Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I 2025 skal vi flytte fra sør til nord. Jeg følger allerede nå med på utlyste stillinger, da stedet vi skal flytte til har begrenset med utvalg/muligheter. 

Er det innafor å søke jobb FØR vi flytter, og søke permisjon uten lønn frem til vi faktisk flytter? For å sikre meg en jobb jeg vil ha. Jeg er redd jeg må ta det første og beste som er tilgjengelig der og da hvis jeg søker rett før vi flytter. Og evt hvor lang tid i forveien er det innafor å søke? Er 1 år for mye? 

Jeg jobber i kommunal sektor, har bachelor. Så det er ikke noe store greier. Men stedet vi flytter til er lite og jeg vil tro at min kompetanse er ganske ettertraktet. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er kommunal sektor du skal søke til nå også, så vil jeg tro det kan bli vanskelig å få permisjon uten lønn. I de kommunene jeg har jobbet i (i nord) har det vært nærmeste umulig å få permisjoner av den typen. Er kanskje litt tidlig å søke jobb ett år i forveien. Samtidig tar det gjerne veldig lang tid med ansettelser i det offentlige, så ville nok begynt prosessen en god stund før det er seks måneder igjen.. 

Hvis det er et lite sted vil jeg faktisk anbefale deg å ta kontakt med kommunen for å høre hvilke behov de har for din fagkompetanse nå, og hvilke behov de tror de har framover. Det er selvfølgelig vanskelig å vite hvem som sier opp en stilling tre år fram i tid, men er det veldig små forhold er det ikke helt utenkelig at man har en viss oversikt over f.eks. hvem som kommer til å gå av med pensjon etter hvert. Har selv god erfaring med å "selge meg inn" til små kommuner på denne måten. De kan selvfølgelig ikke love deg en jobb, men vet man at man har en sårt tiltrengt fagperson på hånden kan det jo hende de timer utlysningen av vakante stillinger til du kan søke. Kanskje finner de "plutselig" ut at de trenger en prosjektstilling, etc. :P 

Anonymkode: c3399...6e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...