Gå til innhold

Barn på sykehus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skriver en sykepleieoppgave om barn som blir lagt inn på sykehus,

hvordan ville du helst sett at det første møte var, hvordan vil du bli tatt i mot og hva er viktig for deg og barnet ditt?

Fint hvis noen har mulighet til å svare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det mamma syntes var viktig da jeg var liten og mye på sykehus var at hun fikk sove der, være tilstede på ting. Bli løpende informert så hun kunne legge opp dagen litt (skulle det ikke skje noe spesielt den dagen så var det fint å få beskjed fra morgenen av/så tidlig som mulig så vi kunne prøve å ta oss noen turer ut av sykehuset og se litt annet enn murveggene der).

Skrevet

Å bli møtt med forståelse av at jeg var redd, informert meg om hva som skulle skjedd og gitt en av oss muligheten til å være med barnet hele tiden. Prognoser og varighet, vite hva man kan forvente.

Skrevet

At personalet skjønner at informasjon og behandling gjøres på barns premisser. At de faktisk tar seg tid til å forklare barnet hva som skal skje. At de bruker den tiden det må til for å gjøre barnet trygt.

Barn er ikke alltid like samarbeidsvillige. De er redde og trenger tid på å bli trygge. Jeg har opplevd at personalet ikke hadde tid til å forklare og gjøre barnet trygt, men bare satte i gang. Dessverre så var jeg som mor ikke helt oppegående så jeg fikk ikke satt foten ned.

Det er vanskelig med barn og sykehus. Undersøkelser og behandling er nødvendig. Du har engstelige foreldre og redde barn. Barna er de viktigste.

TID er nok det viktigste. Tiden barnet trenger.

Skrevet

Fra da jeg var liten husker jeg veldig godt den laaange innskrivingen. Først skulle primærlegen ha all info, så skulle sykehuset ha den samme, og så legen som kikket på meg ved innlegging. Håper man slipper å gjenta alt dette så mange ganger i dag :)

Skrevet

Høres ut som om det blir Joyce Travelbee her, eller? Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...