AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #1 Del Skrevet 25. mai 2022 Jeg er på min tredje dag med 8:16 dietten, syns så langt dette fungerer bedre enn forventet! Men jeg har et spørsmål. Jeg er klar over at man kan flytte vinduet man spiser på ved behov. Men for å ta dagen i dag som et eksempel. Mitt spisevindu skulle være fra 09:00 til 17:00. Jeg kom senere hjem enn forventet i dag å rakk derfor ikke å spise før 17:30. Hva gjør dere i denne situasjonen? Lar dere være å spise fordi dere ikke rakk det? Eller venter dere da 30 min lenger med å spise fra spisevinduet i utgangspunktet starter i morgen? Anonymkode: 19348...51e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boblee Skrevet 25. mai 2022 #2 Del Skrevet 25. mai 2022 JVisste ikke at 8:16 var en diett. Jeg ser på det som et spisemønster bare. Enten liker du feks spise hver tredje time og mindre måltider, eller som meg - færre, men større måltider. Jeg ville spist halv seks-seks. Jeg tviler på at kroppen kan klokka og vet at det har gått akkurat 8.5 og ikke 8 timer. Tenker det er viktigere at du får inn ernæringsbehovet ditt enn at du skal sulte deg selv. Tenker også at det er bedre å i gjennomsnitt ligge på ca 8 timers spisevindu. Det må jo være mer overkommelig, enn om det skal være så strengt at du ikke får spist om du ikke rekker det innen 17. Husk også at hvis du er kvinne så er det vanlig å ha et spisevindu på 10 timer, mens menn ofte har 8. 😊 Men noen som har mer peiling på dette som diett må selvfølgelig gjerne svare. Dette er bare mine tanker/erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #3 Del Skrevet 25. mai 2022 Da spiser jeg 17.30 og starter klokka når jeg er ferdig. Kanskje blir det litt kortere faste neste dag, ingen krise. Tenker at hvis jeg holder så strengt på klokkeslettene og lar være å spise selv om jeg er sulten fordi jeg er 30min bak skjema, da blir det trøbbel med det mentale i det for meg. Anonymkode: 21310...4c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #4 Del Skrevet 25. mai 2022 Jeg spiser da 17.30 og forsyver dagen etter med 30 min hvis det passer seg sånn i situasjonen. Jeg har spisevindu 12-19.30/20. Men det hender jeg går over eller under. For meg funker dette og jeg hadde ikke klart å ha spisevindu som slutter så tidlig som deg, nettopp pga man kan bli forsinka på jobb eller trafikk eller hva det måtte være. Anonymkode: 700b7...7b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #5 Del Skrevet 25. mai 2022 Jeg bruker det som retningslinje men det er ingen krise om jeg går utenfor rutinen. Hvis det ble problematisk så får du dårlig livskvalitet og dårlig forhold til mat. Anonymkode: f21c3...f53 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #6 Del Skrevet 25. mai 2022 Ferdig å spise kl 17? Da er vi jo knapt hjemme fra jobb, skal jo rekke å lage en næringsrik middag og. Ville endret tidspunktene. Anonymkode: b88ab...cea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ishavsrøya Skrevet 25. mai 2022 #7 Del Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er på min tredje dag med 8:16 dietten, syns så langt dette fungerer bedre enn forventet! Men jeg har et spørsmål. Jeg er klar over at man kan flytte vinduet man spiser på ved behov. Men for å ta dagen i dag som et eksempel. Mitt spisevindu skulle være fra 09:00 til 17:00. Jeg kom senere hjem enn forventet i dag å rakk derfor ikke å spise før 17:30. Hva gjør dere i denne situasjonen? Lar dere være å spise fordi dere ikke rakk det? Eller venter dere da 30 min lenger med å spise fra spisevinduet i utgangspunktet starter i morgen? Anonymkode: 19348...51e Jeg begynte også for 3 dager siden. Jeg spiser fra 11 til 19 ca.😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TulleJenny Skrevet 25. mai 2022 #8 Del Skrevet 25. mai 2022 Da forskyver jeg bare frokost neste dag. 😊 Følger det heller ikke superstrengt hver dag, livet skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #9 Del Skrevet 26. mai 2022 Bryr meg ikke om 30 min her eller der. Har det som et utgangspunkt og så skjer livet. Null problem. Anonymkode: d8b64...185 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lovis Fenja Skrevet 26. mai 2022 #10 Del Skrevet 26. mai 2022 Boblee skrev (14 timer siden): JVisste ikke at 8:16 var en diett. Jeg ser på det som et spisemønster bare. Enten liker du feks spise hver tredje time og mindre måltider, eller som meg - færre, men større måltider. Jeg ville spist halv seks-seks. Jeg tviler på at kroppen kan klokka og vet at det har gått akkurat 8.5 og ikke 8 timer. Tenker det er viktigere at du får inn ernæringsbehovet ditt enn at du skal sulte deg selv. Tenker også at det er bedre å i gjennomsnitt ligge på ca 8 timers spisevindu. Det må jo være mer overkommelig, enn om det skal være så strengt at du ikke får spist om du ikke rekker det innen 17. Husk også at hvis du er kvinne så er det vanlig å ha et spisevindu på 10 timer, mens menn ofte har 8. 😊 Men noen som har mer peiling på dette som diett må selvfølgelig gjerne svare. Dette er bare mine tanker/erfaringer. Det er vel menn 6 og kvinner 8. 10 timer, dvs å kunne spise fra 10-20 ansees vel neppe som fasting, men etter å ha hørt på fagpersoner og f eks Marit Kol-et-eller-annet på podden Leger om livet, så er vel hver time man lar kroppen hvile fra mat en god ting. Og jeg tipper at et spisevindu på 10 timer er bedre enn 12, og en fin ting for de som ikke klarer eller gidder noe av det andre. En god livsstil som ikke krever noe mer enn å f eks droppe kveldsmaten. Man trenger jo ikke gjøre enten eller, liksom. Alle monner drar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå