Gå til innhold

Dritt lei av kollega, skal jeg holde ut et år til?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber tett med en kollega, der vi ofte får samlede tilbakemeldinger. Jeg er personlig opptatt av å gjøre en god jobb, og trodde i starten at h*n også var det. Høres veldig bra ut det kollegaen sier, om egne ideer og fokus.

Tilbakemeldinger h*n har fått siste 2 mnd:

- Fikk for lite oppfølging av teamet. Av den ene personen fikk jeg ikke noe av avtalt oppfølging.

-Tror h er drittlei av jobben. Ser ikke ut til at hun liker å være der.

-Er alltid sent ute til å innkalle til avtalte møter.

- Har en humor som oppleves støtende.

-Virker ofte irritert. 

Jeg elsker jobben min, og sliter med å forlate prosjektet. Leder har blitt informert, og ville i utgangspunktet flytte kollega. Men etter samtale har hun byttet mening, og mener at det er mye urimelige folk. (Kollega er flink å snakke for seg).

Hadde du holdt ut et år til i et sånt samarbeid? Når du vet at du gjør en god og viktig jobb? Ble tilbudt lønnsøkning for å fortsette, men vet ikke om jeg orker å bli assosiert med et slikt menneske.

Anonymkode: 54aab...11b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta kontakt med verneombudet på jobben din. Om denne personen får sånne tilbakemeldinger må noe gjøres. 

Anonymkode: ca25f...e92

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ta kontakt med verneombudet på jobben din. Om denne personen får sånne tilbakemeldinger må noe gjøres. 

Anonymkode: ca25f...e92

Synes det er håpløst at ledelsen ikke reagerer. Har vært tilfeller der kunder har oppsøkt sjefen, fordi de har vært fortvilet over jobben som blir gjort. Og jeg føler på ansvar. Lett å bytte jobb, men da går jo alt jeg har jobbet for nedover.

Hva kan verneombud gjøre? Han er vel på arbeidstakers side? Uansett?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Synes det er håpløst at ledelsen ikke reagerer. Har vært tilfeller der kunder har oppsøkt sjefen, fordi de har vært fortvilet over jobben som blir gjort. Og jeg føler på ansvar. Lett å bytte jobb, men da går jo alt jeg har jobbet for nedover.

Hva kan verneombud gjøre? Han er vel på arbeidstakers side? Uansett?

Nei - jeg har som verneombud vært med og fått en arbeidstaker til å innse at vedkommende stilte helt urimelige krav til arbeidsgiver og at kanskje vår arbeidsplass ikke var riktig sted for vedkommende. 

Anonymkode: e14e8...197

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

men vet ikke om jeg orker å bli assosiert med et slikt menneske.

Du snakker jo om henne som om hun frastøtende, selv om det du lister opp ikke er helt uvanlig.  Jeg har også en kollega som er 1. irritert 2. kjeder seg 3 slenger dritt og sier utrolig frekke ting. Hun liker ikke meg, og jeg liker ikke henne. Men jeg er proff, og jeg må si hei og snakke til henne, og være høflig. Sånn er det på jobb. :P

Jeg synes at det virker som du misliker henne basert på hennes personlighet og at hun dermed er så forferdelig at du ikke vil assosieres med henne, det er jo helt ekstremt. Høres ut som du snakker om en terrorist. 

Jeg tenker at du søker ny jobb, og krysser fingerende på at du takler bedre neste gang å ha en kollega som du ikke liker. For det kan jeg nesten garantere at du vil få.

AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (På 26.5.2022 den 14.30):

Du snakker jo om henne som om hun frastøtende, selv om det du lister opp ikke er helt uvanlig.  Jeg har også en kollega som er 1. irritert 2. kjeder seg 3 slenger dritt og sier utrolig frekke ting. Hun liker ikke meg, og jeg liker ikke henne. Men jeg er proff, og jeg må si hei og snakke til henne, og være høflig. Sånn er det på jobb. :P

Jeg synes at det virker som du misliker henne basert på hennes personlighet og at hun dermed er så forferdelig at du ikke vil assosieres med henne, det er jo helt ekstremt. Høres ut som du snakker om en terrorist. 

Jeg tenker at du søker ny jobb, og krysser fingerende på at du takler bedre neste gang å ha en kollega som du ikke liker. For det kan jeg nesten garantere at du vil få.

Din tolking. Hyggelig person, som jeg gjerne assosieres med utenom jobb. Men trist å jobbe med noen som har mistet gutsen og viljen til å gjøre en god jobb. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Din tolking. Hyggelig person, som jeg gjerne assosieres med utenom jobb. Men trist å jobbe med noen som har mistet gutsen og viljen til å gjøre en god jobb. 

vil du assosieres med henne? Det er jo en stor forskjell å ikke ville assosieres med noen ( Da er det ille ) og å synes at det er trist å jobbe med noen. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde gitt det til over sommerferien, og tatt en ny prat med sjefen da. Om at du gjerne ønsker å bli, men at da må hun ordne med ny partner. 

Anonymkode: 795f0...be0

AnonymBruker
Skrevet

Bare skift jobb. Du har en elendig arbeidsgiver som er villig til å "ofre" gode arbeidstakere for dårlige. Dersom du har ambisjoner og mål i karrieren din, så kommer du ikke til å ha noen fremtid i en arbeidsplass der arbeidsgiver ikke prioriterer og setter pris på de gode arbeidstakerne. 

Anonymkode: c8e5c...497

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.5.2022 den 11.02):

Jobber tett med en kollega, der vi ofte får samlede tilbakemeldinger. Jeg er personlig opptatt av å gjøre en god jobb, og trodde i starten at h*n også var det. Høres veldig bra ut det kollegaen sier, om egne ideer og fokus.

Tilbakemeldinger h*n har fått siste 2 mnd:

- Fikk for lite oppfølging av teamet. Av den ene personen fikk jeg ikke noe av avtalt oppfølging.

-Tror h er drittlei av jobben. Ser ikke ut til at hun liker å være der.

-Er alltid sent ute til å innkalle til avtalte møter.

- Har en humor som oppleves støtende.

-Virker ofte irritert. 

Jeg elsker jobben min, og sliter med å forlate prosjektet. Leder har blitt informert, og ville i utgangspunktet flytte kollega. Men etter samtale har hun byttet mening, og mener at det er mye urimelige folk. (Kollega er flink å snakke for seg).

Hadde du holdt ut et år til i et sånt samarbeid? Når du vet at du gjør en god og viktig jobb? Ble tilbudt lønnsøkning for å fortsette, men vet ikke om jeg orker å bli assosiert med et slikt menneske.

Jeg hadde ikke orket. 

Anonymkode: 59aa8...75b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...