Gå til innhold

Knekkebrød dietten - erfaringer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde et innlegg tidligere om knekkebrød dietten. K31 år, 164cm.

Jeg satset, er på dag tre nå, og jeg har gått ned nesten 2 kg.

Startvekt: 92,8

I dag: 91,1

Jeg forstår at dette med all sannsynlighet er en kombinasjon av vannvekt og daglig variasjon i vekt, men det var veldig godt å se at noe har skjedd, selv på 2 dager.

Jeg veide meg i dag, bare for å se, for jeg er nysgjerrig, og jeg ønsker å se om noe skjer.

Som jeg skrev i den andre tråden, har ingen planer om å leve på denne dietten, men bruke den som en test å se om jeg faktisk klarer å gå ned i vekt, da jeg føler jeg har prøvd flere ganger å ligge på rundt 1500kcal og ikke gått ned. Jeg har brukt kjøkkenvekta, og føler jo jeg har telt riktig.

Ikke minst tenkte jeg at dette kunne være en test for å se om noe er galt. Altså om jeg til og med på denne dietten ikke går ned, at det da er grunner for å ta en tur til legen.

Ned 2 kg på 2 dager det kjennes godt ut. Selv om jeg kanskje vet hva som ligger bak (altså ikke 2 kg fett som er borte), så gir det en energi og motivasjon til å fortsette, spesielt etter at vekta bare står stilt eller går oppover uansett hva jeg har prøvd.

Jeg MÅ ned i vekt. Jeg kan ikke la vekta krype opp og kanskje vise 100kg om ikke mer. Det går bare ikke. Hjelper ikke at jeg er av typen som mister motivasjon om det ikke skjer noe. Så det å se nesten 2 kg mindre på vekta i dag, det var herlig! 🤩

Og for dem som evt. er bekymra for inntaket av alt kroppen trenger. Jeg passer på å spise nok med grønnsaker ol. for å få i meg alt jeg trenger, bare mindre kalorier.

Anonymkode: 5e317...87d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra! Er det egentlig bare at du spiser knekkebrød med pålegg til alle måltider, også grønnsaker i tillegg? Vet du ca hvor mange kalorier det er om dagen? Jeg må bare si bra jobba og lykke til videre! Skjønner godt at du vil litt raskt ned når det er såpass mye (og helsefarlig vekt). Er vel sykehus dom også anbefaler den, så ikke stress med det. Hadde vært interssant om du holdt oss oppdatert videre i denne tråden:)

Anonymkode: 577a4...6b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så bra! Er det egentlig bare at du spiser knekkebrød med pålegg til alle måltider, også grønnsaker i tillegg? Vet du ca hvor mange kalorier det er om dagen? Jeg må bare si bra jobba og lykke til videre! Skjønner godt at du vil litt raskt ned når det er såpass mye (og helsefarlig vekt). Er vel sykehus dom også anbefaler den, så ikke stress med det. Hadde vært interssant om du holdt oss oppdatert videre i denne tråden:)

Skal ikke si noe om antall kalorier, for KG har regler om det 😅

Jeg forholder meg til denne varianten: 

Dette er knekkebrød dietten:
«Frokost, lunsj og kveldsmat består av 2 knekkebrød med pålegg, eventuelt med en frukt eller liten yoghurt til.
Mellommåltider består av frukt og grønnsaker
Du spiser en normalporsjon middag»

Men det finnes ulike varianter.

Jeg drikker litt Melk ekstra lett også, noe som kanskje ikke er helt anbefalt, helst skummet melk eller vann. Yoghurten jeg har spist er også ikke av varianten helt uten sukker. Har og hatt en rute med sjokolade disse to dagene, da søtsuget etter middag er helt grusomt (men den ene biten er nok). Så har ikke valgt den mest strengeste versjonen.

Men håper på en god start, og at det fortsetter. Helt ærlig hadde det ikke vært feil om jeg hadde klart å miste 5 kg første uka, for at det så roer seg litt ned. Men en skikkelig pang start. Jeg vet at det å gå raskt ned i vekt ikke er det beste, men for noen som meg som har mye å ta av, så går det greit. Den vanskeligste jobben er jo egentlig å holde kiloene av når de første er av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo egentlig ut som mitt normale kosthold, så tror absolutt ikke det er skadelig. Veldig bra at du går ned i vekt på dette da! Jeg trodde det var kun knekkebrød med pålegg jeg, men om det er middag og mellommåltider også, er det jo helt trygt og gjennomførbart:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg kunne komme med en oppdatering.

Lørdag som var var en dårlig dag. Jeg hadde allerede sagt ja til å være med i 60 års dag, og jeg mener det er uhøflig å ikke spise, så det ble pizza og kake. Såklart i moderate mengder, men vekta den gikk opp 1 kg. Altså jeg er klar over at jeg ikke fikk i meg 7000kcal og direkte gikk opp 1 kg, men ekstra = ekstra vann i kroppen. Har derfor brukt tid denne uken på å komme meg tilbake.

I dag viste vekta 90.5kg.

01.05: 92.9kg

24.05: 92,8kg

03.06: 90.5kg

Altså ned 2,3kg siden forrige tirsdag 🥳🥳

Jeg er veldig fornøyd.

Er jeg sulten? Ja. Spesielt om morgenen, men mye gjennom dagen går det veldig fint.

Jeg ønsker å poengtere igjen at dette er ikke er en diett jeg skal leve på. Etter å ha lest en hel del om den, sier de aller fleste steder maks 3 mnd, så MÅ man begynne å sakte legge til mer mat.

Står jeg i det i 3 mnd? Får se, for selv om det er enkelt med enkle rettningslinjer, er det også vanskelig når man har lyst på alt man ser 😅 det er mye jeg savner, det å ta seg en pinneis etter middag ol. Men det positive er at det ikke enda er sommer, og akkurat nå går det fint 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
AnonymBruker skrev (På 3.6.2022 den 5.51):

Tenkte jeg kunne komme med en oppdatering.

Lørdag som var var en dårlig dag. Jeg hadde allerede sagt ja til å være med i 60 års dag, og jeg mener det er uhøflig å ikke spise, så det ble pizza og kake. Såklart i moderate mengder, men vekta den gikk opp 1 kg. Altså jeg er klar over at jeg ikke fikk i meg 7000kcal og direkte gikk opp 1 kg, men ekstra = ekstra vann i kroppen. Har derfor brukt tid denne uken på å komme meg tilbake.

I dag viste vekta 90.5kg.

01.05: 92.9kg

24.05: 92,8kg

03.06: 90.5kg

Altså ned 2,3kg siden forrige tirsdag 🥳🥳

Jeg er veldig fornøyd.

Er jeg sulten? Ja. Spesielt om morgenen, men mye gjennom dagen går det veldig fint.

Jeg ønsker å poengtere igjen at dette er ikke er en diett jeg skal leve på. Etter å ha lest en hel del om den, sier de aller fleste steder maks 3 mnd, så MÅ man begynne å sakte legge til mer mat.

Står jeg i det i 3 mnd? Får se, for selv om det er enkelt med enkle rettningslinjer, er det også vanskelig når man har lyst på alt man ser 😅 det er mye jeg savner, det å ta seg en pinneis etter middag ol. Men det positive er at det ikke enda er sommer, og akkurat nå går det fint 😄

Er det lov å spørre hvordan dette gikk? 😃

Anonymkode: 616d4...2b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...