Gå til innhold

Noen som følger med på markedet på Nesoddtangen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drømmer om å flytte dit, dog ikke før om et par år... Men er nysgjerrig på markedet. Hvor mye rift er det om boligene der, og går det mye over takst? Tenker spesifikt på rekkehus i området rundt Tangen / ikke så langt fra båten... Ser de ligger på 5,5-7 mill ca, ettersom hvor mye oppussing som må til. Noen som har kjøpt/vært i budkriger i det siste? Takk 🌸

Anonymkode: 6ec85...a9f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvem vil bo der?

Anonymkode: 70d34...f92

AnonymBruker
Skrevet

Rekkehusene i nærheten av Tangen er superpopulære og har hatt en enorm prisøkning de siste årene. De som kostet 3 mill for bare noen år siden går nå for over 7. 

Jeg mener de er overpriset, men beliggenheten er jo gull for dem som vil bo på Nesodden, kanskje særlig med barn. Jeg tipper prisveksten vil fortsette å galoppere. 

Anonymkode: d2504...e15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvem vil bo der?

Anonymkode: 70d34...f92

Veldig mange. ;) 

• Liker 4
Skrevet

Stor rift om de fleste eiendommene på Nesoddtangen. Har vært en veldig økning siste året/årene (?). Reportasje om dette i Amta for litt siden. Ikke rart… så landlig, sjønært, men 25 min fra Oslo 

• Liker 1
Skrevet

Nesodden har hatt den største prisveksten i 2022 og har vel egentlig ligget på toppen i flere år nå. Nesodden har jo gått fra et sted der folk hadde hyttene sine, til å bli en liten kommune med mye alternative folk, til. Bærum light slik det er nå. Prisene vil nok bare fortsette å stige, det er fortsatt mange store tomter med fjordutsikt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Flere hus har gått 3-5 millioner over prisantydning. Rekkehusene på Tangen går ca 1 mill over  prisantydning.

Jeg bor her selv og det er jo fantastisk! Vi har alt. 

Anonymkode: 3d3d2...dd8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Et sted må antivaxere bo! 

Anonymkode: b9c01...4b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bor du i Oslo?

Anonymkode: c4276...b44

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er høy vaksinedekning her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er høy vaksinedekning her.

Derfor jeg spurte om den du siterte bodde i Oslo, selve byen har nemlig lavere vaksinedekning enn Nesodden (så det på et kart for ikke så lenge siden)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Derfor jeg spurte om den du siterte bodde i Oslo, selve byen har nemlig lavere vaksinedekning enn Nesodden (så det på et kart for ikke så lenge siden)

Det stemmer.  Dette «alternative» er jo overdrevet og parodiert. Nordre Nesodden hrar høyt utdanningsnivå også. Akademikere og skuespillere om hverandre.

AnonymBruker
Skrevet

Det var det jeg fryktet, da ser det ut til at den drømmen ryker 😢  Søren også, at alle andre har oppdaget det og 😝  Prisene om 2-4 år er vel helt sinnsyke de da...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det var det jeg fryktet, da ser det ut til at den drømmen ryker 😢  Søren også, at alle andre har oppdaget det og 😝  Prisene om 2-4 år er vel helt sinnsyke de da...

Ikke gi opp drømmene for det bygges mye ute på den vakre halvøya vår❤️
Og du må gjerne se litt lengre syd, både øst- og vestsiden. Lengst syd har du Fagerstrand(som en ekte nesodding ikke vil kalle for Nesodden🙈) og her utvikles det mye. Skal ikke se bort fra at det med tiden vil gå båt herfra innom Spro og videre til Oslo. 
Selv bor jeg på Sunnaas som ligger 10 min. med buss fra brygga. Fantastisk utsikt, kort vei til sjøen og til den herlige marka. 
Kan faktisk ikke få skryt nok av dette stedet. Har bare bodd her i 43 år nå så er kanskje litt blendet🤩

Ja det er en kunstnerkommune, men det vaksinesprøytet hører gamledager til. 

Anonymkode: 150b5...598

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns rekkehusene til 6-7 mill.. de som sikkert kosta 3’mill før virker veldig gamle og slitne:: veldig tett på naboer. Man er prisgitt å like å være kliss oppi folk + naboer man faktisk klikker nok med at man ønsker denne ekstreme nærheten 

Anonymkode: b1b28...55f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Syns rekkehusene til 6-7 mill.. de som sikkert kosta 3’mill før virker veldig gamle og slitne:: veldig tett på naboer. Man er prisgitt å like å være kliss oppi folk + naboer man faktisk klikker nok med at man ønsker denne ekstreme nærheten 

Ja, de er gamle (selv om mange er godt oppusset), ikke spesielt store og de ligger tett. Beliggenhet beliggenhet beliggenhet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ikke gi opp drømmene for det bygges mye ute på den vakre halvøya vår❤️
Og du må gjerne se litt lengre syd, både øst- og vestsiden. Lengst syd har du Fagerstrand(som en ekte nesodding ikke vil kalle for Nesodden🙈) og her utvikles det mye. Skal ikke se bort fra at det med tiden vil gå båt herfra innom Spro og videre til Oslo. 
Selv bor jeg på Sunnaas som ligger 10 min. med buss fra brygga. Fantastisk utsikt, kort vei til sjøen og til den herlige marka. 
Kan faktisk ikke få skryt nok av dette stedet. Har bare bodd her i 43 år nå så er kanskje litt blendet🤩

Ja det er en kunstnerkommune, men det vaksinesprøytet hører gamledager til. 

Anonymkode: 150b5...598

Takk ❤️ Nei, det er jo vanskelig å spå hvordan prisene (og vår egenkapital) ser ut når det blir aktuelt å flytte.. Vi kommer nok begge til å jobbe i sentrum, så vil virkelig bo i nærheten av båten, å pendle med buss er uaktuelt. Da må vi nok heller se langs t-banen i oslo (øst), selv om vi begge er vokst opp tett på hav og skog, og er noe vi virkelig ønsker! Eller muligens flytte nærmere Drøbak? 

At man bor tett (med mange barnefamilier) ser jeg faktisk på som noe postitivt, da vi har små barn. Litt leven tåler vi! 

Det er nettopp kunstnermentaliteten som tiltrekker meg (i tillegg til sjø, skog og samhold), syns det høres helt perfekt ut for oss (som er langt ifra noen antivaxxere!).

Takk for erfaringer dere, jeg holder på drømmen litt til ☺️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vis meg et rekkehus som ikke er tett på naboer…

Anonymkode: ba6ef...f19

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Vis meg et rekkehus som ikke er tett på naboer…

Anonymkode: ba6ef...f19

Det er sant - derfor jeg ikke ville bodd i rekkehus i det hele tatt. Har prøvd det. - og aldri igjen:) vi også så positivt på det med tanke på barnefamilier osv. vel.. vi fikk en nabo som røyket på balkongen, og på andre siden en nabo med en sønn som satt å gamet hele natten .. Noen rekkehus er imidlertid bygget i nyere tid, med bedre isolering for støy osv. da kunne jeg vurdert det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...