Gå til innhold

Utslitt barnehagelærer orker ikke mer. Møter snart veggen! Hvilke muligheter finnes utenfor barnehagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter 5 år som pedagog klarer jeg ikke! Hvilke alternativer finnes utenfor barnehage?

er ferdig å jobbe med barn og deres kravstore foreldre!!! For ikke å snakke om umotiverte og udugelige ansatte og mye fravær. Nei, nå er jeg ferdig!!!!

Må jeg starte "på nytt" eller kan jeg bygge på noe som ikke er relatert til barn? Tenker kanskje på HR, ledelse eller administrasjon. Vil ha en rolig kontorjobb uten mas.

Spørs om jeg klarer å holde ut i dette yrket et helt år til...

Anonymkode: 2025e...da1

• Liker 1
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan absolutt bygge på det du har. Jeg fikk jobb på skoleadministrativ avdeling i kommunen, jobbet spesifikt med barnehageopptak, kvalitetskontroll osv. 

Anonymkode: 1eae9...104

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

BPA for barn?

Anonymkode: ae12b...731

AnonymBruker
Skrevet

Ser du for deg etterutdanning eller bygge på den kompetansen du allerede har? 
Hva kunne du tenkt deg å jobbe med? 

Anonymkode: 7cc61...735

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du? Hvorfor har du mistet motivasjonen? Dere jobber mandag til fredag. Fri hver helg og alle røde dager. Får gjerne vinterferie, påskeferie og juleferie. Mye fri inni der.

Hilsen turnusjobber og aldri fri.

Anonymkode: 4a6bb...7f7

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hvor gammel er du? Hvorfor har du mistet motivasjonen? Dere jobber mandag til fredag. Fri hver helg og alle røde dager. Får gjerne vinterferie, påskeferie og juleferie. Mye fri inni der.

Hilsen turnusjobber og aldri fri.

Anonymkode: 4a6bb...7f7

Ikke ts.

Det kan ikke sammenlignes, er helt på felgen etter tøffe vakter med 22 barn på 1-2 år, tunge løft, skriking , krangling og til tider foreldre som ikke er fornøyd, løper hele dagen og er oppriktig glad i jobben og barna, men er UTSLITT. Skulle gjerne byttet med helse&turnus, fått livet tilbake.. er på søken etter nytt arbeid.

Anonymkode: 764e1...69f

• Liker 19
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke ts.

Det kan ikke sammenlignes, er helt på felgen etter tøffe vakter med 22 barn på 1-2 år, tunge løft, skriking , krangling og til tider foreldre som ikke er fornøyd, løper hele dagen og er oppriktig glad i jobben og barna, men er UTSLITT. Skulle gjerne byttet med helse&turnus, fått livet tilbake.. er på søken etter nytt arbeid.

Fått livet tilbake ved å jobbe innen helse og i turnus? Prøver du å være morsom? Jeg tror du må prøve å se litt forbi egen nesetipp 🤯

Anonymkode: c8cc7...092

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke ts.

Få tilbake livet ved å begynne å jobbe turnus innen helse? Hva leste jeg nå? 🤷‍♀️

Anonymkode: fa318...112

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Videreutdanning er jo en løsning. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fått livet tilbake ved å jobbe innen helse og i turnus? Prøver du å være morsom? Jeg tror du må prøve å se litt forbi egen nesetipp 🤯

Jeg har jobbet i hjemmetjenesten, og det er en av de roligste jobbene jeg har hatt. Masse pauser, stort sett rolige omgivelser osv. Det travleste var vel under morgenstellet, litt kort tid for å rekke alt på en god nok måte innimellom. Og jeg elsket nattvaktene. Hjemmetjenesten var mye roligere enn å jobbe i barnehage.  Så helse og turnus er ikke nødvendigvis stress. Iallfall ikke like stress som i barnehagen.

Anonymkode: c31f3...403

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Skjønner deg veldig godt ❤️ det er til tider beintøft! Og man blir utslitt fysisk og mentalt. Har tenkt akkurat de samme tankene som deg, og har funnet ut at det kanskje er bittelitt lettere på SFO? Jeg har ikke prøvd det, (ennå) , men vurderer det. 

Ps: ikke hør på de som sier at det ikke er tungt i barnehage. De aner ikke hva de snakker om.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er rekordlav arbeidsledighet her i landet. Tiden for å søke på noe administrativt er nå. Du har høyere utdannelse, og kontor og administrasjon er ute etter motiverte mennesker innen mye ulikt. Send søknad og prøv. ..Jeg tror det er gode sjanser. Litt etter selvsagt hvor du bor i landet. 

Får du ikke napp, så tar deg et par administrative fag på BI, og søk på nytt.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Etter 5 år som pedagog klarer jeg ikke! Hvilke alternativer finnes utenfor barnehage?

er ferdig å jobbe med barn og deres kravstore foreldre!!! For ikke å snakke om umotiverte og udugelige ansatte og mye fravær. Nei, nå er jeg ferdig!!!!

Må jeg starte "på nytt" eller kan jeg bygge på noe som ikke er relatert til barn? Tenker kanskje på HR, ledelse eller administrasjon. Vil ha en rolig kontorjobb uten mas.

Fikk jobb på BUP..

Anonymkode: 1f4a4...294

• Liker 1
Skrevet

Foreldre og deres sinnsykt krav til individuell behandling av barnet er helt sykt! Hvordan de krever å vite absolutt alt barnet har gjort til en hver tid, hver dag er hinsides! At en barnehage må skrive dagsrapporter om barna hver dag er sløseri av ressurser!

Hvorfor kan ikke foreldre slappe av, levere barna og stole på at ungene blir tatt vare på? Slutt å mikrostyr alt og ha respekt for yrkesgrupper. 

Dagens foreldre, skjerp dere. Og dagens ansatte, gi klar beskjed når foreldre er urimelige og krevende!

• Liker 16
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke ts.

Vi kan gjerne bytte. Jeg er også utslitt etter ansvarsvakt på arbeid, med terminale som trenger overvåkning, pleie og helst en fastvakt som det ikke er mulighet for. Så tilbake til avdeling med aggressive demente, vaske urin/avføring på de mest utrolige plasser siden pasientene ikke finner doen. Så hjelpe overvektige Olga på 80 fra rullestol til seng og legge henne i en god hvilestilling. Så svare opp misfornøyde pårørende som ikke forstår hvorfor deres terminale mor ikke får mat og drikke, samt beskyldninger om at jeg tar hennes liv. Så ordne måltider, servere kaffe til pasienter og pårørende, ordne vaskerom og sortere, legge dosetter for x antall pasienter.

Så ja, helt enig i at våre jobber IKKE kan sammenlignes.  Du har ofte fri likt med dine barn, fri røde dager. Gir deg en uke i helsevesenet før du møter veggen.

Hilsen turnusarbeider.

Anonymkode: d37be...d3a

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jobb som renholder, i følge andre så er det skyhøyt betalt.

Anonymkode: d1ea9...681

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mooza skrev (5 minutter siden):

Det er rekordlav arbeidsledighet her i landet. Tiden for å søke på noe administrativt er nå. Du har høyere utdannelse, og kontor og administrasjon er ute etter motiverte mennesker innen mye ulikt. Send søknad og prøv. ..Jeg tror det er gode sjanser. Litt etter selvsagt hvor du bor i landet. 

Får du ikke napp, så tar deg et par administrative fag på BI, og søk på nytt.

Tusen takk for tips! det ga mening. Se man kan bygge sin egen erfaringsmaster på BI også! Selv om det koster en del. Kan være lurt!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har jobbet innen helse, også helger-det var travelt men kan ikke sammenlignes belastningsskadene fra barnehage, nedsatt hørsel og ryggen begynner å svikte.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Bendit skrev (7 minutter siden):

Skjønner deg veldig godt ❤️ det er til tider beintøft! Og man blir utslitt fysisk og mentalt. Har tenkt akkurat de samme tankene som deg, og har funnet ut at det kanskje er bittelitt lettere på SFO? Jeg har ikke prøvd det, (ennå) , men vurderer det. 

Ps: ikke hør på de som sier at det ikke er tungt i barnehage. De aner ikke hva de snakker om.

Tror jeg er ferdig å jobbe med barn altså. Skulle jeg jobbet på SFO hadde jeg vel fått veldig dårlig betalt også? Det er vel assistentlønn der som i barnehage?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi kan gjerne bytte. Jeg er også utslitt etter ansvarsvakt på arbeid, med terminale som trenger overvåkning, pleie og helst en fastvakt som det ikke er mulighet for. Så tilbake til avdeling med aggressive demente, vaske urin/avføring på de mest utrolige plasser siden pasientene ikke finner doen. Så hjelpe overvektige Olga på 80 fra rullestol til seng og legge henne i en god hvilestilling. Så svare opp misfornøyde pårørende som ikke forstår hvorfor deres terminale mor ikke får mat og drikke, samt beskyldninger om at jeg tar hennes liv. Så ordne måltider, servere kaffe til pasienter og pårørende, ordne vaskerom og sortere, legge dosetter for x antall pasienter.

Så ja, helt enig i at våre jobber IKKE kan sammenlignes.  Du har ofte fri likt med dine barn, fri røde dager. Gir deg en uke i helsevesenet før du møter veggen.

Hilsen turnusarbeider.

Anonymkode: d37be...d3a

Nei, når jeg kommer hjem etter jobb så er jeg så sliten at jeg bare har overskudd til meg selv. legger meg også senest 21.00

voksent barn, men det gåt likevel ut over han til tider

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, når jeg kommer hjem etter jobb så er jeg så sliten at jeg bare har overskudd til meg selv. legger meg også senest 21.00

voksent barn, men det gåt likevel ut over han til tider

Lønnen på 220 kroner timen er også en vits, klarer ikke meg alene på dem lønnen. så uansett søker jeg meg bort, heldigvis har jeg annen utdannelse i tilegg. ( Turnusarbeid med glede, høyere utdannelse. )

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...