Gå til innhold

Utro mennesker er det slik at man av og til ønsker bli oppdaget for å komme ut av forholdet man er i?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en kompis som har vært utro. Og jeg sitter og prøver analysere. Og har noen teorier rundt det jeg utroskap. Antakelig fordi jeg I utg pkt ikke forstår han, for jeg kunne selv aldri vært utro.. Mye gøy å høre hva dere også syns, derfor spør jeg. 

Han har vært utro med ei han er veldig glad i. Han sier han ikke utnytter henne men at han oppriktig er betatt,har en ekstrem connection med henne. 

Men så har jeg oppfordret han til å fortelle kona. Det vil han ikke, sa han først. Men nå, etter å ha tenkt seg om, så sier han at han er klar for å stå for det han har gjort, så om kona finner ut av det så skal han ta sin straff (brudd). Han hørtes på en måte likeglad ut. Jeg spurte om han vurderte å si det selv og det gjør han. Han sa at det kunne også komme ut fra andre som vet. Men at han da står for det. 

Det jeg sitter og spekulerer i er om han innerst inne ønsker å ut av dette forholdet sitt med kona? Er det slik at noen menn "håper" på å bli tatt slik at de får en mulighet til å gå..? Hva tenker dere? 

Anonymkode: dc547...b7a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flere gjør det. Gjerne de som kommer hjem med sugemerke på halsen vil it av forholdet men er for feige til å ta opp praten. 

Anonymkode: d586a...b58

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Flere gjør det. Gjerne de som kommer hjem med sugemerke på halsen vil it av forholdet men er for feige til å ta opp praten. 

Ja den ser jeg, da er det jo opplagt. Hva med dem som sier til hun de er utro med at "det er ok om du forteller det til kona mi altså"..? Håp om at de skal slippe ta det opp? Er jo en feighet i dette... 

AnonymBruker
Skrevet

Her kom mannen hjem oppløst i tårer og kastet opp av dårlig samvittighet. Han skalv som et aspeløv og virkelig viste med handling at dette ikke var noe han ønsket.

Vi var sammen i 15 år før det skjedde og er fortsatt sammen. Men det er mye pga hans måte å ordne opp. Hadde ikke han gitt meg den roen for å gå videre i forholdet hadde det ikke fungert. Er nå 2 år siden og vi har det veldig bra 😊

Anonymkode: d9988...d17

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja den ser jeg, da er det jo opplagt. Hva med dem som sier til hun de er utro med at "det er ok om du forteller det til kona mi altså"..? Håp om at de skal slippe ta det opp? Er jo en feighet i dette... 

Ja, slippe ansvaret. Så sitter de enten med tårer eller med beskyldninger om at forholdet var jo likevel så dårlig. Men egentlig så er de feige, kjedet seg eller bare dumme. 

En eks sa at "vi hadde en greie før vi ikke var ferdig med." En annen sa "vi hadde jo problemer eller hva?" En siste sa ingen verdens ting da utroskapen kom frem, han pakket bare sakene mine. Han lurte litt på hvordan det kom frem til meg, men slikt kommer alltid frem tilslutt. 

AnonymBruker
Skrevet

Være utro for å prøve og komme seg utav forholdet. Og så etterpå forsøke å gjøre det til mannens feil at hun var utro fordi han ikke gjør nok xyz er jo ganske standard kvinnetaktikk.

Anonymkode: ef8c6...be0

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Men slikt kommer alltid frem tilslutt. 

Hvorfor gjør det egentlig det? Og er det fakta eller en myte mon tro? 

AnonymBruker
Skrevet

Ja noen gjør det fordi de tør ikke å gå fra kona så de velger å være utro. 

Anonymkode: 915f8...b4a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja noen gjør det fordi de tør ikke å gå fra kona så de velger å være utro. 

Anonymkode: 915f8...b4a

Og i håp om å bli tatt, mener du? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor gjør det egentlig det? Og er det fakta eller en myte mon tro? 

For meg var det magefølelse den siste gangen. Magefølelsen førte til at jeg ønsket å rømme. Jeg sendte så en melding til ei venninne om å få bo der en periode. Hun svarte "jeg veit noe, men det er noen som stoler på meg, du må komme deg vekk fra han." Magefølelsen ble sterkere så jeg sendte melding til en kamerat av kjæresten. Han ba meg ta kontakt med en annen kamerat av de som visste mer. Da fikk jeg fullt info. 

Grunnen til at slikt kommer frem er fordi mer enn en person vet om det. For å være utro må man være to, derfor vil det alltid komme frem. Man vil alltid ha en man må stole på i slikt også. Er man med på utroskap så er man jo ikke til å stole på. Disse folkene er ikke til å stole på så de vil gjerne ha en venn å dele det med. Så er det ikke så vanskelig å finne ut av. 

For min del, det startet med en magefølelse fordi han brått virket så glad. Han hadde vært sur så lenge også jobbet han overtid hver dag og virket så glad. Først gjorde det meg glad også, lysere tider. Kanskje det hjalp å jobbe mye så vi fikk tid fra hverandre for å finne sammen igjen? Så fortsatte det såpass lenge at jeg ble skeptisk. Spesielt når han var borte på søndager også. Jeg begynte å stille han spørsmål og han ble så sint på meg. 

Sinne betyr at han hadde noe å skjule som skapte magefølelsen og behovet for å rømme. Fra den til brudd gikk det 1 uke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For meg var det magefølelse den siste gangen. Magefølelsen førte til at jeg ønsket å rømme. Jeg sendte så en melding til ei venninne om å få bo der en periode. Hun svarte "jeg veit noe, men det er noen som stoler på meg, du må komme deg vekk fra han." Magefølelsen ble sterkere så jeg sendte melding til en kamerat av kjæresten. Han ba meg ta kontakt med en annen kamerat av de som visste mer. Da fikk jeg fullt info. 

Grunnen til at slikt kommer frem er fordi mer enn en person vet om det. For å være utro må man være to, derfor vil det alltid komme frem. Man vil alltid ha en man må stole på i slikt også. Er man med på utroskap så er man jo ikke til å stole på. Disse folkene er ikke til å stole på så de vil gjerne ha en venn å dele det med. Så er det ikke så vanskelig å finne ut av. 

For min del, det startet med en magefølelse fordi han brått virket så glad. Han hadde vært sur så lenge også jobbet han overtid hver dag og virket så glad. Først gjorde det meg glad også, lysere tider. Kanskje det hjalp å jobbe mye så vi fikk tid fra hverandre for å finne sammen igjen? Så fortsatte det såpass lenge at jeg ble skeptisk. Spesielt når han var borte på søndager også. Jeg begynte å stille han spørsmål og han ble så sint på meg. 

Sinne betyr at han hadde noe å skjule som skapte magefølelsen og behovet for å rømme. Fra den til brudd gikk det 1 uke. 

I mitt tilfellet så visste den jenta om meg, dvs, hun eier ikke moral som betyr at hun ikke vil klare å holde munn om slikt. 

Det kun en vet er hemmelig, det to vet - vet alle. På en måte da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...