AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #1 Skrevet 25. mai 2022 Hei! Jeg vil gjerne dra på stranda med barna mine i sommer, det er ei på fem år som ikke kan svømme enda og en gutt som da vil være ett og et halvt. Jeg er litt usikker på en del scenarioer. Ingen av dem kan være alene i vannet. Og om de vil forskjellig så er jo ikke det så lett... Bruker dere redningsvest på de små da eller hva gjør folk? Jeg trenger noen praktiske tips. (dette gjelder de dagene jeg er alene med barna for mannen jobber) Anonymkode: 2748f...4b6
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #2 Skrevet 25. mai 2022 Ta med bøtte og spade og slå dere ned ved vannkanten. Så har du tingene i nærheten. Kjøpt baderinger til barna og pass på at de ikke går for langt ut, så går det fint ☺️ Anonymkode: 55045...52e 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #3 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hei! Jeg vil gjerne dra på stranda med barna mine i sommer, det er ei på fem år som ikke kan svømme enda og en gutt som da vil være ett og et halvt. Jeg er litt usikker på en del scenarioer. Ingen av dem kan være alene i vannet. Og om de vil forskjellig så er jo ikke det så lett... Bruker dere redningsvest på de små da eller hva gjør folk? Jeg trenger noen praktiske tips. (dette gjelder de dagene jeg er alene med barna for mannen jobber) Anonymkode: 2748f...4b6 Om du er livredd så bruk redningsvest.. Men om du går ett langgrunt sted så holder det med armringer. Hva med å ha en sånn "babybåt/ring" og armringer og dra med deg rundt uti vannet til den lille og armringer til den større? Anonymkode: c55ec...bfc
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #4 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om du er livredd så bruk redningsvest.. Men om du går ett langgrunt sted så holder det med armringer. Hva med å ha en sånn "babybåt/ring" og armringer og dra med deg rundt uti vannet til den lille og armringer til den større? Anonymkode: c55ec...bfc Jeg er litt usikker på om det finnes noe langgrunne steder i denne kommunen, men det er definitivt mye lettere ja. 😊 Skal Google sånn baderinggreier for babyer, kanskje jeg får litt inspo, tusen takk for veldig godt råd 💕 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ta med bøtte og spade og slå dere ned ved vannkanten. Så har du tingene i nærheten. Kjøpt baderinger til barna og pass på at de ikke går for langt ut, så går det fint ☺️ Anonymkode: 55045...52e Takk for fint tips 😊❤️ Anonymkode: 2748f...4b6
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #5 Skrevet 25. mai 2022 Snakk med 5 åringen på forhånd og lag noen regler som skal overholdes - kun gå selv i vannet opp til knærne, leke kun ved vannkanten, f.eks. Forklar hvorfor også. Avtal en premie/belønning for å være flink å overholde reglene. F.eks hvis du er snill og hører på meg på stranda kan vi kjøpe en is etterpå. Eller spille et spill sammen, bare noen eksempler. Det har funket fint å ta mine to små tette med hit og dit alene, bare jeg har husket på å snakke med de på forhånd. De gangene jeg ikke har gjort det har det fort vært kaos🤣 Anonymkode: b65aa...e98 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #6 Skrevet 25. mai 2022 Da jeg hadde barn med på stranden som ikke var svømmedyktige, var flytevest(den med krage på) et must selv i vannkanten. Jeg valgte også å dra tidlig (før det ble alt for varmt, og før det ble for fullt på strendene. Var der ofte fra 0930 og et par timer. Satt alltid så nærme vannet som jeg turte uten at det medbrakte ble vått, og hadde alltid øyne på ungene. Bøtte, spade, sil, en hov og et forstørrelsesglass gjorde at tiden fløy. Anonymkode: d33da...962 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #7 Skrevet 25. mai 2022 Viktig det sistemann sier, alltid ha øynene på ungene! Anonymkode: 2c0e3...ef0 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #8 Skrevet 26. mai 2022 Du har fått mange gode tips, og det går nok fint 🙂 Jeg vil bare advare om at baderinger kan tippe over, og barnet kan ikke få den riktig vei igjen, og da er hodet under vann. Skikkelig skummelt! Skjedde meg med oss på stranden en gang, jeg var rett ved så fikk snudd han fort, men var ekkel opplevelse. Bruk armringer eller redningsvest Og prøv å finne langrunne strender. Kanskje kommunen har en egen visit side på nett? Da er det ofte info om slikt også Anonymkode: 16951...b7b 4
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #9 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 25.5.2022 den 20.28): Takk for fint tips 😊❤️ Anonymkode: 2748f...4b6 Bare hyggelig 🌸🥰 Glemte å nevne UV telt, der kan du skifte bleie også og skjerme barna fra solen. Det finnes også UV drakter for barn. Husk solkrem, vann og niste. Vi hadde med et lite oppblåstbart basseng til minsten som vi fylte med vann omtrent der vi satt. Da var det enkelt for han å sitte i den i nærheten av oss😌 Anonymkode: 55045...52e 2
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #10 Skrevet 26. mai 2022 Jeg vil tipse om bæretøy til minstemann. Har selv to tette, og jeg går ingen steder uten bærtøy, enda de nå er 3 og 4 år! For om det er noe den ene vil så godtar ofte den andre å sitte på ryggen. Før kunne jeg feste den ene i vogna, slik at jeg visste at kun en av dem klarte å løpe unna, men nå åpner de selen selv begge to. Så da er cluet å ha en av dem på ryggen. Ellers ville jeg også snakket mye med 5-åringen på forhånd. Og lag regler. Jeg har vært tydelig til eldste min at hvis jeg roper stopp, stå i ro, fordi jeg må løpe etter den minste, så SKAL den eldste stå helt rolig. Sånne ting. Og aldri ta opp en mobil, ikke engang for å ta et bilde, for i fotolinsa ser du kanskje mest på den du skal ha i fokus. Anonymkode: 0e311...012 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #11 Skrevet 27. mai 2022 Bøtte og spade. Kanskje noen andre leker. Lær 5 åringen å ikke gå langt ut og sitt i vannkanten med barna eventuelt. Jeg drar på stranda med 4 barn og aldri hvert noe problem 😊 Anonymkode: 8adc2...25b 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #12 Skrevet 27. mai 2022 Kommer jo litt an på stranda og ungene. Min (2 år i fjor) brydde seg katten om bøtte og spade, skulle ut på brygga å hoppe sammen med de store barna 😅😅 Da tok jeg på han redningsvest, i stede for å stå å stivholde på han. I vannkanten hadde han ikke på noe, da var jo jeg uti med han uansett. Anonymkode: d9e8f...13e
Akebrett Skrevet 27. mai 2022 #13 Skrevet 27. mai 2022 (endret) Jeg var/er ofte alene og med 3 barn.. Eldste er svømmedyktig, men de to minste med 17mndr mellomrom er ikke for å si det sånn og de er skikkelig viltre til vanlig.. som de andre sier, ta med leker, masse mat og drikke, uv telt, og ikke ta bilder første gangen! Les deg opp på drukning, ikke for at du skal bli skremt, men for at du vet hva du skal se etter❤️ Det har gått helt fint med mine… Jeg er der jo HELE tiden! Type øyekontakt hele tiden😂 De har storkost seg, dra på formiddagen, da er det oversiktlig og ofte rolig.. Min erfaring er at de minste er storfornøyd med å leke i vannkanten med meg… Ta de med om du må på do🥰 Endret 27. mai 2022 av Akebrett Skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #14 Skrevet 27. mai 2022 Jeg ville brukt redningsvest på eldste uansett, gjør ingen skade å ha den på, blir en ekstra trygghet og skjermer også kroppen litt for sola. Anonymkode: a4e46...71f 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #15 Skrevet 27. mai 2022 5-åringen er stor nok til å forstå at h*n må høre etter. Hører h*n ikke etter, så blir konsekvensen at dere ikke kan dra på stranda flere ganger. Anonymkode: 2482a...391
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #16 Skrevet 27. mai 2022 Tusen tusen takk for så mange gode råd ❤️❤️❤️ Jeg har et uv telt, det er kjempepraktisk! Har uv drakt til yngste etter storesøster. Blir nok en sånn babybadering og redningssvester. Kjente jeg fikk litt ekkel følelse av å lese om at de kan snu seg 😢 Men jeg må prøve meg frem, og avklare alt av regler før vi evt drar 😊 Anonymkode: 2748f...4b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå