AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #1 Del Skrevet 26. mai 2022 Jeg er 27 år 165cm og 54 kilo.Jeg har aldri tellt kalorier og har spist meg mett på 3 måltider og snacks hver dag er ikke undervektig eller overvektig men vil gjerne gå mer opp i vekt sånn at ansiktet blir litt rundere/yngre. Jeg har prøvd myfitnesspal appen i 3 dager nå og skal dpise 20200 kalorier. Det er veldig vanskelig for meg og komme opp i 1500 uansett hva jeg spiser uten å bli dårlig. Spiser måltider med mye sunt fett og karbohydrater og litt proteiner. Og snacks. Jeg har tvunge i meg 2200 kcal og da ligger jeg å svetter på natta. Jeg blir så trøtt og dårlig kjennes ut som om jeg har en murstein i magen hele tiden, har kjøpt bitterurt dråper for fordøyelsen det hjalp ikke noe særlig. Jeg tror jeg før har igjennomsnittet spist mindre enn 1300 kcal hver dag og kanskje mindre og følt meg god og mett uten å hå ned i vekt og samtidig være aktiv. Er det virkelig alle som trenger så mye som 2000 kalorier?! Vi er jo tydelivis forskjellig. Men jeg har så lyst å gå opp i vekt😔 da må jeg vel vare tvinge i meg alt da og føle meg drit?! Eller er det noen andre måter? Jeg vet jeg kan drikke kaloriene mine men det blir så mye sukker og har ikke råd til måltidserstatnin shaker. Anonymkode: 8c61f...8fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #2 Del Skrevet 26. mai 2022 Er ikke så vanskelig bare spis 4 måltider + litt snacks nøtter osv så kommer du lett over 2k kalorier Anonymkode: ba05d...09d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 26. mai 2022 #3 Del Skrevet 26. mai 2022 Hva er det du faktisk spiser i løpet av en dag? Dersom du spiser sjokolade og usunne ting er det ikke rart at det føles ut som en murstein i magen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #4 Del Skrevet 26. mai 2022 1 ss matolje alene er 100 kcal. En neve med cashewnøtter er vel også 100 kcal. Avokado og laks er stappfulle av kalorier. Du trenger ikke å spise usunt for å legge på deg. Anonymkode: 2a853...8ff 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #5 Del Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er ikke så vanskelig bare spis 4 måltider + litt snacks nøtter osv så kommer du lett over 2k kalorier Anonymkode: ba05d...09d Det er kjempe vanskelig for meg, må blir det store porsjoner for å møte kaloriene og når jeg spiser snacks rekker jeg aldri å bli litt sulten igjenn en gang... Det tar minst 5 timer for meg til vanlig å bli litt sulten og få tilbake appetitten. Anonymkode: 8c61f...8fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillarguri Skrevet 26. mai 2022 #6 Del Skrevet 26. mai 2022 Jeg tror at hvis du har problemer med å komme over 1500 kcal pr dag, da har du en spiseforstyrrelse. Det er ikke vanlig å bli overmett og dårlig av 2000 kcal pr. dag. Ville tatt en prat med fastlegen om dette. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #7 Del Skrevet 26. mai 2022 Pillarguri skrev (1 minutt siden): Jeg tror at hvis du har problemer med å komme over 1500 kcal pr dag, da har du en spiseforstyrrelse. Det er ikke vanlig å bli overmett og dårlig av 2000 kcal pr. dag. Ville tatt en prat med fastlegen om dette. Vi vet vel heller ingenting om aktivitetsnivå. Et stillesittende menneske krever mye mindre næring enn et aktivt menneske. Anonymkode: 2a853...8ff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #8 Del Skrevet 26. mai 2022 Hvorfor bare litt proteiner? Anonymkode: e44b7...aa0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #9 Del Skrevet 26. mai 2022 dillyduzit skrev (2 minutter siden): Hva er det du faktisk spiser i løpet av en dag? Dersom du spiser sjokolade og usunne ting er det ikke rart at det føles ut som en murstein i magen. Det jeg spiste igår Frokost 1 stor bolle med havregryn med 2 spiseskjeer kokosolje, bringebær,blåbæ. 1 glass kulturmelk. Lunsj 1 eple. 1 muslibar. I rundstykke med mye røros smør ost skinke og salat. Middag . Tom kha gai suppe med kylling fullfett kokosmelk grønnsaker stor bolle ris. 2 spiseskje tran. Snack. Mudpie, yoghurt. 20 mandler Anonymkode: 8c61f...8fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #10 Del Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor bare litt proteiner? Anonymkode: e44b7...aa0 Fordi jeg vil opp i vekt fettprosent har mye muskler proteiner metter og hjelper ikke meg. Anonymkode: 8c61f...8fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #11 Del Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi vet vel heller ingenting om aktivitetsnivå. Et stillesittende menneske krever mye mindre næring enn et aktivt menneske. Anonymkode: 2a853...8ff Jeg er i mye aktivitet hver dag har ikke bil. Går mye turer og gjør styrkeøvelser Anonymkode: 8c61f...8fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #12 Del Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): vil gjerne gå mer opp i vekt sånn at ansiktet blir litt rundere/yngre Ikke sikkert det er bare i ansiktet du blir rundere. Kan du ikke bare spise sunt, trene og være fornøyd som du er? Man kan ikke punktslanke seg og man kan ikke punktleggepå seg. Anonymkode: 4571f...ad6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #13 Del Skrevet 26. mai 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi jeg vil opp i vekt fettprosent har mye muskler proteiner metter og hjelper ikke meg. Anonymkode: 8c61f...8fe Hæ? Anonymkode: e44b7...aa0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #14 Del Skrevet 26. mai 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hæ? Anonymkode: e44b7...aa0 Hun vil legge på seg fett, ikke muskler, og hun syns proteinrik mat er altfor mettende. Anonymkode: 87b53...c56 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #15 Del Skrevet 26. mai 2022 17 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har prøvd myfitnesspal appen i 3 dager nå og skal dpise 20200 kalorier. Over 10 dager da eller? Anonymkode: 952f2...a5f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #16 Del Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg er 27 år 165cm og 54 kilo.Jeg har aldri tellt kalorier og har spist meg mett på 3 måltider og snacks hver dag er ikke undervektig eller overvektig men vil gjerne gå mer opp i vekt sånn at ansiktet blir litt rundere/yngre. Jeg har prøvd myfitnesspal appen i 3 dager nå og skal dpise 20200 kalorier. Det er veldig vanskelig for meg og komme opp i 1500 uansett hva jeg spiser uten å bli dårlig. Spiser måltider med mye sunt fett og karbohydrater og litt proteiner. Og snacks. Jeg har tvunge i meg 2200 kcal og da ligger jeg å svetter på natta. Jeg blir så trøtt og dårlig kjennes ut som om jeg har en murstein i magen hele tiden, har kjøpt bitterurt dråper for fordøyelsen det hjalp ikke noe særlig. Jeg tror jeg før har igjennomsnittet spist mindre enn 1300 kcal hver dag og kanskje mindre og følt meg god og mett uten å hå ned i vekt og samtidig være aktiv. Er det virkelig alle som trenger så mye som 2000 kalorier?! Vi er jo tydelivis forskjellig. Men jeg har så lyst å gå opp i vekt😔 da må jeg vel vare tvinge i meg alt da og føle meg drit?! Eller er det noen andre måter? Jeg vet jeg kan drikke kaloriene mine men det blir så mye sukker og har ikke råd til måltidserstatnin shaker. Anonymkode: 8c61f...8fe 100g nøtter er 800 kcal. Nøtter er god snacks. Brunost , potetgull , smør, olje er kaloririkt. Frø har vel også opp mot 800 kcal pr 100 g. Lag brød av olje og frø. Anonymkode: 20065...75c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 26. mai 2022 #17 Del Skrevet 26. mai 2022 2000 er da ikke mye. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #18 Del Skrevet 26. mai 2022 Delfiakake, kransekake, fløteis, marsipan, fleskesvor chips, valnøtter, suksessterte, baileys, Piña colada, pommes frite, ostepølser, Fish and chips, makrell i tomat, sild, ål. Sånn! Med dette kan du ikke gå feil Anonymkode: 952f2...a5f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #19 Del Skrevet 26. mai 2022 Hvis du veier 54 kilo så har du nok i snitt spist mellom 1800 kalorier dagen i snitt med et vanlig aktivitetsnivå. Så hvis du drikker f.eks. 2 glass melk og tar en håndfull nøtter så skal du gå opp i vekt. Anonymkode: 81dfc...aba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #20 Del Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Over 10 dager da eller? Anonymkode: 952f2...a5f Åpenbart en tastefeil. Anonymkode: 792e5...750 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå