AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #1 Skrevet 25. mai 2022 Babyen min er 9 mnd. Siden hun var ca 5-6 mnd har jeg klart å legge henne på kvelden (og gå ut av rommet uten at hun våkner). Vi har prøvd litt ulike leggetider, og når jeg legger henne sent (rundt 21.30 så kan hun sove 1 eller 2 timer i strekk, og våkner ofte ikke før jeg kommer inn på rommet og legger meg) Men vi er i en overgangsperiode fra to til én blunder på dagen. Vanligvis har blund nr 2 vært i tre-fire-tida, slik at hun har vært klar for legging rundt kl 21. Men nå vil hun ofte ikke sove på ettermiddagen, og da har vi prøvd tidligere legging, rundt kl 19. (For inntil en mnd siden la vi henne ofte kl 19, da hun ble fortere trøtt etter blund nr 2 eller 3, så dette har vi opplevd før) Og det er her problemet oppstår - etter legging våkner hun hver halvtime eller max 1 time. Slik går det hele kvelden frem til jeg legger meg rundt kl 23. Etter at jeg har lagt meg (vi samsover), sover hun godt hele natta, og våkner kanskje bare én gang før morgenkvisten (vi kjører amme-og-slumre-party fra 4-5-tida og til vi står opp kl 7.30). Når jeg snakker med venner sier de at babyen deres sover i strekk fra de blir lagt kl 19 og til mamma legger seg. Babyen sover fortsatt i bedside crib før jeg legger meg, og sliter med å snu seg over på magen her - og når hun har våkna ligger hun alltid på magen og er våken. Kan det være grunn til problemet tro? Anonymkode: 2441a...8b3
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #2 Skrevet 25. mai 2022 Dette er helt normalt, det er mer unormalt at babyer sover lenge i strekk. Og: det er en periode, det går over. Min var også slik i tiden helt fram til ca 2 år. Da slutta han å våkne så mye. Før det var det bankers at han våkna etter 1 time, og så etter 2, og så gjerne 3-5 ganger til per natt. Nå, som 2.5 åring, sovner han kl 18 (slutta å sove i bhg), og sover i 11,5-13 timer i strekk, kun våkner en kort gang for å drikke vann. Har opplevd masse forskjellig med ham,fra måter å sovne på, til antall oppvåkninger per natt, til forskjellige tider å våkne om morgenen på.. alt er faser og perioder, de har sine grunner, de små ❤ Anonymkode: 2d7a4...7bb 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #3 Skrevet 25. mai 2022 Spesielt når de er under 1 år, kan de våkne mye. Det kan godt være det at hun ikke klarer å snu seg spiller inn, kanskje hun ikke har lyst til å sove på ryggen. Uansett kan du trøste deg med at det går over (hvis vi antar at du har et helt normalt barn). Anonymkode: 8fb4f...cf7 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #4 Skrevet 25. mai 2022 Åh, jeg aner ikke. Men det er jævlig slitsomt å gå inn og ut av barnerommet hele kvelden. Så du har all min sympati! Anonymkode: 0e2c6...60b 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #5 Skrevet 25. mai 2022 Tenker hun kanskje er overtrøtt? 9 mnd er kanskje litt tidlig for bare 1 dupp? Ved 9 mnd gikk vi over fra 3 til 2 dupper og la kl 19. sluttet med nattamming ved 8 mnd så ved 9 mnd fikk baby pupp i stuen hos meg og pappaen la i egen seng. Sov da natten igjennom Anonymkode: 5a876...069 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #6 Skrevet 25. mai 2022 Ganske likt som forrige svar her. Jeg synes også 9 mnd høres altfor tidlig ut for bare en dupp. Min gutt er 9,5 mnd og har akkurat gått fra tre til to dupper på dagen. Han pleide å våkne masse på kveld og natt for amming, men da han bikket 9 mnd begynte vi med at pappaen legger ham på eget rom i egen seng og vi kuttet samtidig nattamming. Han begynte da, helt magisk, å sove gjennom nettene. Storebror var lik. Verdt å prøve pappalegging og kutt av nattmat, kanskje. Det har funket gull her - utrolig deilig å få kvelder og netter tilbake etter å ha flydd inn og ut til baby på kveldene og blitt vekket hver time og ligget i ammestilling inntil babyen hele natta. Håper det blir bedre for dere også, snart ❤️. Anonymkode: ef632...b0d 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #7 Skrevet 25. mai 2022 Kanskje baby er overtrøtt? Det sies jo at søvn ikke kan tas igjen, og om dere holder på å trappe ned på lurer, blir set kanskje for lite dagsoving? 🤔 hadde kanskje prøvd å lagt henne før 3/4 på ettermiddagen, og heller satt legging tidligere? Min datter er 8mnd og sover ca 09 og kl 13/14 og i seng litt før 19.. 😊 Anonymkode: a7383...065 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #8 Skrevet 26. mai 2022 Til dere siste her: jeg syns også det er litt lite med én dupp, men det har blitt såå vanskelig å få henne til å sove på ettermiddagen. Hun våkner typisk kl 7.30 og første blund er fra ca 11.00 til 13.30. Hvis hun våkner før dette, så funker det å ta en blund nr 2 rundt kl 15.30/16.00. Men da blir det fort så veldig seint før hun er trøtt igjen på kvelden. Og da blir natta kortere, for hun våkner rundt 7/7.30 uansett. Så totalt sett blir det like mye søvn, forutenom alle disse oppvåkningene da.. Men jeg er tross alt heldig med at hun våkner lite på natta! I natt sov hun i strekk fra 23-05 🥳 så er bare før jeg kommer og legger meg det er problematisk Men er vel bare å holde ut, som dere sier 🤭 og kanskje kjøpe en større seng Ts Anonymkode: 2441a...8b3
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #9 Skrevet 27. mai 2022 Kompisen min sin baby på samme alder er lik. Deres løsning er at baby sover i stua til de legger seg, da sover hen visst sammenhengende fra 19-tiden til de skal legge seg 22-23. Legges baby på eget rom våkner den hver time/halvtime til foreldrene legger seg. Anonymkode: 51101...2eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå