Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Den 10 Jan fikk jeg innvilget dagpenger fra Nav med 18 uker karantene.Jeg jobbet 2 uker,skreiv dette på meldekortet.1 april fikk jeg brev om at det er 10 uker igjen av karantene tiden.Noe som vil si 2 uker mer.Snakket med Nav,men hun hadde sendt spørsmålet mitt til navforvaltning.Venter svar derfra.Er det noen her som har noe greie på hva dette er ?opplevd det samme ?😊

Anonymkode: 73021...2e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være så enkelt som at de har sendt ut vedtak rett før du har sendt meldekort. Det bruker ikke datoen i vedtaket, de skriver den tiden som er registrert avspasert i systemet. Sendte du meldekort 3. April?

Anonymkode: 23b1c...086

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sendt meldekort siden 10 Jan.. Ikke glemt et eneste ett.Forrige uke skulle karantene tiden vært ute.Sendte  et meldekort nå lørdag 21/5..Tenkte det skulle kommet penger da for 1 uke.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det kan være så enkelt som at de har sendt ut vedtak rett før du har sendt meldekort. Det bruker ikke datoen i vedtaket, de skriver den tiden som er registrert avspasert i systemet. Sendte du meldekort 3. April?

Anonymkode: 23b1c...086

9 april sendte jeg meldekort.

AnonymBruker
Skrevet

Karantenetiden blir forlenget dersom du jobber, du jobba to uker, og da forlenges tiden tilsvarende. Kun den tiden du har jobba mindre enn den prosenten som står i vedtaket ditt vil telle som nedtelling på karantenen. 

Anonymkode: 06af1...df6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Karantenetiden gjelder i perioder du ellers ville ha hatt dagpenger. Hvis du jobbet hadde du uansett ikke fått dagpenger.

Anonymkode: 2f92c...66b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Karantenetiden blir forlenget dersom du jobber, du jobba to uker, og da forlenges tiden tilsvarende. Kun den tiden du har jobba mindre enn den prosenten som står i vedtaket ditt vil telle som nedtelling på karantenen. 

Anonymkode: 06af1...df6

Åå,tusen takk for svar.Da skjønner jeg😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...