AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #1 Skrevet 26. mai 2022 https://p3.no/meninger/mening/376c569e-cb97-4525-ad68-11ee5bf4319e Er du enig? Anonymkode: 8900e...3c1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #2 Skrevet 26. mai 2022 Det der var jo veldig enkle klare røde flagg og jeg vil se de går for begge kjønn. Anonymkode: b260a...d59 7
anonymbruker2312 Skrevet 26. mai 2022 #3 Skrevet 26. mai 2022 Jeg er nok ganske enig - men en ting kan vel diskuteres angående feltet om "jenta er mye sint". Selvfølgelig, om jenta klikker for alt mulig, uten noe hensikt, så er det soleklart at dette er et stort rødt flagg. Men her finnes det en forskjell: hvis hun virkelig har en åpenbar grunn for å reagere på noe som er gjort respektløst fra mannens side, så sier det seg selv at hun har rett til å reagere. Og da mener jeg ting mannen gjør som virkelig ikke er akseptabelt, ting som han selv burde ha visst at ikke er greit å gjøre. Jeg ble selv kalt en "surpomp" av en fyr jeg datet en gang, fordi jeg ble sur over ting han gjorde mot meg som var respektløst. Han ghostet meg plutselig, kom tilbake, og dette reagerte jeg på. Jeg fikk skylden og ble kalt "overreagerer", selv om han visste om min fortid over hvordan jeg har blitt behandlet før, og han gang på gang sverget at han ikke var en slik person. Han ga meg også nedslående kommentarer her og der, og sa med en gang "neida jeg tuller" når han merket at jeg ble alvorlig. Til slutt viste det seg at han bare playet meg hele veien, og at jeg reagerte slikt fordi magefølelsen min innerst inne sa at det er noe som ikke stemmer med denne gutten. Handlingene hans viste det, og det var dette jeg reagerte på. Så, selvfølgelig bør man ta en prat med vedkommende og spørre på en fornuftig og rolig måte om hvorfor han gjør det og det, i stedet for å reagere med sinne med en gang. Og dette er noe jeg faktisk jobber med. Men det kan komme situasjoner hvor det er vanskelig å skulle holde seg, fordi jeg tenker alltid at dette er noe de bør vite fra før. Har ofte lagt merke til at vi jenter blir kalt for "sur" og "negativ" på ting vi reagerer på som mannen har gjort. 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #4 Skrevet 26. mai 2022 anonymbruker2312 skrev (Akkurat nå): Jeg er nok ganske enig - men en ting kan vel diskuteres angående feltet om "jenta er mye sint". Selvfølgelig, om jenta klikker for alt mulig, uten noe hensikt, så er det soleklart at dette er et stort rødt flagg. Men her finnes det en forskjell: hvis hun virkelig har en åpenbar grunn for å reagere på noe som er gjort respektløst fra mannens side, så sier det seg selv at hun har rett til å reagere. Og da mener jeg ting mannen gjør som virkelig ikke er akseptabelt, ting som han selv burde ha visst at ikke er greit å gjøre. Jeg ble selv kalt en "surpomp" av en fyr jeg datet en gang, fordi jeg ble sur over ting han gjorde mot meg som var respektløst. Han ghostet meg plutselig, kom tilbake, og dette reagerte jeg på. Jeg fikk skylden og ble kalt "overreagerer", selv om han visste om min fortid over hvordan jeg har blitt behandlet før, og han gang på gang sverget at han ikke var en slik person. Han ga meg også nedslående kommentarer her og der, og sa med en gang "neida jeg tuller" når han merket at jeg ble alvorlig. Til slutt viste det seg at han bare playet meg hele veien, og at jeg reagerte slikt fordi magefølelsen min innerst inne sa at det er noe som ikke stemmer med denne gutten. Handlingene hans viste det, og det var dette jeg reagerte på. Så, selvfølgelig bør man ta en prat med vedkommende og spørre på en fornuftig og rolig måte om hvorfor han gjør det og det, i stedet for å reagere med sinne med en gang. Og dette er noe jeg faktisk jobber med. Men det kan komme situasjoner hvor det er vanskelig å skulle holde seg, fordi jeg tenker alltid at dette er noe de bør vite fra før. Har ofte lagt merke til at vi jenter blir kalt for "sur" og "negativ" på ting vi reagerer på som mannen har gjort. De to SS, hvis sant, så sint. Så det så. Menn som blir sure fordi en dame reagerer på dem rettmessig, har store egoer og burde uansett jobbe med seg selv Anonymkode: b260a...d59 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #5 Skrevet 26. mai 2022 Det der er jo felles for begge kjønn, og selvfølgeligheter. Det jeg lurer litt på, er hvorfor jeg skal ta så innmari inn i litt 'regnestykke' hva en 19 år gammel salgsmedarbeider måtte mene og tenke? På hvilken måte er han spesielt kvalifisert til å mene noe om det ? Anonymkode: ebcce...234 2 1
Callisto83 Skrevet 26. mai 2022 #7 Skrevet 26. mai 2022 Dette var universale tips føler jeg, uavhengig av kjønn. Forøvrig er 19 år litt ungt å komme med råd i kjærlighetslivet føler jeg. Det er visse ting du bare ikke har opplevd på det tidspunktet, som blir litt "make or break" i et potensielt forhold. Man har også et helt annet forhold til fremtiden jo eldre man blir. 6
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #8 Skrevet 26. mai 2022 5 minutter siden, Callisto83 said: Dette var universale tips føler jeg, uavhengig av kjønn. Forøvrig er 19 år litt ungt å komme med råd i kjærlighetslivet føler jeg. Det er visse ting du bare ikke har opplevd på det tidspunktet, som blir litt "make or break" i et potensielt forhold. Man har også et helt annet forhold til fremtiden jo eldre man blir. Det er nok også derfor han kun kommer med selvfølgeligheter. Det er jo ingen som sier: jeg ønsker meg en kjæreste som aldri innrømmer at hun tar feil. Men kjærlighet kan gjøre blind og man kan ende i et dårlig forhold selv om man var sikker på at det aldri skulle hende en selv. Anonymkode: 7d0f4...da2 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #9 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det der er jo felles for begge kjønn, og selvfølgeligheter. Det jeg lurer litt på, er hvorfor jeg skal ta så innmari inn i litt 'regnestykke' hva en 19 år gammel salgsmedarbeider måtte mene og tenke? På hvilken måte er han spesielt kvalifisert til å mene noe om det ? Anonymkode: ebcce...234 Man trenger da ikke å kvalifisere seg til å ha en mening? Som publiseres i "meninger" seksjonen på p3.no Anonymkode: 2327e...6db
SmuleSMitt Skrevet 26. mai 2022 #10 Skrevet 26. mai 2022 (endret) Synes dette ble litt tvilsomt. Å trekke frem at jenter bør innrømme når de tar feil og ikke "være for sinte". Vel, det er vel helst et mye større problem at gutter ikke klarer innrømme feil og at gutter blir for sinte. Begrepet mansplaining eksisterer av en grunn. Endret 26. mai 2022 av SmuleSMitt leif 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #11 Skrevet 26. mai 2022 Digger at så mange damer skal vri dette over til manne hat 😂 Anonymkode: 357d6...f44 5
Gjest Luna Llena Skrevet 26. mai 2022 #12 Skrevet 26. mai 2022 Dette er røde flagg uavhengig av kjønn.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #13 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): https://p3.no/meninger/mening/376c569e-cb97-4525-ad68-11ee5bf4319e Er du enig? Anonymkode: 8900e...3c1 Dette er og ting hvis jenta sliter mye psykisk opplevd traumer hun ikke snakker om. Da er det normalt å reagere med sinne. Anonymkode: 9998c...f6e
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #14 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er og ting hvis jenta sliter mye psykisk opplevd traumer hun ikke snakker om. Da er det normalt å reagere med sinne. Anonymkode: 9998c...f6e Da er man ikke klar for og være i et forhold heller. Anonymkode: c1327...af4 1
GulSitron Skrevet 26. mai 2022 #15 Skrevet 26. mai 2022 Kontakt med eksen er uaktuelt? Hva om dama har barn og må kommunisere med eksen pga barnet/barna? 4
Gjest AprilRyan Skrevet 26. mai 2022 #16 Skrevet 26. mai 2022 (endret) Joda, mye av det er greit nok og ganske selvsagt, men det er ikke mannehat å påpeke at noen på 19 år ikke har erfart nok til å kunne uttale seg om ting. Mye av det er selvfølgelig, men disse rådene er nok ment for de på samme alder og ikke for meg som er snart 40. Ting endrer seg når man blir eldre og når han skriver om kontakt med ekser så er nok ikke tidligere forhold med barn i tankene hans. Han tenker nok heller på at dama er altfor opptatt av tidligere ekser. Det kan vel alle være enige i at er et rødt flagg. Endret 26. mai 2022 av AprilRyan
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #17 Skrevet 26. mai 2022 Callisto83 skrev (4 timer siden): Dette var universale tips føler jeg, uavhengig av kjønn. Forøvrig er 19 år litt ungt å komme med råd i kjærlighetslivet føler jeg. Det er visse ting du bare ikke har opplevd på det tidspunktet, som blir litt "make or break" i et potensielt forhold. Man har også et helt annet forhold til fremtiden jo eldre man blir. Ha ha ha, joda:) Men samtidig er det litt søtt av en 19 åring å komme med livskloke råd og tips:)) Anonymkode: 92af9...d6e 1
AprilLudgate Skrevet 26. mai 2022 #18 Skrevet 26. mai 2022 GulSitron skrev (3 timer siden): Kontakt med eksen er uaktuelt? Hva om dama har barn og må kommunisere med eksen pga barnet/barna? Skal litt til at 19åringer er der da 😅
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #19 Skrevet 26. mai 2022 3 hours ago, GulSitron said: Kontakt med eksen er uaktuelt? Hva om dama har barn og må kommunisere med eksen pga barnet/barna? Han som skrev innlegget er 19 år, tror ikke han tenkte tanken om barn. Dessuten skriver han jo at det problematiske er at hun sammenligner kjæresten med eksen. Og det er vel sant, at ingen ønker å høre: du burde gjøre som eksen min. Anonymkode: 7d0f4...da2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #20 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): https://p3.no/meninger/mening/376c569e-cb97-4525-ad68-11ee5bf4319e Er du enig? Anonymkode: 8900e...3c1 Ja, men det er selvfølgeligheter på tvers av begge kjønn. Skribenten er ung og innlegget bærer preg av det. Likevel er det helt innafor å påpeke disse tingene. Anonymkode: 43bfd...9c3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå