Gjest glenn Skrevet 9. november 2005 #1 Skrevet 9. november 2005 at det er du som har bedratt den du var sammen med? jeg selv har blitt bedratt og hun som jeg var gift med oppfører seg som om det er jeg som har bedratt henne! det var henne som ville dette og jeg godtok da dette, har ikke engang prøvd å få henne tilbake, men hun oppfører seg som at det er jeg som har dumpet henne, og hun prøver seg på ALT som hun kan. hun lager et sant helvete så vis det er noen som har opplevd dette så vil jeg høre deres historie, og spesielt vis du som dame som bedro laget et helvete for den personen som du forlot, og hvorfor laget du et helvete. vis det er noen som tørr!!!!!?
fomlepung Skrevet 9. november 2005 #2 Skrevet 9. november 2005 Ut i fra det korte du skriver her, så virker det på meg som at denne (eks) dama di har en "borderliner" personlighet. Har vært borti noe av det samme som deg faktisk, og denne jenta jeg da var sammen med hadde og har nettopp fått diagnosen "borderliner". Selv om dette ikke er noen "offisiell" diagnose siden det ikke er helt godtatt som en egen diagnose i norsk psykiatri enda. Uansett, min erfaring var jo at det var henne som gjorde det slutt... og likevel så var det jeg som var den store stygge ulven, uten at jeg hadde gjort noe galt i forhold til henne. Selv nå, etter et halvannet år så er jeg en hun gjør alt for å sverte, både overfor venner og til og med kollegaer... uten at jeg noen gang helt har forstått hvorfor hun holder på slik. Hadde jeg vært slem mot henne på en eller annen måte, eller vært voldlig... så kunne jeg ha forstått det. Men slik var det jo ikke. Har tenkt igjennom det over og over igjen uten å finne den minste logiske grunnen til at hun er slik som hun er overfor nettopp meg. Det nærmeste en forklaring og lite trøstlige er at hun har denne diagnosen "borderliner"! Jeg sier selvfølgelig ikke at det er garantert at denne dama di har denne "defekten" i personligheten sin... men det minner meg stygt om eks-dama mi altså som var slik.
Gjest glenn Skrevet 9. november 2005 #3 Skrevet 9. november 2005 "min erfaring var jo at det var henne som gjorde det slutt... og likevel så var det jeg som var den store stygge ulven, uten at jeg hadde gjort noe galt i forhold til henne. Selv nå, etter et halvannet år så er jeg en hun gjør alt for å sverte, både overfor venner og til og med kollegaer... uten at jeg noen gang helt har forstått hvorfor hun holder på slik. Hadde jeg vært slem mot henne på en eller annen måte, eller vært voldlig... så kunne jeg ha forstått det. Men slik var det jo ikke". som du skriver her, er det samme for meg og jeg forstår ikke at hun kan....... jeg har til og med spurt henne om det er noe jeg kan gjøre for at hun kan bli "snill" men jeg får ikke noe svar! hun lever sitt eget liv!
fomlepung Skrevet 9. november 2005 #4 Skrevet 9. november 2005 Vet akkurat hvordan du har det. Veldig vond og sår situasjon... man får liksom ingen "closeure" på forholdet eller med tanke på henne. Man går rundt tenker på så alt for mye på jenta når det ender slik. Komme seg vekk for alt i verden og finne seg ei annen jente som virkelig kan og vil sette pris på en for den man er i stede for slike "nutcases" som egentlig aldri kan kunne greie å holde på et langvarig forhold.
Gjest jamsi Skrevet 10. november 2005 #5 Skrevet 10. november 2005 "min erfaring var jo at det var henne som gjorde det slutt... og likevel så var det jeg som var den store stygge ulven, uten at jeg hadde gjort noe galt i forhold til henne. Selv nå, etter et halvannet år så er jeg en hun gjør alt for å sverte, både overfor venner og til og med kollegaer... uten at jeg noen gang helt har forstått hvorfor hun holder på slik. Hadde jeg vært slem mot henne på en eller annen måte, eller vært voldlig... så kunne jeg ha forstått det. Men slik var det jo ikke". som du skriver her, er det samme for meg og jeg forstår ikke at hun kan....... jeg har til og med spurt henne om det er noe jeg kan gjøre for at hun kan bli "snill" men jeg får ikke noe svar! hun lever sitt eget liv! ← Det handler om å rettferdiggjøre seg selv og sine handlinger, ikke noe annet. Hun tør ikke ta ansvar for egne handlinger og må prøve å få fram overfor andre at det var fordi du gjorde ditt og du sa datt at hun gjorde som hun gjorde. Umodent. La henne leve sitt eget liv, det er sikkert det beste for deg også. Det trenger ikke være borderline eller noe annet, kun ren umodenhet. Og noen er umodne hele livet.
Gjest filosofia Skrevet 10. november 2005 #6 Skrevet 10. november 2005 Jepp, enig med jamsi. Hadde akkurat samme opplevelse, exn bedro meg noe helt for(#&%&¤)(¤=?¤ og greide til slutt og fremstå som offer SELV! Helt utrolig. Men selvfølgelig, når man ikke har mot, vett og omtanke nok til å stå får egne handlinger...
LilleBille Skrevet 10. november 2005 #7 Skrevet 10. november 2005 Det kan jo ha noe med å forsøke å rettferdiggjøre seg selv - og sine handlinger. Mange har jo problemer med å se at de selv har gjort noe feil - og da er det mye lettere å "skylde" på den andre. En del opplever jo også at de virkelig har tabbet seg ut - og egentlig angrer - og når de da ikke tas tilbake med åpne armer - "hevner" de seg.
Gjest bedratt... Skrevet 10. november 2005 #8 Skrevet 10. november 2005 Jeg ble bedratt av mannen min som nå er eks. Jeg sitter med de samme spørsmålene som deg faktisk. Han vender og vrir til at det var min skyld eller prøver seg med denne: " Jeg var sikker på at du også drev på med noen andre " Jeg tror egentlig at han trenger å rettferdiggjøre sine handlinger på denne måten. Han sier at jeg gikk fra han men det stemmer ikke helt. Jeg krevde at han kuttet ut hun han hadde på si, noe han ikke gjorde. Dum som jeg var, ga jeg han sjangsen 3 ganger over en periode på 1,5 år. Jeg traff han tilfeldig på byen engang der han bokstavelig var dritings. Den kvelden hadde han mye anger og tok all skylden selv. Det varte bare den kvelden. Han prøver stadig å være i nærheten av meg og forteller meg at jeg er den store kjærligheten i hans liv. Det er 2,5 år siden det ble slutt. Rimelig sykt med tanken på at han ikke løftet fingeren for å redde forholdet da han kunne. Tror kanskje eksen din ikke er helt over deg og prøver å få deg til å unnskylde det hun gjorde, ved at du tar noe av skylda selv. Eller hun er slik som eksen min, klarer ikke å innrømme det han har gjort. Elskerinna hans var også en h..e, i følge han. Det sier vel alt. Uansett er det best å holde seg unna slike mennesker. Jeg er sikker på at de faktisk på en syk måte virkelig skylder på den andre. Det betyr at de vil være utro neste gang også.
Annie Skrevet 10. november 2005 #9 Skrevet 10. november 2005 Eksen til samboeren min prøvde i over 1 år å ødelegge for oss. Det var HUN som var utro, Det var HUN som fant en ny, men når HAN traff meg, ja da brøt helvete løs! Skjønner ikke hvorfor, men det har heldigvis roet seg nå. Etter snart 4 år. Hun har mange psykopatiske trekk. (Psykologen som uttalte det, etter et selvmordsforsøk)
fomlepung Skrevet 11. november 2005 #11 Skrevet 11. november 2005 Det handler om å rettferdiggjøre seg selv og sine handlinger, ikke noe annet. Hun tør ikke ta ansvar for egne handlinger og må prøve å få fram overfor andre at det var fordi du gjorde ditt og du sa datt at hun gjorde som hun gjorde. Umodent. La henne leve sitt eget liv, det er sikkert det beste for deg også. Det trenger ikke være borderline eller noe annet, kun ren umodenhet. Og noen er umodne hele livet. ← Sier ikke at man er "nødt" til å være en borderliner selv om man gjør slikt.. men i veldig mange av tilfellene. Uansett.. jenta jeg erfarte dette med var i hvertfall en borderliner vet jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå