AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #1 Skrevet 26. mai 2022 Dette er på ingen som helst måte en "konkurranse" eller "hvem som er best" argumentasjon, men jeg vil bare frem til et poeng, slik at dere skal forstå litt bedre. Det er ei i klassen min som gang på gang får seg kjæreste. Vi begge er 27 år og går på høyskole. Jeg kjenner henne ikke fryktelig godt, men har hatt noen samtaler med henne her og der. Jeg blir sjokkert og frustrert over at hun gang på gang får seg kjæreste - hun er vel singel kanskje 2 måneder maks før hun finner seg en ny en. Det skal sies at forholdene hennes er langvarige, hun var med en fyr i 3 år før det ble slutt. 2 måneder etter fant hun seg en ny. Før dette har hun også hatt andre kjærester (ei annen jeg kjenner i klassen fortalte meg at hun er en forholdsjente). Denne jenta er ekstremt kald og følelsesløs. Det er så vidt at du får frem et smil fra henne, med mindre du sier noe som virkelig er morsomt. Hun er også ganske streng, og du må nærmest gå rundt henne på eggeskall før hun kan eksplodere. Hun blir veldig fort sur av minste ting, og hun er ekstremt seriøs og alvorlig av seg. Hun er heller ikke noe som helst artig å være med, og gjør absolutt ingenting ut av seg på et vors for eksempel. Bare sitter der og hører på alle andre. Hun er flink til å kritisere og dømme andre. Hun krever respekt men gir lite av det selv: såvidt hun ser på deg når hun skal hilse, flere ganger hun bare går uten å si hade. Hun starter aldri en samtale med mindre du selv starter, og det kan være musestille når man er med henne fordi hun rett og slett ikke prater. Hun er også ekstremt kjedelig. Hun er dog veldig flink til å lytte når du vil prate med henne om noe, og gir gode tips og råd om problemer og hjelp til ting du vil ha hjelp til. Hun er også kjempe rutinert og er opptatt av viktige ting i livet. Men hun er veldig følelsesløs og ser ikke ut til å bry seg om noen er snill med henne, hun har rett og slett ingen emotions. Kommer noen med masse komplimenter til henne og roser henne, vil hun fortsatt sitte der og være sur og ikke ha noe som helst takknemlighet. Det er også en ting til, som jeg ville nevne, men jeg vet at utseende ikke har så mye å si til slutt, og at man ikke kan "dømme" noen på grunn av det. Men før noen nevner noe om utseende, så ville jeg bare nevne at hun ikke ser bra ut i det hele tatt. Ikke for å være frekk, men for å komme frem til et poeng. Og jeg fatter aldri hvordan det er mulig at noen gutter vil ha noe med henne å gjøre..? Altså, driver hun å endrer personlighet når hun møter gutter, eller hva er greia? Jeg som er ganske sprudlendes, har mye energi, er veldig positiv, har aldri klart å skaffe meg noe kjæreste på nærmest 6 år. Det er ingen av de jeg har holdt på med som vil ha noe langvarig forhold med meg. Men hun ser ut til å klare det hele tiden... Jeg blir ekstremt sjokkert? Jeg har merket i det siste at de jentene som er mer reservert, litt kjedelig, ikke gjør så mye ut av seg, er humor-løse og følelsesløse, av en eller annen grunn er de som alltid får seg kjæreste. Kanskje det kan ha noe med at hun er flink til å manipulere å gjøre? Hun er faktisk det, og kan få deg til å endre synspunkt på flere ting om hun vil det. Kanskje det kommer av at hun er flink til å prate, når hun først prater? Noen som har opplevd det samme? Hva tror dere det kommer av? Jeg trodde aldri i mitt liv at en slik person var i stand til å klare å skaffe seg partnere hele tiden... Anonymkode: 4facd...b6a
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #2 Skrevet 26. mai 2022 Folk som henne møter andre folk som passer sammen mer som et psykologisk puslespill enn kjærlighet. Anonymkode: 02fa2...117
