AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #1 Skrevet 26. mai 2022 Hei! Jeg var en uke på ferie i Sør-Norge og møtte en veldig hyggelig fyr. Vi endte opp me å henge sammen hver dag og til slutt lå vi sammen. Jeg kom hjem for tre dager siden og begynte allerede dagen jeg dro og kjenne e voldsom svie i underlivet når jeg tisset, og oppdaget nå at det er noen vorte aktige greier der nedentil. Jeg har aldri hatt herpes før! Jeg er 24 år og livredd for å ha blitt smittet! Hva om jeg har smittet han, eller han har smittet meg?! Men kommer utbruddet så fort som dette? Vi lå sammen en lørdag og merket søndagen da jeg dro at det var en voldsom svie og da vorter etterhvert… er det bare tilfeldig? Eller har jeg blitt smittet av herpes? Og er det herpes? Hjelp jeg er livredd!!! Ønsker ikke kritikk for at jeg ikke brukte kondom for jeg vet at det er dust… fult klar over det! Er det noen her som har herpes? Hvor ofte har du utbrudd? Har du et normalt liv? Jeg freaker ut! Er ikke sikkert det er herpes, men jeg er så redd! Og hvordan i helvetet forklarer jeg dette til vedkommende?! Jeg trenger en pose og puste i… Anonymkode: 7fb54...4bf
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #2 Skrevet 26. mai 2022 Har du de enda? Du bør snakke med lege om de enda er der, det går an å ta prøve av det pågående utbruddet for å se om det er type 1 eller to, det er nemlig stor forskjell på de og hvor ofte det eventuelt vil bryte ut. Anonymkode: 74289...314 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #3 Skrevet 26. mai 2022 Og du, pust ut.. det går greit uansett hva det er ❤ Anonymkode: 74289...314 1 3
Majer Skrevet 26. mai 2022 #4 Skrevet 26. mai 2022 (endret) Det er synd å få det i underlivet, men det er ikke der herpesen kan drepe deg. Det varierer veldig hvordan den slår ut. Noen får hyppigere utbrudd enn andre og for noen kan herpes skade hjernen. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26401558/ Har du spurt han om han har hatt herpesutbrudd nedentil før? Du kan vurdere L-lysin. Endret 26. mai 2022 av Majer
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #5 Skrevet 26. mai 2022 om du har fått herpes please si ifra til fremtidige partnere før du skal ha sex sånn at du ikke sprer jævelskapen videre til noen andre. Anonymkode: d4c86...25c 3 2
smurfebuss Skrevet 26. mai 2022 #6 Skrevet 26. mai 2022 Majer skrev (Akkurat nå): Det er synd å få det i underlivet, men det er ikke der herpesen kan drepe deg. Det varierer veldig hvordan den sl0r ut. Noen får hyppigere utbrudd enn andre og for noen kan herpes skade hjernen. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26401558/ Akkurat det beroligende innlegget som TS trengte nå. TS: gå til legen. 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #7 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): om du har fått herpes please si ifra til fremtidige partnere før du skal ha sex sånn at du ikke sprer jævelskapen videre til noen andre. Anonymkode: d4c86...25c Til info til deg så er det ikke bare seksuelt at herpes sprer seg. Det kan være så enkelt at noen med et vanlig munnsår gir oralsex og dermed har man det i underlivet. Man kan også få det av et kyss eller å dele mat og drikke med noen. Veldig mange har hsv1 som er munnsår varianten. Anonymkode: 74289...314 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #8 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): om du har fått herpes please si ifra til fremtidige partnere før du skal ha sex sånn at du ikke sprer jævelskapen videre til noen andre. Anonymkode: d4c86...25c Ifølge enkelte her på KG så er ikke det så nøye 🙄 Anonymkode: 0a8af...75d 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #9 Skrevet 26. mai 2022 Det er stor sannsynlighet for at du har herpes uansett. 70% har det. Inkubasjonstiden er i gjennomsnitt 4 dager (2-12), så ikke helt sannsynlig at han har gitt deg herpes. Men du kan ha hatt det fra før og blitt stressutløst f.eks. Anonymkode: 5f605...d1e 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #10 Skrevet 26. mai 2022 11 minutter siden, Majer said: Det er synd å få det i underlivet, men det er ikke der herpesen kan drepe deg. Det varierer veldig hvordan den slår ut. Noen får hyppigere utbrudd enn andre og for noen kan herpes skade hjernen. