Rød potet Skrevet 25. mai 2022 #1 Skrevet 25. mai 2022 (endret) Jeg har prøvd loette da jeg var 15-16 (er nå 22 år gammel) men måtte bytte pga STORT kviseutbrudd i både ansikt, rygg og bryst. Prøvde deretter microgynon, men måtte slutte pga jeg ble fort sint og lei meg og store humørsvingninger. Da jeg ble 18 ble jeg foreslått diane som kunne hjelpe mot kvisene. Etter 6 mnd har aldri huden min vært bedre. Alle kviser ble borte og jeg kunne endelig vise meg selv uten sminke. Prøvde deretter Pstav i 5 mnd for å slutte på pillene, men kvisene kom tilbake fort. Høres veldig overfladisk ut, men har slitt med kviser fra da jeg gikk i 5 klasse, til jeg starta på Diane som 18 åring. Jeg måtte nå nylig begynne på cerazette fordi jeg har migrene med aura. Dette oppsto kanskje 2 ganger i året, ikke mer. Nå har jeg brukt cerazette i 2 måneder og ansiktet mitt kryr av kviser😭dette er veldig sårt for meg siden jeg har slitt såpass mye med det tidligere. vet at bivirkninger skal gå over etter 3 mnd+, men trenger erfaringer. Jeg har også gått opp 3 kg på 1 mnd, og jeg har ALLTID holdt meg stabilt på vekta. Noen tips?? Legen min sa jeg kunne bytte tilbake til diane dersom cerazette ikke fungerer for meg, men hva med blodpropp risiko? Hørt at diane fører til høyere risiko for hjerneslag og div. Alt jeg vil er å bruke disse pillene igjen, men ikke om det fører til alt dette. Har også blødd konstant i flere uker nå, store blødninger hvor jeg blør igjennom både tampong og bind etter 1-2 timer. Bør jeg prøve kobberspiral? Erfaringer? Noen? Har prøvd ut så mye nå at jeg blir helt gaaal! Diane var perfekt for meg på alle mulige måter. Aldri opplevd noe ille med dem, utenom at man tydeligvis ikke skal bruke de dersom man har migrene. Endret 25. mai 2022 av Rød potet
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #2 Skrevet 25. mai 2022 Kan virke litt FOR lettvint svar, men om partner(ene) dine bruker gummi, er mye løst! Anonymkode: 78080...873 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #3 Skrevet 25. mai 2022 På cerazette fikk jeg mer kviser, mer migrene, og gikk opp 10kg. Jeg var tynn fra før så jeg begynte å slanke meg, men sluttet på cerazette. Da tisset jeg ut de 10kiloene som bare var rent vann, og endte opp undervektig. Kobberspiral ga meg ganske seriøse hudproblemer pga jeg ikke tålte kobberet, fikk også en infeksjon i livmoren, både hudproblemer og infeksjoner, hvitt hår og hårtap er vanlige bivirkninger av kobberspiral, blant annet, men det kommer ingen lege til å fortelle deg. I USA innfører de at du ta en blodprøve for å se om du kommer til å reagere på kobberet eller det er for mye, ansamling av kobber gjør at man mister jern og kalsium også, så jernmangel fikk jeg og. Det blir faen meg gummi heretter, om jeg noen gang skal knulle igjen. Anonymkode: efac6...7cb
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #4 Skrevet 25. mai 2022 Hvorfor skal du måtte tilføre kroppen masse hormoner og ødelegge psyken din? La mannen ta ansvar også. Bruk gummi, eller be han sterilisere seg Anonymkode: e67d4...49e 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #5 Skrevet 25. mai 2022 Når jeg tenker på ALLE bivirkningene av prevansjon, tror dere menn hadde holdt ut det for oss? Psykiske problemer pga hormoner, kviser, vann i kroppen, økt fare for hjerneslag og blodpropp, enorme mengder mensen og kobberforgiftning osv. Neppe.. Anonymkode: efac6...7cb 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #6 Skrevet 25. mai 2022 Gi oss skikkelig prevensjon, så tar jeg det også. Hilsen mann. PS. Samboeren min har gått på ppiller fra veldig ung alder. Uavhengig av meg. Kun fordi hun har store mens smerter. Men for all del. La oss hate menn i denne tråden også. Anonymkode: 9044e...6dc 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #7 Skrevet 26. mai 2022 Jeg bruker psprøyte, beste prevensjon for meg hittil som blør mye av de fleste andre typene som man ikke trenger å ta daglig. Men har fått litt mer kviser i kinnene enn vanlig det siste året etter jeg begynte med det, så mulig det er pga hormonene. Anonymkode: eb7a1...4e6
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2022 #8 Skrevet 27. mai 2022 Jeg har valgt å fortsette på p-piller til tross for at jeg har migrene med aura. Føler det er verdt risikoen, men det er jo vanskelig å si om man vil angre om det skjer noe. Jeg, og mange andre, har god effekt av hormonprevensjon uten særlige bivirkninger. Er ganske lei av at det hauses sånn opp at kvinner er ofre på grunn av at vi må gå på dette. Jeg har gått på p-piller også da jeg ikke var seksuelt aktiv, da det er mange fordeler ved å gå på dette i seg selv. Føler med de som ikke har god effekt, men sånn er det med all medisin. Anonymkode: 2e9c9...9e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå