Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!! Jeg tok en abort (medisinsk) 25.april.. 29. hadde jeg og samboer ubeskyttet (klarte ikke dy oss) og jeg måtte teste etter 4 uker for å se om jeg fortsatt er gravid. Noe jeg tviler på. Jeg tok testen idag tidlig og den var negativ, men SÅ etter to timer er den svak positiv (rfsu test)…. Kan jeg ha blitt gravid på nytt? Eller falsk? Noen erfaringer??E678802C-60F0-482C-AF9A-BEB830EE22D0.thumb.jpeg.bb63b313e1d0f9133d44e303b900f62d.jpeg

Anonymkode: f8e75...626

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei!! Jeg tok en abort (medisinsk) 25.april.. 29. hadde jeg og samboer ubeskyttet (klarte ikke dy oss) og jeg måtte teste etter 4 uker for å se om jeg fortsatt er gravid. Noe jeg tviler på. Jeg tok testen idag tidlig og den var negativ, men SÅ etter to timer er den svak positiv (rfsu test)…. Kan jeg ha blitt gravid på nytt? Eller falsk? Noen erfaringer??E678802C-60F0-482C-AF9A-BEB830EE22D0.thumb.jpeg.bb63b313e1d0f9133d44e303b900f62d.jpeg

Jeg vil tro det er hcg som fortsatt sitter igjen etter aborten.. Det kan henge igjen i kroppen en stund etter abort. 

Anonymkode: ce023...e7c

• Liker 2
Skrevet

Pluss at du skal ikke lese av en test etter 2 timer. Tror det er 5-10 min

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har også små stikninger i magen- og hard mage… har det noe å si?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har også små stikninger i magen- og hard mage… har det noe å si?

Jeg hadde plager etter medisinsk abort i 2-3 måneder. Var riktig nok tvillinger i magen og tok tid før alt var ute. Vent noen uker til å se om testen er sterkere da. 

Anonymkode: dd657...b47

AnonymBruker
Skrevet

4 dager etter en provosert abort så har dere ubeskyttet sex. Gratulerer med å ta gode valg her i livet! 

Anonymkode: c9036...b39

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Men kan det skje? At jeg er gravid allerede etter 4 uker?! Noen opplevd dette?😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor i alle dager tok du abort for så å ha ubeskyttet sex igjen etterpå? For spenningen?

Anonymkode: 64c96...776

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor i alle dager tok du abort for så å ha ubeskyttet sex igjen etterpå? For spenningen?

Det kan være mange årsaker det. Sykt barn for eksempel?!!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Slapp av nå, abort er ikke så ille for alle.

Anonymkode: 8c8b3...b3d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det kan være mange årsaker det. Sykt barn for eksempel?!!

Det kan ha vært en missed abortion. Jeg har hatt fire medisinske aborter på grunn av det.

TS, det kan hende du er gravid igjen. Det kan også hende du har hormoner i kroppen fra forrige graviditet. 

Anonymkode: 050a8...b2c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått falsk positiv etter tiden på rfsu. Var ikke gravid. 

Anonymkode: aa992...469

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Ja det er fullt mulig. Det er derfor man skal bruke prevensjon etterpå. 

Anonymkode: cda57...65e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud 🤦‍♀️

Anonymkode: f1d1e...0c2

• Liker 1
Skrevet

Her er det nok bare gammelt hcg som henger igjen etter aborten du tok. Du rekker ikke få eggløsning bare noen dager etter en abort, slimhinnene og alt bløs ut og det tidligere man kan forvente er eggløsning er ca 2 uker etter. Stort sett tar det lenger tid fordi kroppen bruker litt ekstra tid.

Skrevet

Okej. Du får dette til å høres ut som en bagatell. Vet ikke om denne aborten var noe du måtte gjennom pga avvik eller ma,hvis du  gjør dette fordi du ikke gidder å bruke prevansjon så er du stokk dum i hodet rett og slett. Skjerp deg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Rester? 

Anonymkode: 24f3f...853

AnonymBruker
Skrevet
Curlyme skrev (34 minutter siden):

Okej. Du får dette til å høres ut som en bagatell. Vet ikke om denne aborten var noe du måtte gjennom pga avvik eller ma,hvis du  gjør dette fordi du ikke gidder å bruke prevansjon så er du stokk dum i hodet rett og slett. Skjerp deg.

Tror hun/han bare er et troll som er ute etter å provosere. Tipper vedkommende aldri engang har vært gravid 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 57896...2c1

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...