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26401558/ Har du spurt han om han har hatt herpesutbrudd nedentil før? Du kan vurdere L-lysin. Disse risikofaktorer er langt større når det kommer til å utvikle Alzheimer's, så ikke bekymre deg TS: Diabetes Lav utdanning Overvekt Høyt blodtrykk Røyking Depresjon For lite trening Anonymkode: 5f605...d1e 1 2 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #11 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ifølge enkelte her på KG så er ikke det så nøye 🙄 Anonymkode: 0a8af...75d Ja, det er mange egoister Anonymkode: d4c86...25c 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #12 Skrevet 26. mai 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: om du har fått herpes please si ifra til fremtidige partnere før du skal ha sex sånn at du ikke sprer jævelskapen videre til noen andre. Anonymkode: d4c86...25c Man kan bare gå ut i fra at alle har det. Anonymkode: 5f605...d1e 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #13 Skrevet 26. mai 2022 Herpes er ikke vorter. Det høres mer ut som du har fått uvi. Anonymkode: 3f52b...33e 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #14 Skrevet 26. mai 2022 Hei! Jeg har herpes (hsv1). Har hatt ett utbrudd. Fikk det for 5 år siden. Det var helt grusomt da det sto på, men gikk over etter en ukes tid, og siden har jeg ikke merket noe. Gå til legen for å få sjekket hva det er, og be om valtrex på resept, slik at du kan ta det med en gang om du merker nytt utbrudd. Ut over det kan du leve helt normalt, nei du får ikke hjerneskade (utrolig hva folk kan få seg til å poste) og dette kommer til å gå helt fint. Anonymkode: ce444...bc8 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #15 Skrevet 26. mai 2022 Det er veldig vanlig med herpes, bare for å ha nevnt det https://sexogsamfunn.no/sykdommer/seksuelt-overforbare-infeksjoner/herpes/ Men det høres kanskje ut som vanlige kjønnsvorter https://sexogsamfunn.no/sykdommer/seksuelt-overforbare-infeksjoner/kjonnsvorter/ Anonymkode: 7958a...13e 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #16 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Herpes er ikke vorter. Det høres mer ut som du har fått uvi. Anonymkode: 3f52b...33e UVI er da i alle fall ikke vorter. Herpesutbrudd gir blemmer eller sår som kan ligne på vorter i enkelte tilfeller, og så er det jo litt vanskelig å se hva det er der nede. UVI gir jo ikke utslett, bare svie. Anonymkode: ce444...bc8 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #17 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Herpes er ikke vorter. Det høres mer ut som du har fått uvi. Anonymkode: 3f52b...33e Skulle akkurat til å skrive det samme. Svie som kommer så raskt er mer trolig uvi. Jeg kan også hovne opp under uvi. Anonymkode: 4b1ca...78b
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #18 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skulle akkurat til å skrive det samme. Svie som kommer så raskt er mer trolig uvi. Jeg kan også hovne opp under uvi. Anonymkode: 4b1ca...78b Kan love deg at herpessvie er hundre ganger vondere enn UVI. Og det kan komme raskt. Anonymkode: ce444...bc8
Anonym-bruker Skrevet 26. mai 2022 #19 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Jeg var en uke på ferie i Sør-Norge og møtte en veldig hyggelig fyr. Vi endte opp me å henge sammen hver dag og til slutt lå vi sammen. Jeg kom hjem for tre dager siden og begynte allerede dagen jeg dro og kjenne e voldsom svie i underlivet når jeg tisset, og oppdaget nå at det er noen vorte aktige greier der nedentil. Jeg har aldri hatt herpes før! Jeg er 24 år og livredd for å ha blitt smittet! Hva om jeg har smittet han, eller han har smittet meg?! Men kommer utbruddet så fort som dette? Vi lå sammen en lørdag og merket søndagen da jeg dro at det var en voldsom svie og da vorter etterhvert… er det bare tilfeldig? Eller har jeg blitt smittet av herpes? Og er det herpes? Hjelp jeg er livredd!!! Ønsker ikke kritikk for at jeg ikke brukte kondom for jeg vet at det er dust… fult klar over det! Er det noen her som har herpes? Hvor ofte har du utbrudd? Har du et normalt liv? Jeg freaker ut! Er ikke sikkert det er herpes, men jeg er så redd! Og hvordan i helvetet forklarer jeg dette til vedkommende?! Jeg trenger en pose og puste i… Anonymkode: 7fb54...4bf Jeg hadde herpes utbrudd for 4 år siden, nedentil. Helt forferdelig vondt, hadde mange små sår, det gjorde veldig vondt å skulle tisse. Fikk resept på xylocain gel som var det eneste som lindret. Men det gikk over etter 1- 2 uker. Har bare hatt bitte små utbrudd etterpå. Som har vart i et par dager så gått over av seg selv. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #20 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Til info til deg så er det ikke bare seksuelt at herpes sprer seg. Det kan være så enkelt at noen med et vanlig munnsår gir oralsex og dermed har man det i underlivet. Man kan også få det av et kyss eller å dele mat og drikke med noen. Veldig mange har hsv1 som er munnsår varianten. Anonymkode: 74289...314 Er ikke oralsex seksuelt? Anonymkode: 0862e...7d2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå