Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen tips? Vet det bare er angsten som fyrer seg opp, men gruer meg tross alt. 3 år nå utenfor arbeid.

Begynner å jobbe deltid 3 dager i uken. Kan jeg få noen gode ord? :)

Flere med angst som jobber, på AAP her? Noe jeg bør tenke på?

Anonymkode: 31a0c...2d9

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skulle stå angst helt øverst.

AnonymBruker
Skrevet

Det blir fort en vane. Vær god med deg selv og aksepter at angsten er tilstede i begynnelsen. Etter 2-3 uker tilbake i jobb begynner du å venne deg til det og så går det greit ❤️ 

Anonymkode: 5da32...9c1

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det blir fort en vane. Vær god med deg selv og aksepter at angsten er tilstede i begynnelsen. Etter 2-3 uker tilbake i jobb begynner du å venne deg til det og så går det greit ❤️ 

Anonymkode: 5da32...9c1

Takk for gode ord 🥰

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at for en med angst kan det være vanskelig å rasjonalisere seg vekk fra å grue seg sånn, men forsøk å spør deg selv hva du gruer deg til. Når du klarer å konkretisere det ned til hva det er du gruer deg til, prøv å tenk at det er en nær venn av deg som kommer med disse bekymringene til deg fordi de skal starte i en ny jobb. Tenk så hva du ville sagt til denne vennen, og forsøk å gi deg selv den samme omtanken. 

Dessuten, det kommer til å gå helt fint. Og skulle noe gå galt, så er det bare en jobb. Å dumme seg ut, gjøre noe feil, ikke mestre eller til og med miste jobben er bare ting som skjer. Vi kan lære av det vi gjør feil så vi ikke gjør det igjen, men vi defineres ikke av om vi lykkes eller ei på en ny og ukjent arena. Du er helt super uansett hvordan dette går, og dessuten går det nok kjempefint - det gjør vanligvis det!

Anonymkode: cdc35...8b2

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta en (arbeids)dag av gangen, og om det går dårlig en dag så prøver du på nytt dagen etter. Prøv å se etter ting du vanligvis ikke hadde gjort/klart, og legg merke til det. Mestringsfølelse hjelper masse. Jeg pleier å tenke "Jeg er nervøs fordi dette er viktig for meg å få til". 

Jeg var utenfor arbeidslivet i nesten 5 år pga. angst selv, det tok ett år med praksis også klarte jeg meg på egen hånd. Nå har jeg ikke angst lenger og har vært i jobb i 4 år. For meg hjalp det utrolig mye å se hva jeg fikk til og klarte:) Jeg fikk lov til å gå på et rom o.l. når jeg fikk angstanfall. Satte hele tiden små mål "jeg skal klarte 2 timer til" osv. Mulig det kan fungere for deg også.

Masse lykke til!!

Anonymkode: 0d295...a2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...