AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #1 Skrevet 25. mai 2022 Er gravid, men vil ikke at noen på jobb skal vite om det. Skal på et arrangement neste uke som jeg har gleder meg til lenge. Noen som har noe tips om hvordan ikke bli «tatt», da jeg ønsker å drikke men jeg skal selvfølgelig drikke alkoholfritt.. Har tenkt å føre over alkoholfritt på flaske med vin osv. Noen tips om gode alkoholfrie viner, eller annet? Anonymkode: 3b522...ba0
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #2 Skrevet 25. mai 2022 Ei på min jobb jukset med å fylle alkoholfritt øl på flasker a la det du foreslår. Funket fint det. Anonymkode: 1279f...959
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #3 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er gravid, men vil ikke at noen på jobb skal vite om det. Skal på et arrangement neste uke som jeg har gleder meg til lenge. Noen som har noe tips om hvordan ikke bli «tatt», da jeg ønsker å drikke men jeg skal selvfølgelig drikke alkoholfritt.. Har tenkt å føre over alkoholfritt på flaske med vin osv. Noen tips om gode alkoholfrie viner, eller annet? Anonymkode: 3b522...ba0 Har dere ikke en ålreit kultur på jobb? På min arbeidsplass sier man «har dere noe alkoholfritt øl?» og så spises og drikkes det videre. Har noen lyst til å dele at de kjører, tar antibiotika, ikke er i humør, er gravide, har en hvit måned, skal noe tidlig neste dag, har hodepine, er plaget med magen, tilhører en sekt som ikke drikker etc etc (eller en av tusen andre personlige grunner til å ikke drikke)? Da deler de. Vi spør ikke. Anonymkode: 98317...aa5 21 4 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #4 Skrevet 25. mai 2022 Må man drikke på jobbarrangement? Det må man ikke på min jobb, iallfall. Men du kan jo bare si at du må opp tidlig dagen derpå, og ønsker å være i god form, må kjøre hjem på kvelden eller lignende om du trenger en unnskyldning. Anonymkode: 850b3...9af 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #5 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har dere ikke en ålreit kultur på jobb? På min arbeidsplass sier man «har dere noe alkoholfritt øl?» og så spises og drikkes det videre. Har noen lyst til å dele at de kjører, tar antibiotika, ikke er i humør, er gravide, har en hvit måned, skal noe tidlig neste dag, har hodepine, er plaget med magen, tilhører en sekt som ikke drikker etc etc (eller en av tusen andre personlige grunner til å ikke drikke)? Da deler de. Vi spør ikke. Anonymkode: 98317...aa5 Hvis en kvinne i "riktig alder", som er i et fast forhold og vanligvis liker å drikke plutselig ber om alkoholfritt så kommer veldig mange til å spekulere uavhengig av den reelle grunnen til at hun ikke drikker. Hvis man ønsker å unngå spekulasjoner må man være realistisk. Anonymkode: 1279f...959 21 5
Hundejente Skrevet 25. mai 2022 #6 Skrevet 25. mai 2022 gin tonic uten gin (men altså ikke bare tonic, det skal være en drink, med isbiter og sitron) 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #7 Skrevet 25. mai 2022 Har du tenkt på at sannsynligvis vet mange at du er gravid allerede? Folk tror de kan skjule det men det finns tegn som mange er rå til å plukke opp . Så du kan likesågodt si det. Ellers så trenger du vel ingen unnskyldning for å la være å drikke alkohol? Hvis du gjør et nummer av det så vil garantert folk skjønne det. Anonymkode: be687...8ed 1
Daria Skrevet 25. mai 2022 #8 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis en kvinne i "riktig alder", som er i et fast forhold og vanligvis liker å drikke plutselig ber om alkoholfritt så kommer veldig mange til å spekulere uavhengig av den reelle grunnen til at hun ikke drikker. Hvis man ønsker å unngå spekulasjoner må man være realistisk. Anonymkode: 1279f...959 Så får de spekulere av hjertens lyst om de har glede av det, og om en måned eller tre får de bekreftet at de hadde rett. Jeg skjønner ikke hvorfor dette er et problem - eller at dette er noe andre i særlig grad legger merke til. Jeg drikker sjelden på jobbarrangementer og har aldri fått spørsmål eller kommentarer på det; hva den enkelte kollega pleier å gjøre aner jeg faktisk ikke (med unntak av de som drikker seg så usjarmerende fulle at man ikke kan unngå å legge merke til uansett hvor hardt man prøver...). 4
Akryl Skrevet 25. mai 2022 #9 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er gravid, men vil ikke at noen på jobb skal vite om det. Skal på et arrangement neste uke som jeg har gleder meg til lenge. Noen som har noe tips om hvordan ikke bli «tatt», da jeg ønsker å drikke men jeg skal selvfølgelig drikke alkoholfritt.. Har tenkt å føre over alkoholfritt på flaske med vin osv. Noen tips om gode alkoholfrie viner, eller annet? Anonymkode: 3b522...ba0 Drikke alkohol er uansett ikke bra for helse. Drikkekultur er usivilisert kultur. Drikk alkoholfri vin med stolthet. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #10 Skrevet 25. mai 2022 Daria skrev (24 minutter siden): Så får de spekulere av hjertens lyst om de har glede av det, og om en måned eller tre får de bekreftet at de hadde rett. Jeg skjønner ikke hvorfor dette er et problem - eller at dette er noe andre i særlig grad legger merke til. Jeg drikker sjelden på jobbarrangementer og har aldri fått spørsmål eller kommentarer på det; hva den enkelte kollega pleier å gjøre aner jeg faktisk ikke (med unntak av de som drikker seg så usjarmerende fulle at man ikke kan unngå å legge merke til uansett hvor hardt man prøver...). Men om du sjelden drikker, er det jo ikke rart at folk ikke legger merke til det. Det er noe annet hvis man er den som alltid drikker, også plutselig ikke gjør det. Anonymkode: 31e6d...65f 7
girlie93993 Skrevet 25. mai 2022 #11 Skrevet 25. mai 2022 Du går på antibiotika så du kan ikke drikke alkohol før du er ferdig med medisinen. 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #12 Skrevet 25. mai 2022 Himmelstund eplesider er ok. Omtrent ingen alkoholfrie viner som smaker godt. Før over på en hvitvinsflaske med kork. Jeg ristet den litt, så det skulle bli mindre bobler. Anonymkode: 6b312...af9
TheHairyToothfairy Skrevet 25. mai 2022 #13 Skrevet 25. mai 2022 Bare si du skal ta en blodprøve og må være edru x antall timer før. 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #14 Skrevet 25. mai 2022 Kjør til festen, si: jeg kjører i dag. Anonymkode: 4f682...aab 7
Supersmurf Skrevet 25. mai 2022 #15 Skrevet 25. mai 2022 Det enkleste er å ta med noe alkoholfritt på en annen flaske. Bytt ut rødvin med druesaft f.eks, eller drikk alkoholfrie drinker. Å si at man går på antibiotika, kjører eller andre type unnskyldninger fører bare til at noen vil spekulere på om du er gravid. 3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #16 Skrevet 25. mai 2022 Jeg vil anbefale å ikke helle over alkoholfritt. Når de vet du er gravid så kan det gå rykter om at du drakk alkohol på festen. Er ikke alle som klarer å legge to og to sammen. Jeg hadde kjøpt med til å lage drink. F.eks sex on the beach. Tranebærjuice og appelsinjuice. Gå å bland litt bortenfor de andre. Du trenger nok ikke å blande så ofte, ingen får med seg hvor ofte du fyller på. Anonymkode: cb239...596 1 1
Alice123 Skrevet 25. mai 2022 #17 Skrevet 25. mai 2022 Sprite! Ser ut som samtlige tonic/soda-drinker. 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #18 Skrevet 26. mai 2022 Jeg tok bare i mot et glass. Som jeg innimellom løftet til munnen. Ingen legger merke til det, med mindre det er en veldig formell setting med vinmeny. Anonymkode: c78da...048 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #19 Skrevet 26. mai 2022 8 hours ago, girlie93993 said: Du går på antibiotika så du kan ikke drikke alkohol før du er ferdig med medisinen. Det er å flagge at man er gravid men ikke vil si det Anonymkode: 8eec9...6ce 9
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #20 Skrevet 26. mai 2022 Herlighet. Her ser man Norge. Man kan ikke engang si at man ikke har lyst til å drikke, men må ha en «unnskyldning» for det. Anonymkode: bdc32...6e3 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå