Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Man hører mye om KK Bergen. Men antar mye negativt er på grunn av gammelt bygg, utforming av rom, for få jordmødre per fødende osv. 

Men hvordan er jordmødrene der? Fortell gjerne litt om din jordmor (anonymisert selvsagt).

Anonymkode: f1594...fb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det døgnet jeg var der var jeg i kontakt med 4 jordmødre. En av de var fantastisk, tre av de oppførte seg som at de ikke kunne fordra jobben sin. Jeg fødte i vaktskifte så hun som var fantastisk kom inn rett etter fødsel var overstått. Nå hadde jeg styrtfødsel så det gikk fort fra jeg kom inn på Storken, så jeg var ikke så mye i kontakt med jordmor under fødsel, men hun var tung å kommunisere med, måtte omtrent dra ordene ut av henne. Hun som kom etter fødsel var veldig koselig, småpratet, stelte med baby, gjorde alt for at jeg skulle ha det bra osv. Hun var litt oppi årene, nærmet seg nok pensjonistalder.

Dette er noen år siden nå, men det var akkurat som jeg hadde hørt om på forhånd og etter hva jeg innimellom leser her inne, så er det fortsatt sånn.

Jeg har født på to andre sykehus også og hadde lengre opphold der enn på KK. Men ingen av jordmødrene(eller andre ansatte) var i nærheten av å ha så dårlig humør som jordmødrene jeg møtte på KK Haukeland.

Jeg har hørt om dårlig behandling av fødende på KK Haukeland siden jeg skulle ha eldstemann for 14 år siden, så nesten så en lurer på om de må ha et dårlig ansattmiljø eller noe sånt.

Endret av Merlion
AnonymBruker
Skrevet

Bare positive erfaringer med de jeg møtte under min fødsel. De hadde det litt mer hektisk på barsel, men alle var hyggelige. 

Anonymkode: 4508b...c9b

Skrevet

Jeg har bare positive ting å si om jordmødrene på Haukeland. Fødte i 2019, med 3 vaktbytten. Alle tok seg god tid. Kan være det var en rolig periode på KK akkurat når jeg fødte, det vet jeg ikke.
Nå skal lillebror komme ut innen 2 uker så håper på samme hell denne gangen 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gode opplevelser fra mine fødsler der. Den ene jordmora var ganske kvass og ekkel mot mannen min eneste, men grei mot meg.

Anonymkode: 9bdc9...5aa

AnonymBruker
Skrevet

Har født en gang på kk og en gang på et annet sykehus, hadde aldri i verden født på kk igjen. 

Opplevde ikke jordmødrene som vanskelige, men forutsetningene deres formå yte god omsorg er ikke gode nok. For lite folk, for lite rom, for små rom... 

Anonymkode: e2ba5...87f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man hører mye om KK Bergen. Men antar mye negativt er på grunn av gammelt bygg, utforming av rom, for få jordmødre per fødende osv. 

Men hvordan er jordmødrene der? Fortell gjerne litt om din jordmor (anonymisert selvsagt).

Anonymkode: f1594...fb8

Helt grusomme hespetrær. Jeg traff en koselig student. Det var det

Anonymkode: ae31e...ea4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var tilsammen på KK i 5-6 dager. Lang fødsel som begynte på storken og så på føde A. På barsel møtte jeg på mange gode fine jordmødre, men også noen som hadde god nok tid til å sitte å skravle på vaktrommet halve tiden. 

Merket stor forskjell på personell på helg og ikke helg, utenom jordmødre.

Anonymkode: 9658c...a26

AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte på 7 jordmødre under min fødsel på KK for ca 3 uker siden.

5 av de var heeeelt fantastiske og kunne ikke ønsket meg bedre omsorg enn den jeg fikk fra de og de 2 andre var kanskje ikke de beste men antakeligvis langt i fra de verste også. 
Jeg var VELDIG skeptisk til å være og føde på KK men jeg ble utrolig positivt overrasket. Jeg syns rommene og fasilitetene var fine og de aller aller fleste man møter på der er utrolig koselig og hjelpsomme. 

Anonymkode: 933fb...64c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det jeg kaller en skrekkfilm fødsel på KK i 2015. På sommeren. Husker jordmoren som et strengt ansikt som kjeftet på meg fordi jeg skreik. 

Håper de er bedre nå. 

Anonymkode: e314e...30e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg hadde det jeg kaller en skrekkfilm fødsel på KK i 2015. På sommeren. Husker jordmoren som et strengt ansikt som kjeftet på meg fordi jeg skreik. 

Håper de er bedre nå. 

