Chicken Salsa Skrevet 26. mai 2022 #1 Skrevet 26. mai 2022 (endret) Fjernet visdomstanna kirurgisk for en måned siden og har fortsatt veldig vondt, typ våkner midt på natta av smerter. Vært hos tannlegen fem ganger, men virker ikke som de tar meg helt på alvor. Først i går prøvde jeg en ny tannlege, og da viste det seg at det var en stor bit av tanna som fortsatt lå igjen nedi kjeven. Aldri hørt om dette før.. Fikk heller ingen beskjed om at de lot det være igjen en bit nedi der, men heller at hele tanna var ute. Så har noen av dere erfart eller hørt om noen som ikke fikk hele visdomstanna fjernet? Og evt hvorfor? Endret 26. mai 2022 av Chicken Salsa
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #2 Skrevet 26. mai 2022 De fikk ikke ut hele tanna til meg, den ligger der ennå. Er 20 år siden nå. Men jeg har ikke hatt noe problem med det siden, så åpenbart de må gjøre noe hos deg tenker jeg? Anonymkode: b8b99...b7c
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #3 Skrevet 26. mai 2022 Det utføres av og til koronektomi, der man fjerner den anatomiske kronen og med hensikt lar roten stå igjen, fordi fjerning av roten i gitte tilfeller kan medføre nerveskade. Om det er etterlatt noe av roten, enten fordi rotspissen ble værende igjen fordi den knakk eller gjort med overlegg, er det uansett vanlig å informere pasienten om dette. Anonymkode: 4ce92...de4 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #4 Skrevet 26. mai 2022 Du må be tannlegen henvise deg til kjevekirurg ASAP Anonymkode: 4c204...6ce
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #5 Skrevet 26. mai 2022 Dette skjedde med meg for ca 30 år siden. Tannlegen hadde problem med å få ut visdomstanna nede. Han knuste den og tok den ut. Holdt på ca over en halv time. Var skikkelig vondt etterpå, noe som en regna med. Men det grodde ikke bra etterpå. Var stadig hoven bak og hadde vondt. Tannlegen gjorde ingenting. Flytta og fikk nye tannlege noen år etterpå. Da var det enda ikke bra. Han tok flere bilder og fant en bit av tanna nedi der. Han var sjokkert at ikke min tidligere tannlege så dette når han la bitene sammen av tanna. Ble henvist den gang til tannlege på sykehuset for og operere den ut, lå veldig dypt. Spesialisten viste meg etterpå hvordan den så ut. Den var en veldig spiss rest som lå der og ikke rart jeg hadde vondt hele tiden. Ble helt bra etterpå. Anonymkode: 14727...802
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #6 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette skjedde med meg for ca 30 år siden. Tannlegen hadde problem med å få ut visdomstanna nede. Han knuste den og tok den ut. Holdt på ca over en halv time. Var skikkelig vondt etterpå, noe som en regna med. Men det grodde ikke bra etterpå. Var stadig hoven bak og hadde vondt. Tannlegen gjorde ingenting. Flytta og fikk nye tannlege noen år etterpå. Da var det enda ikke bra. Han tok flere bilder og fant en bit av tanna nedi der. Han var sjokkert at ikke min tidligere tannlege så dette når han la bitene sammen av tanna. Ble henvist den gang til tannlege på sykehuset for og operere den ut, lå veldig dypt. Spesialisten viste meg etterpå hvordan den så ut. Den var en veldig spiss rest som lå der og ikke rart jeg hadde vondt hele tiden. Ble helt bra etterpå. Anonymkode: 14727...802 Å fy fa●● Anonymkode: 71de2...b0f
Chicken Salsa Skrevet 26. mai 2022 Forfatter #7 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette skjedde med meg for ca 30 år siden. Tannlegen hadde problem med å få ut visdomstanna nede. Han knuste den og tok den ut. Holdt på ca over en halv time. Var skikkelig vondt etterpå, noe som en regna med. Men det grodde ikke bra etterpå. Var stadig hoven bak og hadde vondt. Tannlegen gjorde ingenting. Flytta og fikk nye tannlege noen år etterpå. Da var det enda ikke bra. Han tok flere bilder og fant en bit av tanna nedi der. Han var sjokkert at ikke min tidligere tannlege så dette når han la bitene sammen av tanna. Ble henvist den gang til tannlege på sykehuset for og operere den ut, lå veldig dypt. Spesialisten viste meg etterpå hvordan den så ut. Den var en veldig spiss rest som lå der og ikke rart jeg hadde vondt hele tiden. Ble helt bra etterpå. Anonymkode: 14727...802 Ågud, høres ganske likt ut som min historie så langt. Blitt henvist til spesialist, så får satse på at hun finner ut av det.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #8 Skrevet 29. juni 2023 Hvis noen av dere som gjennomgikk dette tilfeldigvis ser dette, eller om noen har opplevd lignene... jeg trenger litt råd. Jeg gjennomgikk en koronektomi torsdag for en uke siden. Jeg har ekstreme smerter som kommer og går. Har brukt mye smertestillende, men føler ikke jeg kan bruke mye mer nå... jeg ser en spiss stikke opp der de fjernet tannen.. forstod på tannlegen den kan komme opp etterhvert. Men er det normalt etter en uke? Jeg har smerter som gjør at jeg ikke kan gape, spiser bare flytende/ myk mat. Det stråler opp over halve ansiktet, kjeven og hodet. Anonymkode: d773a...22c
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #9 Skrevet 29. juni 2023 Ta heller kontakt med tannlegen, enn å spørre her? Anonymkode: 5fe4a...921
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #10 Skrevet 29. juni 2023 Jeg har fjernet to visdomstenner som måtte knekkes for at de skulle komme ut. Jeg fikk beskjed om at det alltid var en liten risiko for at noe lå igjen og vedr smerter ol så fikk jeg gratis sjekk hos tannlegen etterpå. Anonymkode: 09781...b31
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #11 Skrevet 29. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ta heller kontakt med tannlegen, enn å spørre her? Anonymkode: 5fe4a...921 Ringte tannlegen for et par dager siden. Han spurte om jeg følgte de rådene ang. Antibiotikakur og munnskyllevann. Ønsket en sjekk, men jeg er på ferie så kommer meg ikke hjem med det første... må evt. Oppsøke en klinikk her jeg er.. men håper liksom hver dag at smertene skal bli bedre. Men er det evt en bit som er igjen som kan være smertefull da? Jeg har pr nå ikke tegn på infeksjon, men stikker litt tann opp av tannkjøttet... Anonymkode: d773a...22c
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2023 #12 Skrevet 29. juni 2023 Når jeg tok mine visdomstenner knuste jeg pine og blandet med youghurt i en uke, så vondt var det å få i seg mat at jeg levde på flytende. Etter det måtte jeg ta pine daglig i to uker, altså tre uker tilsammen. Anonymkode: 09781...b31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå