Gå til innhold

Hva tenker dere Nå om de som reiste på ferie i 2020/21?

Peachly

Anbefalte innlegg

Det var så mye kritikk av folk som reiste på mer eller mindre nødvendige turer, eller ferie. Hva tenker dere om de nå? Forskjell på om de tok karantene eller ikke? Kjenner noen som gjorde det og jeg synes det er helt greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bryr meg ikke om hva folk måtte mene om meg. Nå dro ikke jeg på noen ferie, men jeg forlot kommunen, dro til Oslo og gikk turer der. Var helt uaktuelt å bli i hjemkommunen hele tiden på ubestemt tid. Jeg liker å flytte på meg og det fortsatte jeg med. Tok buss og T-bane. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke noe spesielt om det. Noen reiste og mange ikke. Selv reiste jeg ikke men alt styret med koronahotell var til tider lite gjennomtenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Reiste selv 2021. Folk får mene hva de vil. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Tenker fortsatt at det var egoistisk å reise på unødvendige reiser og da mener jeg ikke de som måtte reise av forskjellige grunner, men de som bare måtte reise på ferie utenfor Norge når det sto på som verst og vi ikke hadde vaksine enda.
Det at noen reiste på unødvendige reiser og fikk korona selv tenker jeg ikke på for det visste de godt at de kunne få på reiser og likevel valgte de helt selv å ta den sjansen, men det at noen risikerte å smitte andre uskyldige som holdt seg borte fra utenlandsferie og ikke var vaksinert enda og ble skikkelig syk på grunn av noen som kom fra ferie fra utlandet som ikke en gang gadd å sitte i karantene etter turen smittet de. Det gjør meg fortsatt forbanna å tenke på.

Heldigvis reiste de fleste på Norgesferie i den tiden, og det synes jeg var bra. At folk støttet sitt eget land under pandemien. 

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det er helt innafor. Tenker heller dårlig om alle hobby koronapolitiene rundt omkring som ringte politiet dersom Ola Nordmann hadde flere enn 5 gjester en lørdagskveld.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker ikke noe spesielt om det, det var helt ok å gjøre det som var lov!

Det jeg reagerte på var folk som ikke hadde tatt høyde for at de kunne bli smittet på ferie og ikke hadde satt seg inn i reglene til landet de var på ferie i ang smitte, og deretter klagde i pressen osv. Man måtte jo kunne ta høyde for at muligheten for å bli smittet på ferie var til stede.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peachly skrev (På 26.5.2022 den 10.10):

Det var så mye kritikk av folk som reiste på mer eller mindre nødvendige turer, eller ferie. Hva tenker dere om de nå? Forskjell på om de tok karantene eller ikke? Kjenner noen som gjorde det og jeg synes det er helt greit

Vi fikk ialle fall to nye smittetopper vi  kunne ha sluppet. Kansje kunne vi sluppet unna 3. vaksine dose og noe dødsfall.

Så jeg håper det var verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Tja, jeg reiste ikke selv, og tenkte vel ikke så godt om de som dro. Det kan jo ha vært en grunn for restriksjonene, som at noen reiste før vi hadde fått vaksiner og bidro til mer smitte når de kom hjem igjen.

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det ble mest komisk. "Unødvendige" reiser? Hvem skal bestemme hva som er andres nødvendige reiser?

Jeg reiste endel i forbindelse med jobb selv, og overalt rundt meg var det småbarnsfamilier og tanter og besteforeldre som åpenbart ikke var på jobb. De skulle sikkert besøke familie, og mener selvfølgelig selv at deres reise var nødvendig.

Selv kunne jeg ikke brydd meg mindre om folk skulle i begravelse eller på sydentur. Jeg skulle likt å vite hva korona-hysterikerne definerer som "nødvendig" reise. Det må jo i så fall være de som fraktet vaksiner og medisinsk personell. Alt annet er jo unødvendig. Eller?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...