Anonymkode: e314e...30e

Samme opplevelse

Anonymkode: 1636b...61b

Skrevet

Alle jordmødrene var hyggelig. Noen jeg hadde bedre kjemi med enn andre, og noen hadde bedre tid enn andre. Jeg var gjennom en hel gjeng ettersom jeg var innlagt mer enn en uke pga. Komplikasjoner. På barsel opplevde jeg at de var veldig travle. Velger definitivt KK igjen! (Hovedsakelig pga. Kompetanse). 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Første jordmoren som undersøkte meg jeg syns jeg ikke var noe særlig, men endte heldigvis opp med en helt fantastisk jordmor etter det. På barsel opplevde jeg de fleste (jordmødre, sykepleiere og helsepleiere) som hyggelige og hjelpsomme, men var spesielt en sykepleier som jeg opplevde som ubehagelig, hun var veldig kritisk og tydelig negativ til at jeg ønsket å gi morsmelkerstatning når babyen var sulten (og jeg ikke hadde nok melk)

Anonymkode: 6c5d0...904

• Liker 1
Skrevet

Har opplevd både gode og dårlige der. :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Har født en gang på kk og en gang på et annet sykehus, hadde aldri i verden født på kk igjen. 

Opplevde ikke jordmødrene som vanskelige, men forutsetningene deres formå yte god omsorg er ikke gode nok. For lite folk, for lite rom, for små rom... 

Anonymkode: e2ba5...87f

Små rom? Jeg har født på alle avdelingene, aldri hatt små rom

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fødte der rett etter nyttår i år. Jordmødrene på fødeavdelingen og alle på barsel var veldig flinke og hyggelige. Ingen klager fra oss

Anonymkode: ece92...9f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Under fødsel hadde jeg den mest fantastiske jordmora ❤️ Hun leste fødebrevet mitt og var utrolig rolig og flink. Fødte på Storken. Dessverre gikk hun av vakt og jeg fikk lite hjelp den natta, selv om jeg hadde komplikasjoner. Men det var midt på sommeren, og ganske travelt, og jeg var andregangs. En jeg snakket med som lå der samme natta fikk masse hjelp.. 

Har født på KK to ganger og syns de er flinke der. Men det handler mye om kjemi med jordmor, dagsform på noen av de, hvor travelt det er og hvor mye hjelp man trenger. Ikke minst om far får være der eller ikke.

Anonymkode: 1c26b...c45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Myml1 skrev (10 timer siden):

Små rom? Jeg har født på alle avdelingene, aldri hatt små rom

Kan bekrefte det med små rom. Jeg fødte der sommeren 2021 (igangsatt). Rommet jeg var på var så lite at min mann ble sittende med fullt innsyn til underlivet mitt da jordmor skulle sjekke meg og ta vannet. Jeg prøvde å finne et annet sted til ham, men han måtte flytte seg tilbake fordi han ble i veien for jordmor. 

En venninne av meg fødte på et rom uten tilhørende bad. Hun måtte benytte fellestoalett i gangen underveis og like etter fødsel. Ble litt stress da jordmor ikke fikk kontakt med henne og hun hadde låst døren..

Anonymkode: 087df...52c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Kan bekrefte det med små rom. Jeg fødte der sommeren 2021 (igangsatt). Rommet jeg var på var så lite at min mann ble sittende med fullt innsyn til underlivet mitt da jordmor skulle sjekke meg og ta vannet. Jeg prøvde å finne et annet sted til ham, men han måtte flytte seg tilbake fordi han ble i veien for jordmor. 

En venninne av meg fødte på et rom uten tilhørende bad. Hun måtte benytte fellestoalett i gangen underveis og like etter fødsel. Ble litt stress da jordmor ikke fikk kontakt med henne og hun hadde låst døren..

Anonymkode: 087df...52c

Jeg syns ikke rommene var små og fødte der for 4 uker siden. Kanskje det er relativt 🤔

Anonymkode: 933fb...64c

AnonymBruker
Skrevet

To fødsler og alle utenom én var veldig hyggelige. Men måtte krangle meg til alt med hun ene besserwisser-jordmoren som mente jeg ville føde først om et par dager og nektet meg epidural. Vel, tre timer etter at hun motsatte seg epiduralen var ungen ute. Med epidural, men det var kun fordi jeg sto på mitt, og hun var veldig klar på at det var «mot hennes råd». 
Vondt hadde jeg visst ikke heller, ifølge henne. Jeg var langt fra påvirket nok av riene til at ungen ville komme ut «snart» og jeg var i hvert fall ikke i aktiv fødsel. Da ungen plutselig kom ut likevel fikk hun det himla travelt, og etterpå hadde det visst gått «veldig fort og fint», men «det må jo ha gjort veldig vondt når det gikk så fort, ja». 

Men statistisk sett var de fleste veldig greie, så drar uten betenkeligheter opp igjen. Men møter jeg på en slik «kjerring» igjen håper jeg at jeg har mot nok til å be om bytte. En kan visst det!

Anonymkode: 8ced2...3ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...