AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #1 Del Skrevet 26. mai 2022 Har et barn på 1,5 år som går i barnehagen og er supersosial og aktiv. Jeg merker at jeg i helger og ferier har litt dårlig fantasi på ting å finne på. I ukedagene går det sin gang, da tar vi gjerne en tur ut i hagen eller leker og leser bøker inne. Samboer jobber offshore, så i sommer blir jeg og barnet alene i 2 uker. Vi skal reise på ferie når samboer kommer hjem igjen. Så trenger litt tips og inspirasjon til ting å finne på. Har lite venner med barn, og mange reiser jo også på ferie/er opptatt med sitt om sommeren. Jeg ønsker helst tips som ikke innebærer mye bilkjøring, og ikke koster masse penger 😊 Anonymkode: 19e09...c21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #2 Del Skrevet 26. mai 2022 Nå vet jeg jo ikke hva som fins i nærområdet ditt. Men vi bruker å ta vogna til ulike lekeplasser i området, der er det alltids noen barn vi kjenner fra barnehagen også. Gå tur ned til sjøen og titte på alle båtene. Gå på biblioteket. Gå til en kafé. Gå tur i skogen. Finn en byggeplass i nærheten og kikk på gravemaskinene. Selv om du ikke kjenner mange andre med barn godt, hør om noen kompiser fra barnehagen vil komme og leke. Det meste er spennende på den alderen der, så trenger ikke være så komplisert! Anonymkode: e2ed5...33c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #3 Del Skrevet 26. mai 2022 Plaskebasseng. Evt. badebalje. Evt. vaskevannsfat og såpe og dukker og biler som må vaskes. Såpebobler. En hengekøye? En huske. En sandkasse. En sklie. En strand/vannkant. Et skogholt. Et bibliotek. En matbutikk og man kan få is! Hvilke aktiviteter skal du selv gjøre da, besøke noen, dra på IKEA, ordne hjemme, sole deg på verandaen /i hagen, gå tur, slappe av, vanlig husarbeid- alt det passer for barnet. Anonymkode: e7c69...6c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #4 Del Skrevet 26. mai 2022 Min 2-åring elsker plaskebasseng ute, vannkoker, såpebobler, grave etter meitemark i hagen, plante blomster i kasser, så/plukke gulrot, gå tur (små toppturer) med bæremeis, besøke lekeplasser og stengte barnehager i nærområdet, i fjæra og plukke steiner og skjell, i skogen og plukke kongler, plukke søppel i nabolaget (overraskende morro for ungene!), ordne lite telt på terrassen, trille tur, tur på stranda eller andre fine steder i nærområdet med litt mat og drikke, bake, sykle med sykkelvogn. Anonymkode: 0c743...210 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #5 Del Skrevet 26. mai 2022 Lekeplasser, stranda, tur i skogen, svømmehall, plaskebasseng. Anonymkode: 4830f...89d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå