Heidi40 Skrevet 25. mai 2022 #3 Skrevet 25. mai 2022 Du får ikke noe varsel nei,dette må du passe på selv. 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #5 Skrevet 25. mai 2022 Som folk sier. Nei, man får ikke varsel. Anonymkode: 560ec...577 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #6 Skrevet 25. mai 2022 Nei. Det må du holde styr på selv. Anonymkode: f6a0d...db2 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #7 Skrevet 25. mai 2022 Har sett folk har skrevet det i kommentarfelt på fb. Men det har aldri skjedd med meg. Anonymkode: ef309...58a
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #8 Skrevet 25. mai 2022 Noen som har opplevd det? Anonymkode: 5ecd8...31a
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #9 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har sett folk har skrevet det i kommentarfelt på fb. Men det har aldri skjedd med meg. Anonymkode: ef309...58a Hvor på fb? Anonymkode: 5ecd8...31a
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #10 Skrevet 25. mai 2022 Mener faktisk jeg fikk SMS om det i vinter, men jeg har ryddet i innboksen, så jeg finner den ikke nå. Anonymkode: d02b3...c93 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #11 Skrevet 25. mai 2022 Ja, googlet, jeg husket rett: https://www.politiet.no/tjenester/pass-og-id-kort/om-pass-og-id-kort/#undefined Har du mottatt SMS om at passet ditt er utløpt? Fra 31. mars 2022 er SMS-varslingen foreløpig skrudd av. Politiet sender normalt ut SMS til innbyggere som har utløpt pass, med en påminnelse om å fornye passet sitt dersom de har behov for det. Utsendelse av SMS baseres på informasjon om hvor du sist søkte om pass, og starter med passene som utløp fra begynnelsen av mars 2020. Informasjonen hentes fra politiets passregister og Kontakt- og reservasjonsregisteret. Det er kun et utvalg av innbyggere som får SMS, politiet anbefaler derfor alle som vet de skal ut å reise i fremtiden og trenger et nytt pass, å bestille en time på politiet.no. SMS-en inneholder ingen oppfordring om å dele personopplysninger, og under ser du hvordan SMS-en ser ut. Anonymkode: d02b3...c93 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #12 Skrevet 25. mai 2022 Jo, fra i fjor høst begynte politiet å sende ut varsel om utgående pass - dette fordi så sykt mange under korona droppet å fornye passene sine, slik at vi fikk "passkrise" når ting åpnet opp. (Dette var altså før råvaremangelen som er nå, produksjonen gikk greit men det var meget lang ventetid på å få time da ting begynte å åpne opp igjen). Anonymkode: d6fbe...61f
Million Skrevet 25. mai 2022 #13 Skrevet 25. mai 2022 (endret) Nei, det har jeg aldri fått, men dette med varsel kan jo være en ny greie? Mitt pass går ikke ut nå før i 2025. Men heller ikke min voksne sønn, hvis pass gikk ut i forfjor, har fått noe varsel. Den vanlige beskjeden og informasjonen på alle mulige steder på nett er at passets utløpsdato er noe man må passe på selv, og sørge for å fornye i god tid før man skal reise noe sted. EDIT; ser nå at politiet skriver "Det er kun et utvalg av innbyggere som får SMS" Da er det jo ubrukelig, og i alle fall ikke noe folk flest kan belage seg på å få. Endret 25. mai 2022 av Million
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #14 Skrevet 25. mai 2022 Jeg klarer helt fint å passe på det selv, ved å sjekke utløpsdato i passet - og skrive det ned i kalenderen når det må fornyes. Så trenger ingen som minner meg på det, som bør være en selvfølge som voksen. Anonymkode: fa2c3...a71 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #15 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg klarer helt fint å passe på det selv, ved å sjekke utløpsdato i passet - og skrive det ned i kalenderen når det må fornyes. Så trenger ingen som minner meg på det, som bør være en selvfølge som voksen. Anonymkode: fa2c3...a71 Du er jaggu dyktig🤩 … men du skjønte ikke spørsmålet! Spørsmålet var ikke: Er du som voksen i stand til å passe på når passet ditt må fornyes? Så jeg tror at du må lese spørsmålet igjen 😃 Anonymkode: 5ecd8...31a 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2022 #16 Skrevet 25. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er jaggu dyktig🤩 … men du skjønte ikke spørsmålet! Spørsmålet var ikke: Er du som voksen i stand til å passe på når passet ditt må fornyes? Så jeg tror at du må lese spørsmålet igjen 😃 Anonymkode: 5ecd8...31a Selvsagt forsto jeg spørsmålet, du trenger ikke å komme med hersketeknikker 😉 Det er ingenting som hindrer meg i å påminne voksne mennesker hvilket ansvar en har. Vi er på et diskusjonsforum, så jeg har frihet til å uttrykke meg slik jeg vil. Det er irriterende å må bruke ressurser på å sende ut SMS’er til voksne mennesker, som ikke klarer å følge med og ta ansvar for seg selv og sitt eget liv. Ressurser som kunne ha brukt på helt andre ting, men siden enkelt er så lite ansvarlige for sitt eget liv er det kanskje nødvendig å minne på voksne mennesker - slik at de ikke renner ned kontorene før de skal på reise. Anonymkode: fa2c3...a71 1
Gjest ti10 Skrevet 26. mai 2022 #17 Skrevet 26. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Selvsagt forsto jeg spørsmålet, du trenger ikke å komme med hersketeknikker 😉 Det er ingenting som hindrer meg i å påminne voksne mennesker hvilket ansvar en har. Vi er på et diskusjonsforum, så jeg har frihet til å uttrykke meg slik jeg vil. Det er irriterende å må bruke ressurser på å sende ut SMS’er til voksne mennesker, som ikke klarer å følge med og ta ansvar for seg selv og sitt eget liv. Ressurser som kunne ha brukt på helt andre ting, men siden enkelt er så lite ansvarlige for sitt eget liv er det kanskje nødvendig å minne på voksne mennesker - slik at de ikke renner ned kontorene før de skal på reise. Anonymkode: fa2c3...a71 Narvestad?
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #18 Skrevet 26. mai 2022 Mitt pass gikk ut i februar 2022. Fikk ikke sms. Så var innenfor tidsintervallet der politiet varslet, men ikke en del av «utvalget». Anonymkode: ec703...373
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #19 Skrevet 26. mai 2022 Hei. Passet ditt utløper om 6 måneder. Hvis du ønsker å fornye det, se politiets nettsider for mer informasjon om timebestilling. Hilsen politiet fikk denne SMS tidlig i år. Anonymkode: 917b6...ce6 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2022 #20 Skrevet 26. mai 2022 To pass utgår i juni her, ingen mld. Anonymkode: 6f38a...539
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå