Gå til innhold

Den verste lærern din på barneskolen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde selv en lærer som ikke tok mobbingen på alvor og sa at det var ikke noe å bry seg om. Selv om jeg ved gjentatte ganger sa ifra fortsatte det. Skolevanskene mine ble heller ikke tatt på alvor.

Jeg husker engstelsen i skolegården når mobbingen plutselig opphørte. Hadde det virkelig skjedd? Dette var på 90-tallet

Flere som har vært i samme situasjon eller har tilsvarende erfaringer?

Anonymkode: 16409...b6f

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å ja. Etter mange år er han fremdeles berykta i byen jeg bor.

Kasta småbarn ut i bassenget som ikke var svømmedyktige. Mobbet elever som han ikke likte, mens han beskyttet de elevene han likte. Dvs. alle som spilte fotball/håndball var helt topp, andre idretter var idiotisk. De stakkarene som ikke drev med sport var selveste bunnskrapet. Han kom også inn i jentedusjen etter gym ( helt opp til 6. klasse da mange av jentene var i puberteten) for å sjekke om de vasket seg ordentlig "der nede", og for å sjekke om vi alle tok på rene truser etter dusj. 

En sann jævel. 

Anonymkode: e19e2...8ee

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

andre elever kunne skrike stygge kallenavn / skjellsord rett i ansiktet på med-elever. De stjal også ting, eller kastet ting som tilhørte andre i dass eller lignende. Uten at lærerne gadd å gjøre noe som helst for å "hindre" sånn oppførsel. De bare fortsatte å lese i avisen sin, eller en bok eller noe. Å late som ingenting (og før eller seinere er jo elevene ferdig med den skolen) og VOILA så er alle disse problemene selvfølgelig ute av verden for godt. I alle fall for lærerne sin del. 

men dersom noen elever forsøkte å klage angående  problematisk oppførsel fra andre elever, så ble de anklaget for å være "pysete" av læreren. "Sånn er livet, det er ikke alle mennesker man kommer godt overens med!" var deres faste refreng.      

Anonymkode: 939d6...9e1

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

andre elever kunne skrike stygge kallenavn / skjellsord rett i ansiktet på med-elever. De stjal også ting, eller kastet ting som tilhørte andre i dass eller lignende. Uten at lærerne gadd å gjøre noe som helst for å "hindre" sånn oppførsel. De bare fortsatte å lese i avisen sin, eller en bok eller noe. Å late som ingenting (og før eller seinere er jo elevene ferdig med den skolen) og VOILA så er alle disse problemene selvfølgelig ute av verden for godt. I alle fall for lærerne sin del. 

men dersom noen elever forsøkte å klage angående  problematisk oppførsel fra andre elever, så ble de anklaget for å være "pysete" av læreren. "Sånn er livet, det er ikke alle mennesker man kommer godt overens med!" var deres faste refreng.      

Anonymkode: 939d6...9e1

Oppfølgingstråden etter dette innlegget bør hvertfall være "De verste foreldrene". Hvor kommer slik oppførsel fra, og hvem oppdrar (eller ikke) slike ufyselige barn? 😵💫

Anonymkode: 407f8...da7

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Voldelig psykopat med sadistiske trekk som var bestevenn med de verste mobberne og slo hardt ned på alle andre, gjerne med vold. Vold i skolegården var finfint så lenge det var mobberne h*n likte som gjorde det, tok noen skikkelig igjen med mobberne ble det ekstrem drama. Kunne gå helt latterlig langt for å stigmatisere og ekskludere mobbeofre for å skjule hva h*n drev med. Brukte også vold mot snille og greie elever. Gjorde barneskolen til et sant helvete.

Endret av Entern
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.5.2022 den 6.23):

Kasta småbarn ut i bassenget som ikke var svømmedyktige. Mobbet elever som han ikke likte, mens han beskyttet de elevene han likte. Dvs. alle som spilte fotball/håndball var helt topp, andre idretter var idiotisk. De stakkarene som ikke drev med sport var selveste bunnskrapet. Han kom også inn i jentedusjen etter gym ( helt opp til 6. klasse da mange av jentene var i puberteten) for å sjekke om de vasket seg ordentlig "der nede", og for å sjekke om vi alle tok på rene truser etter dusj. 

En sann jævel. 

Minner veldig om en lærer jeg selv hadde på barne/ungdomsskolen. Han hadde så mange rettigheter at det var umulig å bli kvitt han. Triste saker.

Anonymkode: 243a3...105

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.5.2022 den 6.23):

En sann jævel. 

Jobber han der enda? Ville klagd til statsforvalteren for å få han sparket. Ville også anmeldt han til politiet.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Den læreren jeg likte best da jeg var barn var også den verste, har jeg innsett i ettertid. Han "kule" læreren som var mer gira på å være kul enn å lære oss ting. Nå var dette bare i fjerde klasse på barneskolen, men uansett..

AnonymBruker
Skrevet

Fred være med henne, hun er død nå og jeg vurderte nermest å gå i begravelsen for å se at hun faktisk var død. Hun kastet kniv gjennom klasserommet så den sto i veggen bakerst. Hun klorte en gutt til blods fordi han sto opp for en annen gutt som fikk kjeft. Vi hadde appelsiner i sekken, hun tålte ikke appelsiner. Så tok en av oss opp appelsinen og hun føk til vinduet for å få frisk luft og nermest hyperventilerte. 

Anonymkode: 8d7ff...9ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En lærer som brukte fysisk og psykisk makt/vold ovenfor elever han ikke likte. Meg inkludert. Skjønner ikke helt hvordan han valgte ut de han ikke likte, for vi var en veldig ulik gjeng. Det som kanskje var noen lunde likt, var at vi alle hadde mer eller mindre dårlig selvtillit, så kanskje det var det som trigget han. Jeg ser han innimellom, og han er blitt svært gammel nå, men jeg føler meg fort 14 år igjen likevel. 

Anonymkode: be05b...f33

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Entern skrev (På 27.5.2022 den 9.13):

Voldelig psykopat med sadistiske trekk

Nå er jeg ikke helt ung lenger, og vokst opp i ei lita bygd.  Dere aner ikke hvor mange sånne jævler det var rundt om på de gamle grendeskolene. Det var nærmest et fristed for sånne (p)syke folk.  Men veeldig ansett ute blandt  bygda høye herrer, Lensmann og Prest  osv.

Fysisk/Psykisk vold og mobbing for gutta, og seksuelle overgrep mot jenter.  Mamma lurte ofte på hvorfor jeg skulle ha på meg så mye klær "i dag når det er så varmt".  Det var ikke så mange klageinstanser heller på den tiden, i allefall ikke på bygda.

Anonymkode: 33868...513

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Tvillingsjel skrev (14 timer siden):

Jobber han der enda? Ville klagd til statsforvalteren for å få han sparket. Ville også anmeldt han til politiet.

Nei, han er dau. Fælt å si det, men godt ingen flere elever slipper å ha noe med ham å gjøre. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.5.2022 den 10.30):

Minner veldig om en lærer jeg selv hadde på barne/ungdomsskolen. Han hadde så mange rettigheter at det var umulig å bli kvitt han. Triste saker.

Anonymkode: 243a3...105

Ja dessverre er det helt umulig å bli kvitt lærere. Hadde ei på videregående som ikke var slem, bare fullstendig ubrukelig i jobben. Flere klasser klagde skriftlig. Det viste seg ho var blitt flytta til oss fra en annen skole pga. klager. Og fra oss ble ho flytta til en annen skole, så det er virkelig ikke stort å gjøre. Tragisk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en innrøkt, sur og bitter lærer som mente at kjefting og trusler var veien til å lære barn kunnskap. Han kasta elever ut av klasserommet dersom de ikke svarte riktig, kløp, lugget, kalte elever for ubrukelige osv. Kjeft og ydmykelse skulle tas i plenum. Eneste gangen jeg har følt en seier over å se en dødsannonse, håper det er en spesiell plass i helvete for slike som han.

Anonymkode: 5b475...09f

• Hjerte 2
Skrevet

Hadde en lærer på ungdomsskolen som var veeldig glad i å stryke elevene fra skuldra og nedover arma når han skulle hjelpe. Men det aller verste var da han strøk meg over låret i bilen sin da han skulle kjøre meg hjem etter jeg var barnevakt hos hans familie.

Måtte jævel'n brenne i hælvetet når den dagen kommer!!!!!

AnonymBruker
Skrevet

Kontaktlæreren min på barneskolen var en skikkelig drittsekk. Han hang ut elever han ikke likte, kastet våte svamper etter en av jentene i klassen og kjeftet så spyttet for ut som en dusj over alle som satt på første rad. 
Grusom person! 

Anonymkode: 207cc...2a8

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Nå er jeg ikke helt ung lenger, og vokst opp i ei lita bygd.  Dere aner ikke hvor mange sånne jævler det var rundt om på de gamle grendeskolene. Det var nærmest et fristed for sånne (p)syke folk.  Men veeldig ansett ute blandt  bygda høye herrer, Lensmann og Prest  osv.

Fysisk/Psykisk vold og mobbing for gutta, og seksuelle overgrep mot jenter.  Mamma lurte ofte på hvorfor jeg skulle ha på meg så mye klær "i dag når det er så varmt".  Det var ikke så mange klageinstanser heller på den tiden, i allefall ikke på bygda.

Anonymkode: 33868...513

Er sjøl fra småby og over 40 og ja kjenner igjen dette her.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en lærer på barneskolen som gikk å kysset elevene på kinnet, klemt og strøk. Gikk inn i jentegarderoben under dusjing. Hadde klare favoritter. Fikk raserianfall og kastet stol o.l igjennom klasserommet. Jeg og noen til klaget han inn til rektor mange ganger, men eneste som skjedde var at vi som klaget han inn fikk bytte klasse. 

Anonymkode: 32169...488

AnonymBruker
Skrevet

Har egentlig bare hatt en litt ekkel lærer, men han var snill som dagen var lang. Det ekle med han var at han hadde verdens korteste gymshorts, og testikkelen hang ut når han satt. Men han var snill som dagen var lang, lagde spesialopplegg til de som ikke likte gym eller sport for eksempel, så ikke ett vindt ord om ham som lærer. Hadde han bare hatt lengre shorts hadde han nok vært min absolutte favoritt. 

Hadde en annen gymlærer, han var litt gris på en annen måte. Han var liksom veldig kul, pannebånd, Adidasgenser med høyhalset under, fotballshorts absolutt hele året, så brukte han to par Amerikasokker, som jo alle gjorde, men fargene matchet genser og shorts, og basketsko. Slik gikk han i august og i februar, alle tre årene jeg hadde han som lærer. Og så pulte han kunst og håndverkslæreren. Aner ikke hvor mange ganger han kom svett ut fra kunst og håndverken og rettet på genseren, pannebåndet, sveisen, sokkene, shortsen, ja. Du skjønner tegninga. Strenet over gangen til gymsalen. Låste opp, svetten var tørket raskt og delvis av, trodde vi ikke hadde sett ham. Ett minutt før. 😂 Og noen minutter etter kom hun ut med pulesveis og ny lebestift. 🤫💋 Hun var egentlig litt fisefin, høyhalset genser, skjørt og ribbestrikkede strømpebukser, perlekjede, men brukte faktisk Adidas Superstar. Så dem gjennom vinduet noen ganger, de hadde seg på kateteret. Eller han fikk blowjob med shortsen på knærne. 90-tallet ass… 

Anonymkode: 95e82...42e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble seksuelt misbrukt. Begynte å få hår nedentil, noe overgriperen tydelig mislikte og jeg trodde da at alle syntes det var ekkelt. Jeg var den første i klassen til å få det samtidig hadde jeg noe utflod. Gråt og ba pent om jeg ikke kunne få dusje i egen garderobe og dusj som de hadde med dør. Læreren lo av meg høyt og fortalte foran alle jentene at jeg måtte dusje sammen med de andre og at puberteten var helt naturlig. Hun visste selvsagt ikke bakgrunnen min, men det var vondt. 

En annen episode med en annen lærer: Jeg ble mobbet og fryst ut på ungdomsskolen. I tillegg ble jeg utsatt for omsorgssvikt hjemme. Fortalte dette til læreren min hvor han sa at dette var ikke hans problem da han snart skulle slutte og skolen kunne ikke gjøre noe. 

Heldigvis møtt flere flinke og dyktige lærere enn dårlige 😊

Anonymkode: 4c1b8...2ea

• Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...