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #3 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er på ingen som helst måte en "konkurranse" eller "hvem som er best" argumentasjon, men jeg vil bare frem til et poeng, slik at dere skal forstå litt bedre. Det er ei i klassen min som gang på gang får seg kjæreste. Vi begge er 27 år og går på høyskole. Jeg kjenner henne ikke fryktelig godt, men har hatt noen samtaler med henne her og der. Jeg blir sjokkert og frustrert over at hun gang på gang får seg kjæreste - hun er vel singel kanskje 2 måneder maks før hun finner seg en ny en. Det skal sies at forholdene hennes er langvarige, hun var med en fyr i 3 år før det ble slutt. 2 måneder etter fant hun seg en ny. Før dette har hun også hatt andre kjærester (ei annen jeg kjenner i klassen fortalte meg at hun er en forholdsjente). Denne jenta er ekstremt kald og følelsesløs. Det er så vidt at du får frem et smil fra henne, med mindre du sier noe som virkelig er morsomt. Hun er også ganske streng, og du må nærmest gå rundt henne på eggeskall før hun kan eksplodere. Hun blir veldig fort sur av minste ting, og hun er ekstremt seriøs og alvorlig av seg. Hun er heller ikke noe som helst artig å være med, og gjør absolutt ingenting ut av seg på et vors for eksempel. Bare sitter der og hører på alle andre. Hun er flink til å kritisere og dømme andre. Hun krever respekt men gir lite av det selv: såvidt hun ser på deg når hun skal hilse, flere ganger hun bare går uten å si hade. Hun starter aldri en samtale med mindre du selv starter, og det kan være musestille når man er med henne fordi hun rett og slett ikke prater. Hun er også ekstremt kjedelig. Hun er dog veldig flink til å lytte når du vil prate med henne om noe, og gir gode tips og råd om problemer og hjelp til ting du vil ha hjelp til. Hun er også kjempe rutinert og er opptatt av viktige ting i livet. Men hun er veldig følelsesløs og ser ikke ut til å bry seg om noen er snill med henne, hun har rett og slett ingen emotions. Kommer noen med masse komplimenter til henne og roser henne, vil hun fortsatt sitte der og være sur og ikke ha noe som helst takknemlighet. Det er også en ting til, som jeg ville nevne, men jeg vet at utseende ikke har så mye å si til slutt, og at man ikke kan "dømme" noen på grunn av det. Men før noen nevner noe om utseende, så ville jeg bare nevne at hun ikke ser bra ut i det hele tatt. Ikke for å være frekk, men for å komme frem til et poeng. Og jeg fatter aldri hvordan det er mulig at noen gutter vil ha noe med henne å gjøre..? Altså, driver hun å endrer personlighet når hun møter gutter, eller hva er greia? Jeg som er ganske sprudlendes, har mye energi, er veldig positiv, har aldri klart å skaffe meg noe kjæreste på nærmest 6 år. Det er ingen av de jeg har holdt på med som vil ha noe langvarig forhold med meg. Men hun ser ut til å klare det hele tiden... Jeg blir ekstremt sjokkert? Jeg har merket i det siste at de jentene som er mer reservert, litt kjedelig, ikke gjør så mye ut av seg, er humor-løse og følelsesløse, av en eller annen grunn er de som alltid får seg kjæreste. Kanskje det kan ha noe med at hun er flink til å manipulere å gjøre? Hun er faktisk det, og kan få deg til å endre synspunkt på flere ting om hun vil det. Kanskje det kommer av at hun er flink til å prate, når hun først prater? Noen som har opplevd det samme? Hva tror dere det kommer av? Jeg trodde aldri i mitt liv at en slik person var i stand til å klare å skaffe seg partnere hele tiden... Anonymkode: 4facd...b6a Eh, hvorfor bryr du deg om henne. De menneskene jeg synes er kjedelig klarer jeg ikke å lage 2 setninger om engang. Anonymkode: ecace...929 5 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #4 Skrevet 26. mai 2022 Sitter faktisk med samme erfaring. Det er gjerne de som er litt kalkulerende som får kjæreste. Merkelig! Og så kjenner jeg ei som nesten kan beskrives som venninnen din (hun er ikke min venninne altså, for jeg klarer ikke sånne mennesker, men jeg kjenner henne og har gått på skole med henne). Hun får seg nye kjærester så lett som bare det, forholdene varer i 2-3 år, så singel kort tid, så ny. Og virker som kjærestene er skikkelig kjernekarer også. Anonymkode: 12e60...7a4 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #5 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eh, hvorfor bryr du deg om henne. De menneskene jeg synes er kjedelig klarer jeg ikke å lage 2 setninger om engang. Anonymkode: ecace...929 Må da få lov til å bry meg om det jeg vil bry meg om. Bryr meg som regel ikke om henne, men mer om det store bildet av selve problemstillingen jeg kom med. TS. Anonymkode: 4facd...b6a
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #6 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sitter faktisk med samme erfaring. Det er gjerne de som er litt kalkulerende som får kjæreste. Merkelig! Og så kjenner jeg ei som nesten kan beskrives som venninnen din (hun er ikke min venninne altså, for jeg klarer ikke sånne mennesker, men jeg kjenner henne og har gått på skole med henne). Hun får seg nye kjærester så lett som bare det, forholdene varer i 2-3 år, så singel kort tid, så ny. Og virker som kjærestene er skikkelig kjernekarer også. Anonymkode: 12e60...7a4 Jepp, akkurat det samme her. Hun jeg prater om får seg ordentlige menn hele tiden. TS. Anonymkode: 4facd...b6a
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #7 Skrevet 26. mai 2022 Kanskje hun vise mer følelser for han? Og da føles det mer eksklusivt, liksom? Fordi han får en side ved henne som andre ikke får, hun er ikke lett å imponere osv. Tror det er en spesiell type menn som liker dette, da. Hater uttrykket men "jegere" da, de som liker hard to get damer er åså sånn. Høres dette tullete ut eller er det noe? 😄 Jeg har tenkt det. Anonymkode: 03b8b...69d 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #8 Skrevet 26. mai 2022 Har hun store pupper? Det er fasiten. Anonymkode: 8295f...bb6 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #9 Skrevet 26. mai 2022 Jeg vil tro hun er annerledes når du blir kjent med henne. Og menn har en annen måte å tilnærme seg en kvinne på. Jeg vil tippe at alt det du ser, ser ikke kjæresten hennes. For alt du vet kan hun jo være en kjempejente bare du kommer innenfor skallet hennes. Hadde hun vært alt det du sier, hadde hun ikke vært en forholdsjente. Anonymkode: c591b...c22 8
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #10 Skrevet 26. mai 2022 Å gå seg kjæreste som jente er verdens enkleste sak, dersom man bare er litt realistisk i forhold til hvilken type menn man kan få. Anonymkode: 3ca46...ac6 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #11 Skrevet 26. mai 2022 Dette handler vel kanskje mest om den typen partnere hun er villig til å ha? Hvis man er villig til å plukke fra nederste hylle er det ikke vanskelig å bytte ut en kjæreste med en ny en hele tiden. Anonymkode: 9c8ad...98a
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #12 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å gå seg kjæreste som jente er verdens enkleste sak, dersom man bare er litt realistisk i forhold til hvilken type menn man kan få. Anonymkode: 3ca46...ac6 Har vel opplevd det totalt motsatte jeg, både møtt på "fuckboys" og også seriøse og gode menn. Aldri fått det til å fungere. TS. Anonymkode: 4facd...b6a
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #13 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Dette er på ingen som helst måte en "konkurranse" eller "hvem som er best" argumentasjon, men jeg vil bare frem til et poeng, slik at dere skal forstå litt bedre. Det er ei i klassen min som gang på gang får seg kjæreste. Vi begge er 27 år og går på høyskole. Jeg kjenner henne ikke fryktelig godt, men har hatt noen samtaler med henne her og der. Jeg blir sjokkert og frustrert over at hun gang på gang får seg kjæreste - hun er vel singel kanskje 2 måneder maks før hun finner seg en ny en. Det skal sies at forholdene hennes er langvarige, hun var med en fyr i 3 år før det ble slutt. 2 måneder etter fant hun seg en ny. Før dette har hun også hatt andre kjærester (ei annen jeg kjenner i klassen fortalte meg at hun er en forholdsjente). Denne jenta er ekstremt kald og følelsesløs. Det er så vidt at du får frem et smil fra henne, med mindre du sier noe som virkelig er morsomt. Hun er også ganske streng, og du må nærmest gå rundt henne på eggeskall før hun kan eksplodere. Hun blir veldig fort sur av minste ting, og hun er ekstremt seriøs og alvorlig av seg. Hun er heller ikke noe som helst artig å være med, og gjør absolutt ingenting ut av seg på et vors for eksempel. Bare sitter der og hører på alle andre. Hun er flink til å kritisere og dømme andre. Hun krever respekt men gir lite av det selv: såvidt hun ser på deg når hun skal hilse, flere ganger hun bare går uten å si hade. Hun starter aldri en samtale med mindre du selv starter, og det kan være musestille når man er med henne fordi hun rett og slett ikke prater. Hun er også ekstremt kjedelig. Hun er dog veldig flink til å lytte når du vil prate med henne om noe, og gir gode tips og råd om problemer og hjelp til ting du vil ha hjelp til. Hun er også kjempe rutinert og er opptatt av viktige ting i livet. Men hun er veldig følelsesløs og ser ikke ut til å bry seg om noen er snill med henne, hun har rett og slett ingen emotions. Kommer noen med masse komplimenter til henne og roser henne, vil hun fortsatt sitte der og være sur og ikke ha noe som helst takknemlighet. Det er også en ting til, som jeg ville nevne, men jeg vet at utseende ikke har så mye å si til slutt, og at man ikke kan "dømme" noen på grunn av det. Men før noen nevner noe om utseende, så ville jeg bare nevne at hun ikke ser bra ut i det hele tatt. Ikke for å være frekk, men for å komme frem til et poeng. Og jeg fatter aldri hvordan det er mulig at noen gutter vil ha noe med henne å gjøre..? Altså, driver hun å endrer personlighet når hun møter gutter, eller hva er greia? Jeg som er ganske sprudlendes, har mye energi, er veldig positiv, har aldri klart å skaffe meg noe kjæreste på nærmest 6 år. Det er ingen av de jeg har holdt på med som vil ha noe langvarig forhold med meg. Men hun ser ut til å klare det hele tiden... Jeg blir ekstremt sjokkert? Jeg har merket i det siste at de jentene som er mer reservert, litt kjedelig, ikke gjør så mye ut av seg, er humor-løse og følelsesløse, av en eller annen grunn er de som alltid får seg kjæreste. Kanskje det kan ha noe med at hun er flink til å manipulere å gjøre? Hun er faktisk det, og kan få deg til å endre synspunkt på flere ting om hun vil det. Kanskje det kommer av at hun er flink til å prate, når hun først prater? Noen som har opplevd det samme? Hva tror dere det kommer av? Jeg trodde aldri i mitt liv at en slik person var i stand til å klare å skaffe seg partnere hele tiden... Anonymkode: 4facd...b6a Du er sprudlende, positiv og har mye energi? Høres ut som femåringen min. Kanskje menn synes du virker masete? Anonymkode: 72248...55f 6
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #14 Skrevet 26. mai 2022 Men husk at dette kun er din oppfatning av henne. Når hun har så lange forhold, tipper jeg at hun verken oppfattes som følelsesløs, kald, kjedelig og streng av de hun er sammen med. Regner med at du ikke er så mye sammen med henne på privaten, ut fra hvordan du beskriver henne. Så det kan tenkes at hun er helt annerledes på privaten enn i skole-sammenheng. Og om du likevel skulle være en del sammen med henne på privaten, bør du spørre deg selv om hvorfor du er så mye sammen med henne. For det er jo i så fall noe du velger, og ikke noe du må. Jeg har ei venninne som jeg vet oppfattes som streng, kjedelig og hard av noen mennesker i visse sammenhenger der hun ikke er trygg nok til å være seg selv 100%. Men i realiteten er hun raus, et skikkelig følelsesmenneske, åpen, ei du kan prate om med alt du vil, varm, ei som finner på masse morsomme ting, omsorgsfull og morsom dame. Anonymkode: 695c3...956 7 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #15 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette handler vel kanskje mest om den typen partnere hun er villig til å ha? Hvis man er villig til å plukke fra nederste hylle er det ikke vanskelig å bytte ut en kjæreste med en ny en hele tiden. Anonymkode: 9c8ad...98a Og hvor leser du at denne dama plukker menn fra nederste hylle? Bare fordi hun har ulik personlighet enn TS? Anonymkode: 72248...55f 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #16 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er sprudlende, positiv og har mye energi? Høres ut som femåringen min. Kanskje menn synes du virker masete? Anonymkode: 72248...55f Synes ikke jeg er det i alle fall. Maser aldri på menn, dobbelt-tekster aldri, har heller aldri vært den som tar kontakt først hver gang. Er ikke slik at jeg hopper og danser når jeg er med menn, akkurat. Mente bare at jeg har mye energi, jeg prater og ler og smiler. TS. Anonymkode: 4facd...b6a 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #17 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og hvor leser du at denne dama plukker menn fra nederste hylle? Bare fordi hun har ulik personlighet enn TS? Anonymkode: 72248...55f Jeg skrev ikke at hun plukker menn fra nederste hylle. Jeg skrev "hvis man". Det er helt legitimt å anta at man ikke konsekvent finner de beste eksemplarene dersom man bytter menn ofte, helt uavhengig av hvem og hvordan denne jenta er. Anonymkode: 9c8ad...98a 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #18 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Synes ikke jeg er det i alle fall. Maser aldri på menn, dobbelt-tekster aldri, har heller aldri vært den som tar kontakt først hver gang. Er ikke slik at jeg hopper og danser når jeg er med menn, akkurat. Mente bare at jeg har mye energi, jeg prater og ler og smiler. TS. Anonymkode: 4facd...b6a Men ts. Du kjenner henne jo ikke. Du har tilegnet hennes en masse negative egenskaper basert på hvordan du oppfatter henne. Mennesker har forskjellige måter å tilnærme seg andre på. Man kan egentlig ikke vite hvordan et annet menneske er før man kjenner dem godt. Du har bare observert henne utenfra. Antagelig har hun dybde du ikke ser. Jeg tror ofte det er litt tilfeldig hvordan noen lett får seg kjæreste, andre ikke. Det er ingen enkel fasit. Men vit at menn ofte ser kvinner på en annen måte enn kvinner ser kvinner. Anonymkode: c591b...c22 4 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #19 Skrevet 26. mai 2022 Men det er jo ingen som vil være sammen med en som knapt snakker eller smiler, ikke har humor, bare sitter der, vanskelig å kommunisere med, er kjedelig, stygg og eksplosiv. Da hadde hun ikke fått langvarige forhold da. Så noe må det jo være du ikke ser. Kanskje hun er anderledes blant venner og kjente? Ikke alle blir bestevenn med studievennene sine, noen er der utelukkende for å studere. Eller tenker du at fasiten for å få kjæreste er å være stygg, sint og kjedelig? Anonymkode: 3ef8c...941 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #20 Skrevet 26. mai 2022 24 minutter siden, AnonymBruker said: Må da få lov til å bry meg om det jeg vil bry meg om. Bryr meg som regel ikke om henne, men mer om det store bildet av selve problemstillingen jeg kom med. TS. Anonymkode: 4facd...b6a 21 minutter siden, AnonymBruker said: Jepp, akkurat det samme her. Hun jeg prater om får seg ordentlige menn hele tiden. TS. Anonymkode: 4facd...b6a 12 minutter siden, AnonymBruker said: Har vel opplevd det totalt motsatte jeg, både møtt på "fuckboys" og også seriøse og gode menn. Aldri fått det til å fungere. TS. Anonymkode: 4facd...b6a Så det at denne dama - som du egentlig ikke kjenner men har mange meninger om - det at hun får seg kjærester opplever du som en "problemstilling". Hvorfor er det et problem at hun får seg kjæreste? Bare fordi du ikke får det til? Hva har hun med dine kjæresteopplegg å gjøre? Anonymkode: d0f48...d57 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå