Gå til innhold

Er dere så usikre som jeg får inntrykk av?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å tekke noen på tærne.. men er folk virkelig så usikker som det virker her inne? Dere må da klare å tenke selv? Ta valg og slutte å sammenligne dere med andre? 
Stol på deres egen vurderingsevne! Dere trenger ikke bekreftelse om at dere tenker eller gjør ting riktig av andre. Det er dere selv som tar valg om barnet skal ha ny skolesekk til første skoledag eller til førskole treff. Det er dere selv som bestemmer om barnet er klar for bleieslutt. 
Det er dere selv som bestemmer når på dagen lørdagsgodtet skal gis 

Anonymkode: a2418...795

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, er såpass usikker.

Anonymkode: a3ea4...436

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jepp, er såpass usikker.

Anonymkode: a3ea4...436

Samme her. 

Anonymkode: 7c7b4...ed0

Skrevet

Det handler vel ikke BARE om usikkerhet, men om et ønske om å høre hvordan andre gjør ting?

Jeg er enig i at en del høres i overkant avhengig av andres mening, men det kan også være en tolkning av det skrevne ord, altså at samme spørsmål/undring ikke ville vært det om det kom muntlig. 

I en del tilfeller kan det jo også være greit å høre hva og hvordan andre gjør ting, for å få en korreksjon av egen adferd/tips til hvordan gitte utfordringer kan løses ol. Innimellom har man kanskje heller ikke tenkt på at det man selv gjør er lite rasjonelt/at ting kan bli enklere om man gjør det på en annen måte. 

Men bottom line er vel at dette er et diskusjonsforum, og man MÅ ikke gå inn i alle tråder og «mene» noe om hva andre lurer på 😉 

Skrevet

Det er ikke noe galt i å være usikker. Barn kommer ikke med en 100 000 siders bruksanvisning og man vet ikke alt bare fordi man er forelder. Det er lov å lure på hva man skal gjøre, også når det gjelder helt banale ting. I tillegg er det ikke slik at man stiller spørsmål bare fordi man er usikker. Noen ganger er det også en kalibrering, å finne ut hva de fleste andre gjør. Hvis jeg lurer på om jeg er for streng er det greit å sjekke om andre foreldre tenker likt som meg (= jeg er sannsynligvis ikke for streng) eller om de har andre regler (= kanskje jeg er urimelig og bør gi meg). Selv om alle foreldre bestemmer over egne barn betyr ikke det at vi trenger å ta avgjørelsene helt alene og helt uten å snakke med andre eller finne ut hva som er lurt å gjøre. Det er ikke usikkerhet å spørre andre mennesker om råd. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjære vene, skal vi ikke bare legge ned kvinneguiden i samme slengen da?😅 hva gjør du her inne hvis du ikke vil diskutere meninger/erfaringer?

Anonymkode: 151b7...f8d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det å ville diskutere hva andre mener og tenker trenger jo ikke nødvendigvis å handle om usikkerhet? Det er alltids en fordel å få flere meninger fra flere hold, og deretter gjøre seg opp en mening basert på det som høres fornuftig ut. Har du aldri noen gang opplevd å måtte søke opp noe du lurte på, eller har du bestandig vært sikker i sin sak i alle nye ting du skal gjøre? I så fall så har du en sjelden gave.

Anonymkode: 13974...e38

AnonymBruker
Skrevet

Dere??

Dessuten, alle har ikke kompetanse på alt. Fint å kunne diskutere.

Hvis du er så perfekt og vet alt så er jo det fint. Men heldigvis er ikke alle sånn.

Anonymkode: fe469...d70

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikke for å tekke noen på tærne.. men er folk virkelig så usikker som det virker her inne? Dere må da klare å tenke selv? Ta valg og slutte å sammenligne dere med andre? 
Stol på deres egen vurderingsevne! Dere trenger ikke bekreftelse om at dere tenker eller gjør ting riktig av andre. Det er dere selv som tar valg om barnet skal ha ny skolesekk til første skoledag eller til førskole treff. Det er dere selv som bestemmer om barnet er klar for bleieslutt. 
Det er dere selv som bestemmer når på dagen lørdagsgodtet skal gis 

Anonymkode: a2418...795

Det må jo passe med den gemene hop på instasnapface.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...