommunal bolig. Mor i huset ser de aldri, hun er visst bare inne med de minste barna og kommer aldri ut. Denne gutten som ringer på har forferdelig dårlig tenner, og ikke kledd riktig etter årstidene. Mine venner nekter gutten leke med sitt barn og det synes jeg er fryktelig sårt å se på. Han står å venter når de kommer hjem og de sier bare "nei, dere kan ikke leke sammen". Han har jo ikke gjort noe galt. Når jeg kommer kjørende i gata står han nesten alltid utenfor huset til mine venner og håper vel på å få leke eller komme inn. Jeg får vondt i magen og vet ikke hva jeg kan gjøre for denne gutten som aldri vil hjem til seg selv. Han er alltid alene ute i gata.. Anonymkode: 2cb97...d99 Det er kjipt. Har vært vitne til det selv og etterhvert blir de barna som aldri får leke med andre mer og mer uspiselige og i verste fall kommer i en kriminell gjeng el. Som godtar de. Nordmenn er helt ufattelig på fordommer selv mot veldig små barn og tror barnevern og politi skal sørge for at de barna får det godt. Men det trengs faktisk et helt samfunn til å oppdra barn Anonymkode: 1c643...90e 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 26. mai 2022 #15 Skrevet 26. mai 2022 Hadde latt ungen komme inn. Ikke sendt min unge til dem. Og sett om det var behov for å ringe barnevernet 👀
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #16 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vennepar av meg har flyttet i nytt hus og har med dette fått nye naboer. En av naboene er en gutt på lik alder som deres barn. Denne gutten ringer visst på flere ganger daglig, og ønsker leke. Mine venner vil ikke at barna skal leke, eller at sitt barn skal hjem til denne gutten da de har hørt ekstrem krangling, skriking, bråk fra hjemmet hans. Denne familien har kommet til Norge som flyktninger og bor i kommunal bolig. Mor i huset ser de aldri, hun er visst bare inne med de minste barna og kommer aldri ut. Denne gutten som ringer på har forferdelig dårlig tenner, og ikke kledd riktig etter årstidene. Mine venner nekter gutten leke med sitt barn og det synes jeg er fryktelig sårt å se på. Han står å venter når de kommer hjem og de sier bare "nei, dere kan ikke leke sammen". Han har jo ikke gjort noe galt. Når jeg kommer kjørende i gata står han nesten alltid utenfor huset til mine venner og håper vel på å få leke eller komme inn. Jeg får vondt i magen og vet ikke hva jeg kan gjøre for denne gutten som aldri vil hjem til seg selv. Han er alltid alene ute i gata.. Anonymkode: 2cb97...d99 skjønner dem, er ikke deres jobb, min hadde heller ikke fått lov til og leke med det barnet Anonymkode: ab6b4...d7b 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #17 Skrevet 26. mai 2022 Stakkars barn, jeg fikk vondt inni meg av å bare lese dette. Det er to ting som plager meg; 1. at foreldrene viser til egne barn at det er "greit" å fryse ut barn basert på klær og "status" 2. at dersom foreldrene hadde et godt grunnlag for bekymring såpass at de nekter det barnet å delta i lek, at de istedenfor å ringer barnevernet ignorerer at et barn i nabolaget muligens blir utsatt for grov omsorgssvikt. Dette barnet fortjener ikke det han får av verken sine foreldre eller de usle naboene som straffer et barn for noe han ikke kan noe for. Stakkars lille gutt. Anonymkode: 6f3cf...4f9 1 1 2
Maleficenta Skrevet 26. mai 2022 #18 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vennepar av meg har flyttet i nytt hus og har med dette fått nye naboer. En av naboene er en gutt på lik alder som deres barn. Denne gutten ringer visst på flere ganger daglig, og ønsker leke. Mine venner vil ikke at barna skal leke, eller at sitt barn skal hjem til denne gutten da de har hørt ekstrem krangling, skriking, bråk fra hjemmet hans. Denne familien har kommet til Norge som flyktninger og bor i kommunal bolig. Mor i huset ser de aldri, hun er visst bare inne med de minste barna og kommer aldri ut. Denne gutten som ringer på har forferdelig dårlig tenner, og ikke kledd riktig etter årstidene. Mine venner nekter gutten leke med sitt barn og det synes jeg er fryktelig sårt å se på. Han står å venter når de kommer hjem og de sier bare "nei, dere kan ikke leke sammen". Han har jo ikke gjort noe galt. Når jeg kommer kjørende i gata står han nesten alltid utenfor huset til mine venner og håper vel på å få leke eller komme inn. Jeg får vondt i magen og vet ikke hva jeg kan gjøre for denne gutten som aldri vil hjem til seg selv. Han er alltid alene ute i gata.. Anonymkode: 2cb97...d99 trasig at de ser en ustelt liten gutt og bare behandler han som søppel istedet for å hjelpe han. Hsn blir jo tydelug utsatt for omsorgssvikt. fy faen. kontalt barnevernet. Jeg ville og snakkwt med de andre at det ikke er greit å behandle et uskyldig barn slik. 1 1
Rhodiola Skrevet 26. mai 2022 #19 Skrevet 26. mai 2022 Ryddet for brukerdebatt, krenkende og diskriminerende ytringer i tillegg til siteringer av slettede innlegg. Rhodiola, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå