AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #1 Skrevet 26. mai 2022 Sønnen min har en venn som alltid lukter skikkelig surt. Typ våte klær ligget i vaskemaskinen lenge. Det er så ille at jeg en gang trodde katta hadde tisset inne da jeg kom hjem og han var på besøk. Kjenner moren fra barnehage/skole, og merker samme lukt fra hennes klær. Vi er ikke spesielt nære, så jeg syns det er vanskelig å ta det opp, men syns så synd på sønnen hennes som blir snakket om av andre barn. Feks ingen har lyst til å sitte i samme bil som han osv. Jeg er absolutt ikke komfortabel med å ta det direkte med foreldrene. Er det innenfor med en anonym lapp i postkassen hvor det er formulert på en hyggelig måte? Anonymkode: 50a9b...a55
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #2 Skrevet 26. mai 2022 Er han så ofte hos dere da? Tror du må leve med at gjester lukter rart gitt. 🤷♀️ Om ikke du kan snike deg inn hos dem og vaske klærne deres hehe. Kan jo være dette er en familie som sliter litt, foreldre som har noen diagnoser, ( feks adhd eller depresjoner) eller ikke helt rekker å ta vaska ut av maskina og lar den ligge. Anonymkode: 1f022...88f
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #3 Skrevet 26. mai 2022 Jeg tror ingen lapp i postkassa kan formuleres hyggelig nok til at det blir greit. Dessverre må du nok si det til dem. Det kan jo være det er noe feil med vaskemaskina deres, men at det har vært på denne måten så lenge at de har vent seg til lukta og ikke merker den lenger. Anonymkode: b92f5...b56 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #4 Skrevet 26. mai 2022 Det er jo mugg i klæra som lukter. Ikke så digg å bruke sånne klær nei. Kansje du kan tørre deg å si til mor at hm, jeg tror klærne til Felix lukter surt. Kanskje det har skjedd noe med vaskemaskina? Anonymkode: 1f022...88f 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #5 Skrevet 26. mai 2022 Det er antakelig mugg i vaskemaskinen som vasker klærne hans. Anonymkode: ae111...b1c
Jente899 Skrevet 26. mai 2022 #6 Skrevet 26. mai 2022 Kan det være at der de bor er det dårlige forhold til å tørke klærna i, feks rått og dårlig ventilasjon som gjør at klærna tørker sent og dermed får den sure lukta..? Dette får de jo desverre ikke gjort noe med om det er tilfelle..
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #7 Skrevet 26. mai 2022 Enkelt og greit er den beste metoden. Send med en lapp: Beklager, men jeg har reagert på lukta av klærne til Petter . Ikke ta dette ikke opp, bare et tips for å unngå kommentarer fra andre : Kjøp rensemiddel for vaskemaskina ( vask på 90 grader ) og bruk eddik som forvask på de klærne som må vaskes på nytt. Hadde det samme problemet en gang, men ble kvitt problemet med å følge dette rådet. Det er pga maskina blir vasket på 90 grader for sjeldent Anonymkode: d7b5c...314 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #8 Skrevet 26. mai 2022 Kan vannet ha noe å si? Svigers klær lukter alltid litt rart,mot surt Vi har også vasket klær der ofte. De blir hengt opp med en gang. Likevel er det denne rare og litt ugne lukten i klærne. Selv om de ikke ligger våte og surner. Men det er ikke slik at man fyller rommet med denne lukten. Anonymkode: 0056f...221
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #9 Skrevet 26. mai 2022 ganske merkelig dersom ingen av dem merker noe som helst til dette selv da, hvis denne lukten virkelig er SÅ spesiell liksom. Anonymkode: 72cdd...3b2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #10 Skrevet 26. mai 2022 Kan det være svette fra treningsklær? Anonymkode: 9cfb9...7c7
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #11 Skrevet 26. mai 2022 Kanskje du kan ta det opp med helsesøster eller noe som kan ta det videre? Sånn at det ikke kommer fra dere.. Anonymkode: 13036...0c5 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #12 Skrevet 26. mai 2022 Altfor mye klær i vaskemaskinen, da blir det ikke rent. Pluss at det har ligget der lenge før de blir hengt opp. Hvis en henger opp klær i et kaldt rom uten lufting blir de også sure. bruk eddik i vaskemaskinen jevnlig og rens den. Ikke stapp den for full, og heng opp klærne med en gang. Gjerne på et rom med lufting og varmekabler som på bad. Men aller helst ute i frisk luft. Stakkars gutt! Ikke hans feil Anonymkode: 9f0b1...f42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå