Gå til innhold

Muggsopp - hvem har mest kompetanse på dette? (Syk ungdom, villig til å betale hva som helst)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som oversensitivering. Kroppen hans fikk en for høy dose av et allergen og nå forsøker kroppen hans å beskytte seg ved å reagere på "alt", også ting han ikke egentlig er allergisk mot. En forenklet sammenligning er hvis du tenker deg at du er på konsert og står litt for nær høyttalerene, så vil du antagelig reagere på høye lyder den neste tiden.

Anonymkode: 11af1...357

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei ts. Du vet sikkert ikke at muggsopp finnes i sitronsyre? Altså konserveringsmiddelet E330 er sitronsyre og det er laget av muggsopp! Jeg er allergisk mot sitronsyre (og for mye sitrus, syre osv.) og blir trøtt og mister energi, (sovner ubeleilig), mister konsentrasjonen, hovner opp, spesielt i armer og ben. Jeg får utslett og kløe og blir rød i øynene. Jeg spiser mest mulig ren mat som jeg lager selv og prøver så godt jeg kan å holde meg unna sitronsyre. Og har man pollenallergi så blir det borte hvis man holder seg unna sitronsyre. Det er mange som er allergiske mot nettopp E330 uten å være klar over det en gang! Så jeg oppfordrer dere til å slutte med sitronsyre  så godt det lar seg gjøre. Det finnes desverre i veldig mange matvarer og kan ha andre navn og varianter. Noen matprodusenter produserer økologiske produkter og  der er det som oftest ikke sitronsyre tilsatt. Men du må lese på innholdsfortegnelsen. Se nærmere på en svensk side på Facebook som heter:Fri från allergi gjennom at undvika E 330- Citronsyra. Den har 23388 medl.!! og er en fin side. Lykke til!😀

Anonymkode: d12ce...fea

AnonymBruker
Skrevet

Skolens verneombud?!?! 

Anonymkode: 944fb...1e0

AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange og gode svar!

Skolens verneombud mente dette ikke var hans område. Men vi fikk medhold av fylkesmann, da skolen ikke ville ta tak i dette.

Gikk på kortisonspray første året. Går fast på en ny type ceterizine.

Prednisinol? Hva er dette?

Etter de begynte å sikte mot ME diagnose, er det lite oppfølging i forhold til allergi. Spesialist mener det var muggsopp som gjorde han syk, men ikke er det som gjør han syk lengre 

Skal sjekke Balderklinikken.

Dere som anbefaler utlandet? Hvilke land er langt fremme på dette? Har så vidt vært litt i kontakt med tyske spesialister, pga familiebånd dit.

Anonymkode: 5ca3b...b22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...