Gå til innhold

Kjæreste min vil lese på universitetet mitt, men jeg vil ikke at han skal være der

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min vil lese på universitetet mitt, selv om han studerer et annet sted. Jeg vil ikke at han skal lese der hvor jeg er, siden jeg føler at han trenger seg på mitt liv. Han sier selv at det er fordi han liker et miljøskifte og synes det er hyggelig å lese sammen, mens jeg føler en sterk trang for å holde han unna studielivet mitt. Er det han eller jeg som er urimelig i denne situasjonen?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er ikke urimelig av han å ha lyst til å lese sammen med deg, i utgangspunktet høres det bare hyggelig ut. Hva sier han når du sier du ikke har lyst til å lese sammen da? 

Du er heller ikke fullstendig urimelig egentlig, jeg tror heller ikke jeg hadde likt å gjøre studiearbeid sammen med samboeren min. Men er det en spesiell grunn til at du føler han trenger seg på livet ditt?

Endret av 17.11
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Mugabe skrev (4 minutter siden):

Kjæresten min vil lese på universitetet mitt, selv om han studerer et annet sted. Jeg vil ikke at han skal lese der hvor jeg er, siden jeg føler at han trenger seg på mitt liv. Han sier selv at det er fordi han liker et miljøskifte og synes det er hyggelig å lese sammen, mens jeg føler en sterk trang for å holde han unna studielivet mitt. Er det han eller jeg som er urimelig i denne situasjonen?

Jeg synes det er du som er urimelig. Jeg og kjæresten hang sammen konstant da vi var studenter, leste sammen og. Jeg synes det var helt topp. Rart å nekte ham å komme i blant, iaf 

Anonymkode: 8dd60...342

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor vil du ikke ha partneren din i nærheten av ditt studieliv? Du har ikke enerett på lesesalen på ditt universitet, og det høres bare hyggelig ut å kunne hjelpe hverandre. Det blir veldig rart å nekte han hele tiden, en gang i blant syntes jeg dere skal kunne lese sammen ift. Et forhold handler om kompromiss. 

Skrevet

Din reaksjon høres litt merkelig ut, med mindre han er en kontrollerende psyko. Hvis han er dét burde han ikke være noens kjæreste i utgangspunktet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er av dem som innimellom trenger å være bare meg på egen hånd, og ikke hele tiden være sammen med den andre. Kanskje du også har det slik? Mens han er motsatt?

Anonymkode: b8ef2...346

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Han høres litt kontrollerende ut... Stoler han ikke på at du faktisk studerer eller? Og har han ikke sine egne studievenner? Må da være lov å ha et liv utenom hverandre...

Anonymkode: 07b72...51f

• Liker 2
Skrevet (endret)

"Hei, det er superkoselig at du vil tilbringe tid nær meg. Dessverre vil jeg helst gjerne lese alene. Jeg trenger litt space for å konsentrere meg."

Kommunikasjon is awesome.

Endret av Epictetus
  • Liker 2
Skrevet

Jeg ville gitt det en sjanse, men på forhånd kunne du sagt at du ikke er den som leser best når du leser sammen med andre, men at dere kan prøve. Etter dere har prøvd kan du se hvordan det er. Om han spør en annen gang kan du jo si at du skal må konsentrere deg om en eller annen oppgave, men at dere kan gjøre det ved en senere anledning kanskje?

AnonymBruker
Skrevet

Flashback til første par årene i forholdet. Vi dro stadig til hverandres studiested for å studere. 

Fantastisk med variasjonen. Samt å kunne være sammen, selv om studiene krevde sitt.

Sikker på at det er rett forhold for deg? 

Anonymkode: a2113...d7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mugabe skrev (4 timer siden):

Mugabe skrev (4 timer siden):

Jeg ville tenkt nøyaktig som deg. Hvis fyren er så innpåsliten at han ikke skjønner tegningen, er det bare å dumpe jo før jo heller.

Anonymkode: 87882...3e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...